Gå til innhold

Hvor mye kan jeg trene..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg er veldig missfornøyd med rumpe/lår og ønsker å gå ned i vekt. er 176 cm og 76 kg. Har allerede gått ned 5 kg de siste 3 ukene ved å løpe 2-3 ganger i uka (15 min hver gang ca, mye gåing innimellom da jeg er i dårlig form).

Har byttet ut brus med vann. godteri med grønnsaker og spiser noenlunde sunn middag (pasta, ris eller salat med kylling eller karbonadedeig, gjerne med saus til da jeg ikke synes mat er noe godt uten).

Har lyst til å se bra ut om 3 uker da jeg skal på ferie med venner.. men lurer på om det er for lite tid til å fikse på ting? Noen tips? Jeg liker å jogge/løpe, men har hørt at jeg kun bør gjøre det annenhver dag.

Har ikke mulighet til å dra på treningsstudio, og har begrenset plass inne til å gjøre ting som aerobic etc.

Finnes det noe hardcore løpe/jogge/trene opplegg for de som ønsker forandring raskt? :sjenert:

Håper noen kan hjelpe da rumpe/lår ser ekstremt grusomt ut..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer med livsstilsendring! Det du gjør nå gir åpenbart gode resultater, så fortsett slik!

Jeg har ingen tro på at rumpa og lårene dine ser grusomme ut, men det er bare bra å trene og komme i bedre form. På den tiden du har igjen ville jeg satset på jogging slik du gjør nå, og de dagene du ikke jogger bør du trene styrke (armhevinger, planke, knebøy og utfall - ta 3x12 repetisjoner). Særlig de to siste øvelsene gjør underverker for å bygge opp muskulaturen i bena slik at man ser stram og fit ut.

I og etter ferien bør du fortsette med treningen, slik at du kan få maksimalt utbytte. Oppstramming tar tid, da man skal bygge muskler, så hvis du fortsetter på denne måten vil du føle deg helt fantastisk til neste ferie, og være i supergod form!

Skrevet

Så flink du er :D

I følge PT-en min kan man trene hver dag, så lenge man ikke stiv/støl.

Har du prøvd 4 x 4 intervaller?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...