Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Moren min skal bake bryllupskaken vår. Jeg vil gjerne gjøre det lettest mulig for henne ved å kjøpe pynten til kaken. Spørsmålet er da: bør jeg bruke ekte, friske blomster som man tar av kaken etter hvert som man skjærer i dem eller bør jeg satse på å kjøpe blomster av marsipan/mmf/icing? Hva syns dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ingen gode tips, men du kan jo også sjekke hvilke ekte blomster som er spiselige og om du synes noen av de kunne vært noe:)

• Liker 1
Skrevet

Det er massevis av ekte, spiselige blomster, og det er rålekkert som pynt på kaker og mat. De som ikke kan spises er uegnet til kakepynt uansett, siden det kan være fare for forgiftning selv om man plukker dem av. Skal du pynte med ekte blomster anbefaler jeg at du leser deg grundig opp på temaet, for det er en del ting du må passe på.

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker selvfølgelig å bruke spiselige blomster om jeg bruker ekte blomster, men det er nok ikke så mange som har lyst å putte en hel blomst i munnen, så de blir nok liggendes.

Skrevet

Kjempefint med ekte blomster :) Kjenner noen som Agder hvite roser på og det var kjempefint!

AnonymBruker
Skrevet

Moren min skal bake bryllupskaken vår. Jeg vil gjerne gjøre det lettest mulig for henne ved å kjøpe pynten til kaken. Spørsmålet er da: bør jeg bruke ekte, friske blomster som man tar av kaken etter hvert som man skjærer i dem eller bør jeg satse på å kjøpe blomster av marsipan/mmf/icing? Hva syns dere?

Forsiktig med friske, kan være folk får i seg som ikke tåler det. Vet jo ikke hva som er i blomster,og ikke sett noen bruke det før. Dessuten vil de tape seg om de står over natten før dagen den skal serveres.

AnonymBruker
Skrevet

Natt og dag blomstene som du finner ute er i alle fall spiselige.

Gjest navnelapp
Skrevet

Fiolar (stemorsblomst), roser og blomkarse er heilt safe. Ringblomst kan også spisast. Greia er ikkje at ein skal spise blomsten, men at ikkje saftene frå blomsten går inn i kaka og set bismak eller skapar allergiske reaksjonar. Roser på ei kake er veldig flott! Men dei bør festast/leggast på kaka rett før servering, då held dei seg best.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...