Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

I 2010/2011 studerte jeg på universitetet. Jeg hadde da bare borteboer stipend, men jeg fullførte ikke skoleåret og det endte opp med at nesten alt ble til lån. I 2011/2012 har jeg bare vært hjemme og lidd av depresjoner og ikke studert videre. Jeg skal studere til høsten, og er redd for at jeg ikke får lån, med tanke på at jeg ikke fullførte skoleåret mitt sist jeg studerte. Er det noen som vet om jeg kan få lån eller ikke. Skal begynne på privatskole, og jeg trenger pengene fra lånekassen :sjenert:

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge du ikke er mer enn 60 stp forsinket, får du lån.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ligger 60 stp eller mer bak, så får du ikke lån. Så hvis du fikk litt stiepend forrige skoleår så tyder jo det på at du ikke ligger så langt bak.

Det er også en forutsetning at utdanningen du tar ved privatskolen er støttet av lånekassen.

Skrevet

I fjor studerte jeg ikke..! Men året før det igjen gjorde jeg det. Da fikk jeg bare borteboerstipend som ble til lån. Men i høst skal jeg begynne på et annet studie ved et annet studiested. Jeg bestå noen fag, men jeg droppet ut til våren. Så ligger jeg 60 stp bak eller? Jeg er ganske så fortvilet. :lete:

Skrevet

I fjor studerte jeg ikke..! Men året før det igjen gjorde jeg det. Da fikk jeg bare borteboerstipend som ble til lån. Men i høst skal jeg begynne på et annet studie ved et annet studiested. Jeg bestå noen fag, men jeg droppet ut til våren. Så ligger jeg 60 stp bak eller? Jeg er ganske så fortvilet. :lete:

Det er det jo du som vet. Du tar antall studiepoeng du fikk støtte for og trekker fra de du besto.

AnonymBruker
Skrevet

Du kommer nok til å få lån. Jeg fikk lån for et semester som borteboer før jeg avsluttet studiet. Begynte å studere noe annet et halvt år senere, fikk lån.

Skrevet

Har bare 25 studiepoeng fra da jeg sist studerte! Takk for beroligelsen til AB over :rodmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...