AnonymBruker Skrevet 10. mai 2012 #1 Skrevet 10. mai 2012 Vi bor foreløpig på Brånåsen på Skedsmokorset, men må flytte da vi etterhvert vil trenge større hus. Selv syns jeg Skedsmokorset er flott i fht trygghet og barnevennlighet, men at selve Skedsmo sentrum er gubbete og utdatert (kjøpesentereret fikk dessverre avslag på å utvide, samt at det skal bygges masse seniorleiligheter nå, så det blir jo ikke bedre heller). Er det noen her som bor i områdene jeg nevnte i tittelen på innlegget, evt like i nærheten? Har blant annet hørt at Gjerdrum er et veldig koselig sted for barn å vokse opp. Vil så gjerne ende opp på et hyggelig sted med et koselig sentrum, og hvor barna har både fritidstilbud men også tilgang til naturen. Mannen min og jeg jobber i nærheten av Bjerke og A-Hus, så vi vil helst ikke ha altfor langt til jobb heller.. Hehe, vil ha vil ha
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2012 #2 Skrevet 10. mai 2012 Vi bor på strømmen. I boligfelt på sentersiden av jernbanen. Stortrives her, både store og små. Alt i nærheten, både skog og mark, butikker, jobben, toget. Skole og bhg i nærheten også. Kunne ikke tenke meg å bo et annet sted.
Wit1 Skrevet 10. mai 2012 #3 Skrevet 10. mai 2012 Vi bor mellom Skedsmokorset og Frogner (men tilhører Frogner) og stortrives
Gjest Skrevet 10. mai 2012 #4 Skrevet 10. mai 2012 Flytta fra Oslo til Jessheim da sønnen min var 11 år. Der er alt man trenger,masse fritidsaktiviteter,nær naturen,fint miljø (men også sin del av det mindre bra - men det er et såpass lite sted at det blir synlig, og lett å ha oversikten). Angra aldri Ikke sønnen min heller.
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2012 #5 Skrevet 10. mai 2012 Tror jeg ville styrt unna Skedsmokorset, Åsenhagen og Holt-Vestvollen. Gjerdrum er et fint sted, med superkoselige Ask sentrum. Mye kulturliv og ting som skjer i Gjerdrum. Men både du og mannen din blir sittende i en fryktelig kø fra Gjerdrum og til Skedsmokorset og hjem igjen. Kløfta er sikkert ok, kjenner mange som bor og trives der. Fetsund er kjempefint. Landlig og vakkert, samtidig veldig nært Oslo. Snart begynner de arbeidet med utvidelse av veien, så da blir det mindre kø inn mot byen også.
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2012 #6 Skrevet 10. mai 2012 Tusen takk for svar Ja Gjerdrum blir kanskje litt langt unna i fht jobbene våre; ingen av oss ønsker å bytte jobb nei. Men foreløpig bruker jeg kun 12 min fra A-Hus og hjem til Brånåsen, og det har aldri vært nevneverdig trafikk på E6.. Tetner det seg til igjen mellom Skedsmokorset og Gjerdrum altså? Ser jo koselig ut på Frogner også, men det virker jo svært lite og uten fritidstilbud/et ordentlig sentrum?
Ulrikke Skrevet 10. mai 2012 #7 Skrevet 10. mai 2012 Gjerdrum er koselig, men lite! Allikevel er det mye aktivitet der. Våre beste venner bor der, og vi er der mye! Selv bor vi på Jessheim, og jeg anbefaler dere å vurdere det selvom det ikke er blant det du ramser opp.... Jeg er født og oppvokst i Oslo, men har bodd her nå i ni år og stortrives!
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2012 #8 Skrevet 10. mai 2012 Har familie i Fetsund, og bor ikke såå langt i fra. Ulemper: Hvis du jobber i Lillestrøm/Strømmen/Oslo, den veien, så bruker du 2 timer til jobb og 2 timer fra jobb. Kø, kø og kø! Også er det vel ikke det mest spenstige sentrum da, men det er jo kort vei til Lillestørm (hvis man kommer seg dit). Men det er veldig koselig der, jeg kunne godt bodd der.
Ellevill Skrevet 10. mai 2012 #10 Skrevet 10. mai 2012 Har familie i Fetsund, og bor ikke såå langt i fra. Ulemper: Hvis du jobber i Lillestrøm/Strømmen/Oslo, den veien, så bruker du 2 timer til jobb og 2 timer fra jobb. Kø, kø og kø! Også er det vel ikke det mest spenstige sentrum da, men det er jo kort vei til Lillestørm (hvis man kommer seg dit). Men det er veldig koselig der, jeg kunne godt bodd der. Jeg har bodd mange år i Fetsund, men flyttet derfra for ett år siden. Ja, det er mye trafikk, men jeg synes du overdriver veldig! Jeg jobber i Oslo, og det var kun dager med spesielt stort snøfall eller store ulykker jeg kunne bruke opp mot to timer. Mange jeg kjenner bor i Fetsund og jobber på Ahus. Det går helt fint. Den største ulempen ved Fetsund er myggen, så jeg ville i allefall ikke flyttet til Nerdrum/Øya. Jeg kjenner også flere med barn på Brånåsen og de trives godt. 1
Ellevill Skrevet 10. mai 2012 #11 Skrevet 10. mai 2012 Vedr Fetsudn og trafikk har det om morgenen også betydning om du bor på andre siden av Fetsundbrua eller ei. Det er en del kø på morgenen for å komme seg over brua i retning Lillestrøm.
