Gå til innhold

Hvorfor lukter hunden så vondt fra ørene?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en amerikansk cocker, og uansett hvor mye jeg vasker ørene, STINKER DET noe helt vanvittig, og har blitt intenst i det siste, og folk har begynt å kommentere det.

Idag fjernet jeg alt av hår/barberte på undersiden av øret og rundt inngangen...vasket med en klut..

ser ut som hunden klør i øret, for hun rister på hodet, og gnir seg av og til mot gulvet. og det lukter fremdeles veldig sterkt.

Hva skal jeg gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en amerikansk cocker, og uansett hvor mye jeg vasker ørene, STINKER DET noe helt vanvittig, og har blitt intenst i det siste, og folk har begynt å kommentere det.

Idag fjernet jeg alt av hår/barberte på undersiden av øret og rundt inngangen...vasket med en klut..

ser ut som hunden klør i øret, for hun rister på hodet, og gnir seg av og til mot gulvet. og det lukter fremdeles veldig sterkt.

Hva skal jeg gjøre?

Øremidd ? Gå innom veterinæren

Gjest snoopy_93
Skrevet

Ta hunden med til dyrlegen. Høres nesten ut som at hunden kan ha en infeksjon eller noe.

Skrevet

Ørebetennelse?

Opphoping av ørevoks?

Gjest Bobler
Skrevet

Hunder med hengeører, spesielt så tunge og lange ører som Cockeren får lett ørebetennelse og andre problemer med ørene.

Du må ta hunden til veterinær :)

Skrevet

Mine hadde ørebetennelse da den oppførte seg sånn. En gang senere var det noe likt, men da var det sopp.

Dra til dyrlegen, så finner du ut av det.

Skrevet

Hva vasker du ørene med?

• Liker 1
Gjest _La Femme
Skrevet

Dra til dyrelegen!

Det er vanlig at det lukter litt sterkt fra ørene på hunder med hengeører, men ikke så sterkt at andre kommenterer det. I tillegg er det litt rart dersom hun klør seg mye i øret. Kan være midd som noen sier, for mye ørevoks, osv. Vasker du ørene med vann? I så fall kan det gi mer ørevoks, har jeg hørt.

Det beste er å gi hunden en ordentlig ørerens hos dyrelege. Det er viktig for hunder med hengeører.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...