Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

tenkte å søke på en jobb,hvor det er elektronisk søknad. De bruker samme systemet som mange andre firmaer, så jeg kan bruke samme passord,brukernavn.

Firmaet jeg skal søke hos har stor pågang.

For hver jobb, så kan en regne med 1500 søknader.

Det jeg lurer på er, hvordan foregår det når de går igjennom søknadene på den aktuelle stillingen?

Har sett før, at de har gitt jobb til folk uten erfaring osv. Ser for meg at de sitter å trykker på en pc......så ser de på 20 siste innsendte? (eks)

Eller hvordan foregår dette?

Syns det er lite respons fra firmaer som bruker dette systemet

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De som skal ansette noen, hvis de har vettet noenlunde i behold, vil ha den de mener er den beste til jobben av de som har søkt. Det innebærer at de går gjennom alt.

De som har blitt ansatt, som du mener er uten erfaring, har i så fall andre egenskaper og annen kompetanse som arbeidsgiveren er ute etter. Eventuelt har arbeidsgiveren graut i huet, men da er det nok ikke så fint å jobbe der heller...

Det er MYE enklere å gå gjennom alle søknadene som har kommet gjennom et rekrutteringssystem enn en haug e-postsøknader, eller enda verre; papirsøknader. På arbeidsgiversiden av slike systemer finnes det verktøy for å sortere, rangere og generelt holde styr på svære søknadsmengder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...