AnonymBruker Skrevet 9. mai 2012 #1 Skrevet 9. mai 2012 I morgen skal jeg ut med en gjeng på sushi-restaurant.. jeg har aldri smakt sushi før, noen som har noe tips hva man bør smake sånn i første omgang? på forhånd takk! :-)
kills Skrevet 9. mai 2012 #2 Skrevet 9. mai 2012 Jeg bruker å anbefale førstegangsspisere å spise noe fritert, softshell krabbe, laks, scampi.. Men det er jo egentlig ikke sushi. Synes alt med laks er godt også! :-)
Taste of Slow Skrevet 9. mai 2012 #3 Skrevet 9. mai 2012 For mange er sushi en tilvenningssak. Til "nye" sushispisere vil jeg anbefale makiruller - der fyllet er rullet inn i sushiris, tangblad og ofte med sesamfrø. Dersom det er rå fisk du er skeptisk til kan du følge rådet over og spise friterte utgaver - eller du kan spise vegetarmaki
Yme Skrevet 9. mai 2012 #4 Skrevet 9. mai 2012 Jeg bruker å anbefale førstegangsspisere å spise noe fritert, softshell krabbe, laks, scampi.. Men det er jo egentlig ikke sushi. Synes alt med laks er godt også! :-) Jo, det er sushi. Maki og alle de tingene der er sushi, selv om folk av en eller annen grunn sier at "neida, maki er ikke sushi!"... Til og med en bolle med ris, toppa med et par grønnsaker, og en fiskebit, er sushi TS. Spør om de har "strødd sushi". Det er enkelt og greit å spise, for da får du litt ris, og noe forskjellige fisk og skalldyr som du kan blande sammen som du vil. Ikke ta for mye wasabi (den grønne kremen) for den er veldig sterk, og spis sylta ingefær mellom hver bit. Det gjør at smakene i risen kommer bedre fram (risen er behandla med litt forskjellige digge greier, så den er litt søt). 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2012 #5 Skrevet 9. mai 2012 tusen takk for svar! Jeg tror jeg prøver meg på makiruller... blir litt vel pinglete å bestille fritert scampi føler jeg 1000 takk!
Gjest navnelapp Skrevet 9. mai 2012 #6 Skrevet 9. mai 2012 Ta makirullar med ris på utsida, eg har spist sushi i mange år, men eg syns framleis dei "blada" har ein litt uggen smak når eg får dei rett på tunga. Når dei er dekte med ris går det fint. Laks er ein fin sushi å byrje med når du vil prøve rå fisk. Tempura maki er alltid safe. 1
FruLuna Skrevet 10. mai 2012 #7 Skrevet 10. mai 2012 Støtter meg til tipsene over, men hvis de ikke har "Inside-out"-maki (ris ytterst) eller strødd sushi, ville jeg gått for california roll eller maki med laks og agurk/avokado, maki med fritert scampi og nigiri med laks. Det pleier å være en safe start for nybegynnere
Geparden Skrevet 10. mai 2012 #8 Skrevet 10. mai 2012 Eller bare prøv litt forskjellige ting. Noe liker du, noe liker du ikke. Hva som er hva må du finne ut selv. Grip sjansen! Og det er ingen skam å si at du ikke har spist sushi før. De kommer mest sannsynlig til å snuble over hverandre i iver over å ha funnet et HELT NYTT offer en de kan overraske med fantastiske nye smaksopplevelser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå