AnonymBruker Skrevet 9. mai 2012 #1 Skrevet 9. mai 2012 Når man skal slanke seg, er det slike ting som jogging som gir mest resultater? eller styrke? du må vel ha litt av begge, men hvilke bør du satse mest på?
Siggen! Skrevet 9. mai 2012 #2 Skrevet 9. mai 2012 (endret) Hei! Kommer litt an på hva du foretrekker Jogging på 30 minutter og mer vil skape en forbrenning mens du jogger, intervalltrening (4x4) vil forbrenne under økten, men det vil også forbrenne fett mens du hviler. Styrketrening skaper muskler, men forbrenner samtidig fett mens du restiturerer deg. For å oppnå beste slankeeffekt ville jeg ha begynt med et utholdenshet- og styrkeprogram, der du veksler på. Dette for å stramme opp musklene( styrke) og forbrenne det overflødige fettet (utholdenhet). Vil også føye til det at med økt muskelmasse kan det hende at du ikke vil merke så mye nedgang i vekt, men det er fordi muskler veier mer enn fett. Og dessuten bruker du mer kalorier med mer muskler fordi muskler bruker mer energi! Og det er bra! Virker kanskje litt uprofesjonelt og uryddig det jeg skriver, men jeg er trøtt Endret 9. mai 2012 av Siggen!
OhMickey Skrevet 9. mai 2012 #3 Skrevet 9. mai 2012 Tror jeg ville prøvd å kombinert det om jeg var deg, det er bevist å være den mest effektive og helsegunstige måten å gå ned i vekt på Tallet 70/30 har jeg hørt fra en liten fugl(Personlig trener) hvorav 70% er kondis og 30% er styrke. Styrken er med på å stramme opp kroppen (du blir ikke nødvendigvis større som mange frykter), og som hun over skriver så gjør større muskelmasse at du forbrenner mer i ditt daglige liv. Dvs at en person med større muskelmasse vil forbrenne med av å røyse seg av sofaen enn en lik person med mindre muskelmasse. Kjør på med begge deler du og masse lykke til, det er tungt, men det er verdt det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå