sommermor Skrevet 10. mai 2012 #1 Skrevet 10. mai 2012 Jeg elsker Tyrkia og har vært der fire ganger,men faktisk ikke vært i Alanya,Side eller noen annen typisk turistplass.Det vil si,jeg har overnattet på et pensjonat 2 netter i Antalya. Nå drømmer jeg litt om en typisk sydenferie der nede,men er usikker på hvor jeg skal reise. De andre gangene jeg har vært der,har jeg vært i Hatay,ved grensen til Syria. Det er en utrolig vakker plass med veldig koselige mennensker,men det er innland og ikke noen strender der. Vi dro 2 mil til en fin strand en dag. I Hatay er det ingen pågående selgere i basaren,og en får gå i fred. Grunnen til at jeg ønsker meg til en annen del av Tyrkia,er ønsket om å feriere en plass hvor de er mer engelskspråklig og vil se mer av landet.
Belima Skrevet 10. mai 2012 #2 Skrevet 10. mai 2012 Side er min favoritt, fordi det ikke er så stort. Hvis du bestemmer deg for å reise dit, så anbefaler jeg deg å bo nær stranda, på nedsiden av den hovedgata. Det ser du på et kart derfra. Grunnen til at jeg velger å bo på den siden er at jeg slipper å bruke buss til stranda. Reiser uten barn. Skulle jeg reist med små barn, ville jeg valgt et hotell med basseng, hvor barna kunne kose seg uavhengig av hvor i Side. Da tar dere minibuss er taxi til sentrum. Det med "mas" fra butikker i turistområder er nesten ikke til å unngå. Alle vil jo selge og alle lever på provisjon. I Tyrkia er det viktig å være høflig, (sikkert andre steder også)så vær blid og si hei når du går gjennom gatene om kvelden. Side har en stor hovedgate hvor det er dyrt å handle. Bruk sidegatene når du gjør innkjøp. Side er ikke akkurat en festeby, da bør du dra til Alanya eller Antalya. Blir spennende å høre hvor du havner.
julegrana Skrevet 10. mai 2012 #3 Skrevet 10. mai 2012 Jeg har vært i Side 5 ganger og Alanya 1 gang. Jeg kjeder meg fort om jeg er på ferie å bare skal ligge på stranda så jeg synes Alanya var mye bedre. Kommer aldri til å dra tilbake til Side etter å ha vært der. Synes faktisk også at menneskene i Side var mye mer innpåsliten enn hva de var i Alanya. Mange vil kanskje tro at det er mye bråk om nettene i Alanya, men vi var ikke plaget av det i det hele tatt. 1
sommermor Skrevet 10. mai 2012 Forfatter #4 Skrevet 10. mai 2012 Jeg reiser med barn,så datteren min vil nok ha et basseng å bade i.Det blir ikke tur i sommer,var i Tyrkia i fjor. Min datter har familie i Tyrkia. Jeg ønsker også å ha litt å gjøre når jeg reiser dit.Det er jo et veldig intressant land med masse historisk å se. Et tips fra meg,er å ta en langdistansebuss i Tyrkia,da får en sett mye av landet. Pamukkale frister meg veldig. Fest og moro bryr jeg meg ikke om,jeg satser på familieferie.
belle_ Skrevet 10. mai 2012 #5 Skrevet 10. mai 2012 Dra til Alanya! Jeg har vært der de syv siste årene. Elsker stedet. Mye å finne på og fin strand. Anbefaler å bo ved kleopatrastranden. Er masse rimelige turer dit også. Tror dere kommer til å kose dere skikkelig der.
Anglofil Skrevet 10. mai 2012 #6 Skrevet 10. mai 2012 Jeg er veldig glad i Side, men trivdes godt i Alanya også. Marmaris derimot likte jeg ikke i det hele tatt. Mvh Yvonne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå