AnonymBruker Skrevet 9. mai 2012 #1 Skrevet 9. mai 2012 Akkurat nå spiser jeg opphakkede jordbær med melk og en halv ts fruktsukker. Lurte plutselig på om det er sunt? Jeg trener mye styrke og sånt, målet er å stramme opp kroppen, så litt greit å vite om det er sunt eller ikke... Så ikke jeg failer helt!
OhMickey Skrevet 9. mai 2012 #2 Skrevet 9. mai 2012 Jordbær = sunt melk = sunt fruktsukker= sunt Men hva du definerer som sunt er jo litt greit å vite Mener du kalorifattig? Lite karbohydrater, lite fett? Mye proteiner? 10 bær + 2dl ekstra lett melk + 10 sukrin er omtrent 127 kalorier fordelt på Fett: 1.7 Karbohydrat: 19.3 Protein: 7.35 Er aboslutt ett godt alternativ til andre desserter. Du får også mye fosfor, kalsium og c-vitamin. Kanskje diett.no er noe for deg om du fote lurer på slikt?
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2012 #4 Skrevet 9. mai 2012 TUSEN takk for svar! og for tips! Da vet jeg det :D
Supera Skrevet 10. mai 2012 #5 Skrevet 10. mai 2012 fruktsukker= sunt Hvordan kan du si at ren fruktose er sunt? 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2012 #6 Skrevet 10. mai 2012 fruktsukker= sunt Hvordan kan du si at ren fruktose er sunt? +1 2
OhMickey Skrevet 10. mai 2012 #7 Skrevet 10. mai 2012 SOM SAGT, så må Ts i dette tilfell definere hva han/hun mener er "sunt". For sunt kan være kalorifattig, sunt kan være fettfri, sunt kan være så mangt etter øyenene som ser Sukrin har 0% fett, 0 kcal, 0 karbs osv og kan da kalles sunt om ts er ute etter en diett med lite fett, lite karbs og lite kalorier
Marimma Skrevet 10. mai 2012 #8 Skrevet 10. mai 2012 Ja, fruktose er nok skylden i all vår overvekt og våre hjerte/karsykdommer. 2
Snop Skrevet 10. mai 2012 #9 Skrevet 10. mai 2012 Ren fruktose er ikke noe særlig bedre enn ren sukrose. Jeg hadde heller gått for sukrin som jeg ser at noen andre her har nevnt! Jeg ELSKER sukrin, det har nøyaktig samme konsistens og ca samme smak som vanlig sukker, så jeg blir veldig tilfredsstilt av dette, i motsetning til pulversøtninger. Vil jeg ha sukker så vil jeg ha sukker, og da skal det være ganske identisk for at jeg skal være fornøyd i hvert fall 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå