Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lurer rett og slett på hva dere som tar høyere utdanning her inne studerer? Trives dere med studiet dere har valgt? Hvorfor valgte dere det? Tror dere dere kommer til å få en relevant jobb etterpå? Osv.

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg går på grunnskolelærerutdanning 5-10, og trives veldig godt. Har lenge hatt lyst å bli lærer, har alltid vært faglig flink og trives med å lære bort til andre, forklare og å hjelpe. Valgte 5-10. siden jeg liker å jobbe med ungdom, har aldri hatt noen interesse av å drive med den første lese- og skriveopplæringa, pluss at det er noen fag jeg har mer interesse av enn andre.

Tror nok ikke det skal bli noe problem å få jobb som lærer :)

• Liker 1
Gjest finurlig
Skrevet

Statsvitenskap :)

Valgte det ved en ren tilfeldighet, men trives godt.

Blir nok trangt om benet i yrkeslivet, men har snart en spisskompetanse i russisk som vil hjelpe meg mye.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Russisk, med fordypning i russisk litteratur og litt politikk! Har også mye mediefag og litteraturfag bak meg, og ønsker meg en jobb innen media eller forlagsbransjen. Har ikke helt bestemt meg for om jeg liker politikk eller litteratur best :P

Skrevet

Har søkt på BI og Lektorutdanningen til høsten! Får se hva jeg velger.. Er ganske usikker!

AnonymBruker
Skrevet

Master i teknologi.

AnonymBruker
Skrevet

Odontologi, 5-årig master :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker på både psykologi og jus. Aner ikke hva jeg skal velge... Psykologi er der interessen min ligger, men er redd for å ikke komme gjennom nåløyet på profesjon. Jussen er trygt og interessant.

Skrevet

Sikkerhet. Har jobbet innen faget 1,5 år fra før, og vet at jeg elsker jobben :nigo: Masse relevante stillinger ute, og ikke noe problem å få jobb etter studiene :)

Skrevet

Har søkt sosialt arbeid til høsten, så krysser fingre for å komme inn!

Gleder meg masse til å bli sosionom og tror ikke jeg vil ha problemer med å finne en jobb jeg vil trives i.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått lærer, men skal ta historie nå. Vil ikke jobbe som lærer. :filer: Aner ikke hva jeg skal med historiegraden, men mangler ikke så mange poeng for å få den, så bare gjør det.

Skrevet (endret)

Psykologiiii! Står mellom å ta master og å fortsette med to år i Danmark for å bli psykolog. Liker utviklingspsykologi, biologisk psykologi og nevropsykologi, så blir kanskje en spesialisering innenfor et av de feltene.

Endret av Ethereal
AnonymBruker
Skrevet

Lektor i engelsk ved NTNU. Har kroppsøving som mitt andre undervisningsfag.

Gjest loren
Skrevet

Sosialt arbeid, har et år igjen.

Har allerede en relevant deltidsstilling og har hatt det under hele studiet.

Tror ikke jeg vil ha problemer med å finne relevant heltidsjobb etter endt studie.

AnonymBruker
Skrevet

Førskolelærerutdanning.

Valgte det pga det var på rest fag, men angrer ikke den dag idag.

Enten bli det å jobbe i barnehage eller starte opp dag mamma (hvitt) når utdanningen er ferdig.

AnonymBruker
Skrevet

Mente restplass ikke rest fag

Skrevet

Skal begynne å studere journalistikk til høsten :)

• Liker 1
Skrevet

Har en bachelor i matematikk fra før, men går nå 1.året på NHH. Har søkt noe helt annet til høsten, og det blir dermed 2x 100% studier på meg da:/ Finner ikke helt ut av hva jeg vil...

Skrevet

Studerer grunnlærerutdanning 5.-10,klasse. Egentlig fordi det hele tiden har stått mellom det yrket og noe mediarelatert. Føler det er både spennende og utfordrende, men samtidig litt .. stillesittende (i undervisningsform) og teoretisk. Men så var overgangen fra videregående litt brå også.

Er nok en jobb der ute i lærermarkedet, men lurer på om jeg vil følge den andre delen av drømmen og hive meg på noe media igjen etter lærerutdanning. Får liksom ikke tankene vekk fra mediamuligheten (da særlig lydproduksjon, film, tv..) :sjenert:

Nuvel, mange år igjen. Nok av tid :popcorn:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...