hobbychef Skrevet 10. mai 2012 #1 Skrevet 10. mai 2012 Jeg skal starte med et skriveprosjekt som skal omhandle det negative/destruktive i oss kontra det positive/konstruktive. Jeg står egentlig helt fritt, men å få det personifisert hadde vært et pluss. Se for deg Donald Duck som i en gitt situasjon får opp seg selv som djevelen på den ene siden og en engel på den andre og den indre kampen er i gang. Noe sånt, men på en annen måte. Vet ikke om noen der ute kan hjelpe meg litt på veien, men alle forslag taes i mot med stor interesse.
PelleP Skrevet 10. mai 2012 #2 Skrevet 10. mai 2012 Er dette skole relatert? og hvilket nivå er det snakk om?
hobbychef Skrevet 10. mai 2012 Forfatter #3 Skrevet 10. mai 2012 Er dette skole relatert? og hvilket nivå er det snakk om? Det er ikke skolerelatert, men i tilknytning til et litterært prosjekt, direkte tilknyttet meg som person,på oppdrag fra min rådgiver/konsulent. Dette er på mange måter et skrive-eksperiment, som samtidig skal virke utfordrende for meg, både skriftlig så vel som på et mere personlig plan. Ble det noe klarere?
PelleP Skrevet 10. mai 2012 #4 Skrevet 10. mai 2012 Det ble klarere , tror jeg . Om jeg tolker deg rett skal du skrive ut i fra egne erfaringer kanskje? litt om hvordan du opplever det positive/negative i oss mennesker men med deg selv som utgangspunkt/senter? Har kanskje en idè om du utdyper litt.
hobbychef Skrevet 10. mai 2012 Forfatter #5 Skrevet 10. mai 2012 Det ble klarere , tror jeg . Om jeg tolker deg rett skal du skrive ut i fra egne erfaringer kanskje? litt om hvordan du opplever det positive/negative i oss mennesker men med deg selv som utgangspunkt/senter? Har kanskje en idè om du utdyper litt. Ja, der traff du hodet på spikeren. Skal prøve å utdype det litt nærmere. Et eksempel kan være at man har lyst til å skifte jobb fordi man har en lidenskap på et helt annet felt.Da kan en stemme i hodet si at det skal man satse på, mens den andre stemmen forteller om alle usikkerhetsmomentene og at det sikkert ikke vil lykkes.Mange kan nok kjenne seg igjen her, inkludert meg. Det finnes jo mange eksempler å ta av og mange små og store indre kamper må vi alle kjempe, både i hverdagen og i litt større sammenhenger. Jeg skal altså prøve å forstå litt mere av mekanismen, som foregår, i disse prosessene, og hvorfor utfallet blir det det blir....og så var det det med formen og personifiseringen,der sliter jeg litt. Du virker som en intelligent person og jeg takker for din interesse. Ser virkelig frem til å lese ditt innspill
Rumle Skrevet 12. mai 2012 #6 Skrevet 12. mai 2012 (endret) * Hmm ser at jeg misforstod det du skrev i hovedinnlegget, så jeg forandrer litt her Jeg ville startet med en episode fra ditt eget liv som har vært vanskelig, noe som du allerede har tenkt mye på. Spinn videre ut i fra det, både i positiv og negativ retning, overdriv gjerne! Prøv å skrive uten selvsensur i starten, skriv ned alle ideer som kommer. La være å tenke på sammenheng, relevans og stil, "bare" skriv og assossiser videre ut i fra det. Plutselig har du noe som gir mening, noe som trigger en ide som du kan forfølge videre. Har du først en god fornemmelse for hva du vil si, er det kanskje lettere å finne måten å si det på? Høres forøvrig ut som et veldig spennende skriveprosjekt, lykke til! Endret 12. mai 2012 av Rumle
hobbychef Skrevet 12. mai 2012 Forfatter #7 Skrevet 12. mai 2012 * Hmm ser at jeg misforstod det du skrev i hovedinnlegget, så jeg forandrer litt her Jeg ville startet med en episode fra ditt eget liv som har vært vanskelig, noe som du allerede har tenkt mye på. Spinn videre ut i fra det, både i positiv og negativ retning, overdriv gjerne! Prøv å skrive uten selvsensur i starten, skriv ned alle ideer som kommer. La være å tenke på sammenheng, relevans og stil, "bare" skriv og assossiser videre ut i fra det. Plutselig har du noe som gir mening, noe som trigger en ide som du kan forfølge videre. Har du først en god fornemmelse for hva du vil si, er det kanskje lettere å finne måten å si det på? Høres forøvrig ut som et veldig spennende skriveprosjekt, lykke til! Dette var et bra innspill.Til nå har jeg kun skrevet i mere sånn stikkords-form og om positive ting kontra det negative (eller det konstruktive kontra det destruktive). Tusen takk for bidraget.Dette skal nok gå seg til,og ja, det er et spennende, men krevende tema.
hobbychef Skrevet 15. mai 2012 Forfatter #8 Skrevet 15. mai 2012 Det ble klarere , tror jeg . Om jeg tolker deg rett skal du skrive ut i fra egne erfaringer kanskje? litt om hvordan du opplever det positive/negative i oss mennesker men med deg selv som utgangspunkt/senter? Har kanskje en idè om du utdyper litt. Venter fortsatt spent på ideen din eller forsvant den? Håper du fortsatt kan komme med et innspill
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå