AnonymBruker Skrevet 9. mai 2012 #1 Del Skrevet 9. mai 2012 De siste årene har jeg slitt med kraftig insektsfobi, noe som krasjer med at vi bor i et gammelt hus hvor det naturligvis finnes flere insekter enn i nyere hus. Jeg har problemer med å skille hva som er angsten og hva som er virkelighet når det kommer til mengden insekter i huset, men for meg har dette tatt helt overhånd.. Det begynte med at jeg fant et levende insekt i sengen min, ble livredd og fjernet det. Har ikke så voldsomt god greie på dette, så det er litt vanskelig å beskrive akkurat hvordan det så ut, men det var svart/mørkt, kun noen millimeter langt og så ut som et avlangt skrukkedyr-ish? Dette var før en ferie og jeg tenkte ikke så mye over det på en stund (fobien hadde ikke slått ut for fullt), helt til jeg fant en ham i sengen min, som så ut til å komme fra et lignende dyr som det jeg hadde funnet i sengen før. Jeg flyttet til en annen seng for en god stund, men var hele tiden obs i alle sengene. Ved flere anledninger fant jeg hammer, og det plaget meg så mye at jeg omtrent ikke turte å sove. Jeg fant også et til levende insekt, det var nok av samme type som jeg hadde funnet fra før. Denne tok jeg vare på og ringte Skadedyrkontrollen som kom og tok en titt. Vi viste dem insektet og forklarte det jeg nå har forklart for dere, og de sa at det absolutt ikke var noe problem i huset, at insektene var sånne som skulle bli biller () og at det ikke var farlig. Jeg har bare sett en bille i huset, og lurer selvsagt på hvor de gjemmer seg.. Altså, alle sier at det ikke er noe problem i huset, men dette kan da ikke være normalt?? Når jeg bor her lever jeg i konstant angst, det er så grusomt.. Det hjelper lite at Skadedyrkontrollen sier at det ikke er noe, for jeg kan ikke tro på det.. Tips/råd/erfaringer???? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2012 #2 Del Skrevet 10. mai 2012 Huff da. Desverre bor det nok en del insekter i gammelt treverk. Hvor gammelt er huset? Jeg vet det finnes noe insekt alarm greier som du setter i veggen slik at insektene emigrerer. Men om du bruker en slik så vil du nok oppleve en økt aktivitet av synlige insekter en stund, ettersom de rømmer huset. Jeg har aldri brukt en sånn, så jeg vet ikke så mye om det, men jeg har lest om det før her på forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2012 #3 Del Skrevet 10. mai 2012 Takk for tips! Det kom kanskje ikke så klart frem, men bor ikke i huset hele tiden, så det kunne vel gått an å prøve en periode jeg ikke er der. -TS Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå