Kittykat Skrevet 9. mai 2012 #1 Skrevet 9. mai 2012 (endret) Den første komfirmasjonen vår er et par år unna, men planleggingen kan vel begynne litt Klær: datteren vår har gitt uttrykk for at hun vil ha en pen kjole ( ingen bruker bunad i vår familie ). Vi vet om et par butikker som vi skal undersøke når den tid kommer. Mat: tenker på og lage i stand et koldtbord selv og trenger da tips til hvilken mat som egner seg best til koldtbord. Jeg har null peiling. Kake: Kjøper kransekake og baker resten selv. Eventuelt får hjelp til baking. Lokale: Vi bor i et borettslag og de har et lokale man kan leie. Vi vurderer og leie dette, men da bør vi kanskje være tidlig ute? Dette lokale leies ofte ut til konfirmasjoner. Vil unngå kræsj med andre Får vi vite når konfirmasjonsdatoen blir for datteren vår en god stund i forveien eller tar vi kontakt og får en dato? Konfirmasjonsgave: Både jeg og pappaen tenker penger, men av ulik sum. Han ser for seg 5000,-, mens jeg vil gi mer. Da han konfirmerte seg, fikk han 5000,- av foreldrene. Invitasjoner og hvem skal man invitere: Når sender man ut invitasjoner og hvem inviterer man utenom den nærmeste familien? Jeg har en del tantebarn på min side, men vi har ikke noe særlig kontakt med de. Det samme med tremenningene mine ( de har aldri truffet barna våre ). Jeg tenker tanter og onkler, kusiner/fettre som datteren vår har god kontakt med ( 3-4 stk ), oldemødre utenom den nærmeste familien. Jeg vet ikke hva som er riktig etikette når det gjelder hvem man skal invitere til sånne ting. Så ja, jeg trenger all den informasjonen jeg kan få, som førstegangsmor til en konfirmant Endret 9. mai 2012 av Kittykat
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå