Gå til innhold

av tysk og fransk: hvilket språk er det vanskeligste å lære seg?

Gjest blackbird

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ordtilfanget er lettere for tysk, men for de av oss som bare ALDRI får konseptet med kasus under huden kan nok fransk være greiere. Som andre har nevnt, så skjønner man mye via engelsk (eller svensk, for den saks skyld, de har også mange franske lånord).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns vanskelighetsgraden på fransk er veldig oppskrytt. Ja, det er vanskelig - men det betyr ikke at tysk nødvendigvis er enklere. Det kommer helt an på personen som lærer språket. Fransk har feks mange ord som likner på engelske ord, og som også har samme betydning på begge språkene. De er mer like enn folk tror.

Angående grammatikken i fransk så er det mye som kan virke veldig ulogisk, men det samme har jeg hørt om elever som har tysk. Dessverre har fransk noen verb-bøyninger vi ikke bruker på norsk. Hvis det er snakk om hvilket språk du skal ha på vgs kan det være lurt for deg å snakke med elever som har hatt de ulike språkene, for å høre om hvordan læreren og læremetodene er :)

For min del valgte jeg fransk, fordi det er et nydelig språk - og jeg har ikke angret, selv om jeg har hatt litt problemer innimellom. Av tyskelevene på min skole strever alle som har tysk 1 med å få mer enn 2'er i faget, men dette har nok noe sammenheng med læreren de har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...