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2012 #12 Skrevet 10. mai 2012 Ulemper: Hvis du jobber i Lillestrøm/Strømmen/Oslo, den veien, så bruker du 2 timer til jobb og 2 timer fra jobb. Kø, kø og kø! Også er det vel ikke det mest spenstige sentrum da, men det er jo kort vei til Lillestørm (hvis man kommer seg dit). Bare hvis man kjører. Jeg tar toget (bor på Strømmen) og det går veldig greit. Sjelden forsinkelser og skulle det være noe er det også flere bussruter. Kan virkelig anbefale Strømmen.
Wit1 Skrevet 11. mai 2012 #13 Skrevet 11. mai 2012 Tusen takk for svar Ja Gjerdrum blir kanskje litt langt unna i fht jobbene våre; ingen av oss ønsker å bytte jobb nei. Men foreløpig bruker jeg kun 12 min fra A-Hus og hjem til Brånåsen, og det har aldri vært nevneverdig trafikk på E6.. Tetner det seg til igjen mellom Skedsmokorset og Gjerdrum altså? Ser jo koselig ut på Frogner også, men det virker jo svært lite og uten fritidstilbud/et ordentlig sentrum? Det er ikke mye ordentlig sentrum på Frogner det er riktig. MEN, nå snakkes det om å bygge mer når den nye jernbanestasjonen kommer. Fritidstilbud er det mye av. Fotball/håndball/badmington/ski/korps/kor/teater osv. OG det er kort vei til Kløfta, Jessheim og Lillestrøm.
Almond Skrevet 11. mai 2012 #14 Skrevet 11. mai 2012 Enig ang myggen! Det er du stort problem der. Nerdrum og øya er vanvittig men roven er ille det også. Vi kunne ille sitte ute på ettermiddagen grunnet myggen. Bodd høyt oppe på roven og på kringen, like ille begge steder. Litt usikker på hvordan garderåsen er med mygg.. Jeg valgte å jobbe fra 06 for å unngå kø som er fra roven og helt inn til oslo. Den er sinnsykt! Flytter dessverre aldri tilbake dit etter å ha bodd der i 17-18år grunnet kø og myggen
Drømmespill Skrevet 11. mai 2012 #15 Skrevet 11. mai 2012 Gjerdrum er et herlig sted. Mye kulturliv og mye engasjement i idrett, generelt mye engasjement over hele fjøla! Min far jobber i oslo og moren min i lørenskog, og det går helt greit for dem selv med litt kø. Bare vær tidlig ute på vinteren, for da kan det bli en del kø. Men synes bygda er så bra at det er verdt det.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2012 #16 Skrevet 11. mai 2012 Jeg vil anbefale Skjetten, jeg! Ikke så stort sentrum, men kort vei til Oslo, Lillestrøm, Strømmen og Lørenskog. Mye aktiviteter for barn og bare nye skoler. Kort vei til skog og mark.
Ellevill Skrevet 11. mai 2012 #17 Skrevet 11. mai 2012 Enig ang myggen! Det er du stort problem der. Nerdrum og øya er vanvittig men roven er ille det også. Vi kunne ille sitte ute på ettermiddagen grunnet myggen. Bodd høyt oppe på roven og på kringen, like ille begge steder. Litt usikker på hvordan garderåsen er med mygg.. Jeg valgte å jobbe fra 06 for å unngå kø som er fra roven og helt inn til oslo. Den er sinnsykt! Flytter dessverre aldri tilbake dit etter å ha bodd der i 17-18år grunnet kø og myggen Jeg har bodd mange steder i Fetsund, også en kort periode i Garderåsen. Mygg der også dessverre. Men ingenting mot Nerdrum/Øya. Har du bodd på Roven, kan jeg godt skjønne du ble lei trafikken!
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2012 #18 Skrevet 12. mai 2012 Selv om det ikke er et av stedene du nevner vil jeg bare foreslå Nittedal. Kort vei til både Oslo og Lillestrøm. Kort vei til A-hus uten noe særlig kø. Masse og gode organiserte fritidstilbud og marka rett utenfor døra I tilegg et lite koselig sentrum med diverse butikker og vinmonopol!
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2012 #19 Skrevet 12. mai 2012 Kan bare bekrefte det de andre sier om Fetsund, velidg koselig, landlig, men GODT utvalg matbuitkker med høy standard, det er også veldig koselig der. Garderåsen/toppen er finest, syntes jeg. JA mye mygg, og JA det er mye å si hvilken side av broa du bor på i forhold til kø.
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2012 #20 Skrevet 12. mai 2012 Jeg har bodd mange år i Fetsund, men flyttet derfra for ett år siden. Ja, det er mye trafikk, men jeg synes du overdriver veldig! Jeg jobber i Oslo, og det var kun dager med spesielt stort snøfall eller store ulykker jeg kunne bruke opp mot to timer. Mange jeg kjenner bor i Fetsund og jobber på Ahus. Det går helt fint. Den største ulempen ved Fetsund er myggen, så jeg ville i allefall ikke flyttet til Nerdrum/Øya. Jeg kjenner også flere med barn på Brånåsen og de trives godt. Ja, selvfølgelig overdriver jeg :gjeiper: Men har også en good del familie der som bruker ganske mye tid i kø hver dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå