Gå til innhold

Hvor i Tyrkia anbefaler dere å reise?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg elsker Tyrkia og har vært der fire ganger,men faktisk ikke vært i Alanya,Side eller noen annen typisk turistplass.Det vil si,jeg har overnattet på et pensjonat 2 netter i Antalya.

Nå drømmer jeg litt om en typisk sydenferie der nede,men er usikker på hvor jeg skal reise.

De andre gangene jeg har vært der,har jeg vært i Hatay,ved grensen til Syria.

Det er en utrolig vakker plass med veldig koselige mennensker,men det er innland og ikke noen strender der.

Vi dro 2 mil til en fin strand en dag.

I Hatay er det ingen pågående selgere i basaren,og en får gå i fred.

Grunnen til at jeg ønsker meg til en annen del av Tyrkia,er ønsket om å feriere en plass hvor de er mer engelskspråklig og vil se mer av landet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Side er min favoritt, fordi det ikke er så stort. Hvis du bestemmer deg for å reise dit, så anbefaler jeg deg å bo nær stranda, på nedsiden av den hovedgata. Det ser du på et kart derfra. Grunnen til at jeg velger å bo på den siden er at jeg slipper å bruke buss til stranda. Reiser uten barn. Skulle jeg reist med små barn, ville jeg valgt et hotell med basseng, hvor barna kunne kose seg uavhengig av hvor i Side. Da tar dere minibuss er taxi til sentrum.

Det med "mas" fra butikker i turistområder er nesten ikke til å unngå. Alle vil jo selge og alle lever på provisjon. I Tyrkia er det viktig å være høflig, (sikkert andre steder også)så vær blid og si hei når du går gjennom gatene om kvelden. Side har en stor hovedgate hvor det er dyrt å handle. Bruk sidegatene når du gjør innkjøp.

Side er ikke akkurat en festeby, da bør du dra til Alanya eller Antalya.

Blir spennende å høre hvor du havner.

Skrevet

Jeg har vært i Side 5 ganger og Alanya 1 gang. Jeg kjeder meg fort om jeg er på ferie å bare skal ligge på stranda så jeg synes Alanya var mye bedre. Kommer aldri til å dra tilbake til Side etter å ha vært der. Synes faktisk også at menneskene i Side var mye mer innpåsliten enn hva de var i Alanya. Mange vil kanskje tro at det er mye bråk om nettene i Alanya, men vi var ikke plaget av det i det hele tatt.

• Liker 1
Skrevet

Jeg reiser med barn,så datteren min vil nok ha et basseng å bade i.Det blir ikke tur i sommer,var i Tyrkia i fjor.

Min datter har familie i Tyrkia.

Jeg ønsker også å ha litt å gjøre når jeg reiser dit.Det er jo et veldig intressant land med masse historisk å se.

Et tips fra meg,er å ta en langdistansebuss i Tyrkia,da får en sett mye av landet.

Pamukkale frister meg veldig.

Fest og moro bryr jeg meg ikke om,jeg satser på familieferie.

Skrevet

Dra til Alanya! Jeg har vært der de syv siste årene. Elsker stedet. Mye å finne på og fin strand. Anbefaler å bo ved kleopatrastranden. Er masse rimelige turer dit også. Tror dere kommer til å kose dere skikkelig der.

Skrevet

Jeg er veldig glad i Side, men trivdes godt i Alanya også. Marmaris derimot likte jeg ikke i det hele tatt.

Mvh Yvonne :heiajente:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...