Gå til innhold

hva dekker gjensidige?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har idag fått påvist at hunden min har patellaluksasjon grad sterk 2,og vet.anbefalte sterk operasjon.nå har jeg nettopp byttet selskap fra agria til gjensidige,jeg har den forsikringen som heter hund.dvs livsforsikring og veterinær. aner noen her om de vil dekke operasjon av pl?i og med at det er nylig jeg har byttet selskap..de har vel kansje noe karantenetid eller noe..?huff aner ikke hva jeg kan gjøre,en slik operasjon er jo sviiindyr og jeg klarer ikke å betale den selv uten evt.forsikringsbeløp.er redd hunden da må avlives :-( huff orker ikke tanken på å miste henne :-( håper noen kan hjelpe..

Videoannonse
Annonse
Gjest Nuppdupp
Skrevet

Jeg har idag fått påvist at hunden min har patellaluksasjon grad sterk 2,og vet.anbefalte sterk operasjon.nå har jeg nettopp byttet selskap fra agria til gjensidige,jeg har den forsikringen som heter hund.dvs livsforsikring og veterinær. aner noen her om de vil dekke operasjon av pl?i og med at det er nylig jeg har byttet selskap..de har vel kansje noe karantenetid eller noe..?huff aner ikke hva jeg kan gjøre,en slik operasjon er jo sviiindyr og jeg klarer ikke å betale den selv uten evt.forsikringsbeløp.er redd hunden da må avlives :-( huff orker ikke tanken på å miste henne :-( håper noen kan hjelpe..

det kan du vel lese deg fram til på forsikringen!

• Liker 1
Skrevet

Har ikke papirene for hånden,og på nett via mobil sto det lite ang det.

Gjest Nuppdupp
Skrevet (endret)

ved et kjapt søk står det dette:

Veterinærutgifter: Du får dekket inntil 30 000 kroner per år.

det er enkelt å søke på det selv også!

https://www.gjensidige.no/Privat/Forsikring/Fritid/Hundeforsikring/Om-dekningene

og https://www.gjensidige.no/Privat/Forsikring/Fritid/Hundeforsikring/Viktig-informasjon

Karenstid

Det er 20 dagers karenstid ved sykdom. Det betyr at sykdom som oppstår i løpet av de 20 første dagene av forsikringsperioden ikke er dekket.

Endret av Nuppdupp
  • Liker 1
Gjest Bobler
Skrevet

Ta kontakt med Gjensidige og spør dem, de har best svar :) Det er flere ting som kan spille inn, og det er det tryggeste :)

• Liker 2
Skrevet (endret)

Hei Bumblebee.

Så leit å høre om hunden din.

Gjensidige Forsikring tilbyr to forskjellige hundeforsikringer, Hund og Hund Pluss. Hund Pluss dekker behandling av patellaluksasjon hvis hunden har vært sammenhengende forsikret fra før den fylte 4 måneder. Forsikringen Hund dekker ikke behandling av patellaluksasjon. Om du ønsker å få avklart forsikringsdekningsdekning kan du ta kontakt med vår skadeavdeling på 03100 eller melde skaden på våre nettsider. Håper det etter forholdene står greit til med hunden din!

Innlegget er redigert for fullt navn og yrkesidentifisering.

Rainbow81, mod.

Endret av Rainbow81
Skrevet

Takk for svar,det viser seg at hunden ikke har vært dekket sammenhengende fra 4 mnd:-( er løpet kjørt helt da?uff :'-( har noen evt noen andre råd?kan jeg "klage" på oppdretter?det er jo en skjult feil som ikke vises når hunden er valp.er desperat..vet noen hva det evt koster å få operert? vil helst unngå avliving for alt i verden:-( :'-(

Skrevet

- forresten,har noen flere sp.mål..hører så mye forskjellig!noen sier grad 1-2 kan holdes i sjakk med rett trening for hunden,og at man ikke nødvendigvis må operere. Og ang smerter,har lest litt rundt og mange beskriver at hundene piper,flekker tenner og vil ikke bevege seg o.l.pga sterke smerter.min hund hinker kun når hun er ute,aldri innendørs.hun er ellers sprek som en fole,og viser ikke antydning til smerte med lyder og slikt.leker og er i godt humør,slik hun altid har vært.men vet jo at de kan være flinke å skjule smerter,så er jo ikke lett å hvite HVOR mye smerter hun har.vil jo ikke at hun skal lide!av og til skulle jeg ønske de kunne snakke..

AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke slik at grad 2 vil gå over i grad 3 om det ikke blir gjort noe? Grad 1 vil som regel ikke bli noe verre. Hunden min hadde også patellaluksasjon grad 2, og valgte å operere, var selv blakk og forsikringen hans dekket ikke dette, men det er nesten noe man må regne med når man har hund, det er en viss fare for at sånt kan skje.

Om du vil unngå avliving for alt i verden, så jobb ekstra, ta en sommerjobb, lån penger...

AnonymBruker
Skrevet

Ingen som sitter er her er vetrinærer eller forsikringsselskap.

Skrevet

Hva vet du om det??se svaret lenger opp da!!!

Skrevet

Har hund med patellaluksasjon grad 3..

Måtte operere når hun var 11 mnd, det ene bakbenet og det andre 4-5 mend etter det... Vi hadde Agria, så de dekker opp til 30 000 i året..

Første operasjon kostet ca 14000 , betalte 3700 i egenandel?

Har 1000,- + 10% av summen..

Andre operasjon kostet vel 10000 ( et annet sted som gjorde litt annen jobb??, litt dårligere i det benet..) betalte vel 2000, et eller annet)

Nå er jenta mi 2,5 år, hopper og spretter og koser seg masse:)

Hvis det er grisekaldt eller væromslag kan hun halte litt.. Ved uttalte smerter/hinking etter mye aktivitet får hun smertestillende vi har fått av dyrlegen (metacam)

RING forsikringsselskapet ditt!!! SPØR og grav!!!!!

Lykke til:)) :klemmer:

AnonymBruker
Skrevet

Hva vet du om det??se svaret lenger opp da!!!

Hvem som helst kan lage seg brukerprofil og undertegne med navn og stilling.

Jeg betviler ikke at Gjensidigedama snakker sant, men du kan i prinsippet ikke stole 100% på opplysningene du får her på KG. Heller ikke satse på at en kompetent person tar seg bryet med å gi deg et utfyllende svar. At Gjensidigedama laget seg bruker for å svare deg her er selvsagt meget bra, men ikke noe man kan regne med. Det beste er å ringe direkte.

Med vennlig hilsen

Aurora Borealis

Omreisende nordlysselger og fluefisker.

• Liker 1
Skrevet

Har snakket med de,de dekker bare om hunden har hund+ forsikring,og så må den være forsikret fom 4 mnd til d.d. det har hun ikke vært,så det skipet har seilt..skal høre med flere vet.og få flere meninger om det og hva vi skal gjøre videre.

Skrevet

Gjensidige dekker omtrent alt av arvelige sykdommer, men kun hvis hunden er forsikret fra den er valp, og foreldredyrene er testet og funnet frie. (hd, patella etc) så i din sak vil ikke forsikringen dekke dette.

Oppdretter har intet ansvar, så lenge han eller hun ikke har jukset på papirene til foreldredyrene, men det er veldig lite sannsynlig. Når du kjøper en hund er det ditt ansvar å sjekke opp arvelige sykdommer, og ved å kjøpe den viser du jo at du har godkjent foreldredyrene. Du vil nok ikke få noe fra den kanten heller.

Akupunktur kan (KAN) hjelpe mot smertene, men dette er jo også dyrt.

Eneste løsning slik jeg ser det er å jobbe ræva av seg. En operasjon kommer fort opp mot 30 000.

Skrevet

Ring de på Jeløy Dyreklinikk hvis du bor på Østlandet.. De tok 13000;-et eller annet tilsammen for undersøkelse, røntgen,operasjon og oppstalling... for 1 operasjon.

Halldor Skålnes er spesialist på patella der..

Gjest Nuppdupp
Skrevet (endret)

j

Endret av Nuppdupp
Skrevet

Jeg var/er sjeleglad for at jeg hadde videreført forsikringen i Agria fra oppdretteren.. Så Agria betalte nesten 30 000 til dyrleger hennes 1. og 2. leveår..

Det var tannoperasjon, allergisjokk, patellaoperasjoner og oppkast/diareproblemer m.m.

Skikkelig mandagsbikkje;))

Betalt flerfoldige 10tusener i egenandeler på veterinærutgifter, men det er hun verdt:))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...