Gjest Jordbærlina Skrevet 9. mai 2012 #1 Skrevet 9. mai 2012 Jeg hører jo ofte "nei jeg kan ikke spise den bollen, da blir jeg feit, nei jeg kan ikke drikke det glasset med brus, da kommet jeg til å bli feit osv. Men selv har jeg nettopp kost meg med en hel pakke mozerella pizza. Jeg blir vel ikke tykk av en pizza? Jo selvfølgelig om jeg spiser 3 pakker hver dag, men når man har et sunt kosthold, men unner meg pizza en gang, blir man vel ikke feit? Haha får ikke helt fram poenget mitt, og ser at dette spørsmålet ser helt menigsløst ut, men håper noen skjønner hva jeg mener...
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2012 #3 Skrevet 9. mai 2012 nope, nå har du spist en hel pizza så nå får du belage deg på å bli feit!
Gjest Marmot Skrevet 9. mai 2012 #4 Skrevet 9. mai 2012 Du legger ikke på deg av å spise det én gang nei. Men det handler i bunn og grunn om å holde balanse mellom inntak av energi og forbruk av energi. Jeg spiser ikke boller (begrunner det ikke med at jeg blir feit dog) fordi det er så lite mettende i forhold til energien jeg får i meg. 1
Gjest Jordbærlina Skrevet 9. mai 2012 #5 Skrevet 9. mai 2012 Tipper du veier fem kg mer i morgen. Var det ironi?
Gjest Jordbærlina Skrevet 9. mai 2012 #6 Skrevet 9. mai 2012 Du legger ikke på deg av å spise det én gang nei. Men det handler i bunn og grunn om å holde balanse mellom inntak av energi og forbruk av energi. Jeg spiser ikke boller (begrunner det ikke med at jeg blir feit dog) fordi det er så lite mettende i forhold til energien jeg får i meg. Ok, det er bra Åja, det er sant..
Djungelvrål Skrevet 9. mai 2012 #7 Skrevet 9. mai 2012 jeg skjønner hva du mener og det er skremmende hvor utrolig lite folk kan om kost og kalorinntak her til lands.
Gjest Marmot Skrevet 9. mai 2012 #8 Skrevet 9. mai 2012 jeg skjønner hva du mener og det er skremmende hvor utrolig lite folk kan om kost og kalorinntak her til lands. Jepp, trist at noen tror de legger på seg av kcal-overskudd en dag, og at de ikke skjønner forskjellen mellom vann-vekt og fett-vekt. 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2012 #9 Skrevet 9. mai 2012 Jepp, trist at noen tror de legger på seg av kcal-overskudd en dag, og at de ikke skjønner forskjellen mellom vann-vekt og fett-vekt. Lærer ingenting viktig på skolen ... Kan du kanskje forklare? Hva er forskjellen mellom vann-vekt og fett-vekt? 1
Gjest Marmot Skrevet 9. mai 2012 #10 Skrevet 9. mai 2012 Forskjellen er at fett-vekt er fett og vann-vekt er vann. 1 kg fett-vekt utgjør 7000 kcal i overskudd, men kroppen kan lagre vann av ymse årsaker. Dette blir man enkelt kvitt igjen. Om man skikkelig overspiser en dag og veier seg dagen etterpå, vil man ofte ha gått opp. Dette er vann-vekt, svært få som ikke lider av ekstrem overspsingsproblematikk klarer å spise 7000 kcal i overskudd i løpet av én dag.
Djungelvrål Skrevet 9. mai 2012 #11 Skrevet 9. mai 2012 Her er enda en? Blir man feit av vann?? http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=656020&st=20&gopid=10936909&#entry10936909 1
Gjest Jordbærlina Skrevet 9. mai 2012 #12 Skrevet 9. mai 2012 Her er enda en? Blir man feit av vann?? http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=656020&st=20&gopid=10936909&#entry10936909 Feit av VANN? Oiida...
Papirbit Skrevet 9. mai 2012 #13 Skrevet 9. mai 2012 Sånn er jeg og! Har aldri sagt nei til god mat, likevel trener jeg og spiser sunt i tillegg, og er likevel tynn. Dette har sikkert mye med stoffskifte å gjøre,men det er gjerne de supertynne venninner som kommer med kommentarer som "Ikke drikk brus da!!" Liker mat jeg, en diet hvor jeg ikke får spise hva jeg vil er helt uaktuelt for meg
Gjest Jordbærlina Skrevet 9. mai 2012 #14 Skrevet 9. mai 2012 Sånn er jeg og! Har aldri sagt nei til god mat, likevel trener jeg og spiser sunt i tillegg, og er likevel tynn. Dette har sikkert mye med stoffskifte å gjøre,men det er gjerne de supertynne venninner som kommer med kommentarer som "Ikke drikk brus da!!" Liker mat jeg, en diet hvor jeg ikke får spise hva jeg vil er helt uaktuelt for meg Enig med deg! Jeg spiser ofte mye godt, spesielt i helgene. Har ellers et normalt kosthold. Er jo normalvektig/tynn selvom jeg spiser litt snacks i blant:) man skal jo kose seg?
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2012 #15 Skrevet 10. mai 2012 Jeg hører jo ofte "nei jeg kan ikke spise den bollen, da blir jeg feit, nei jeg kan ikke drikke det glasset med brus, da kommet jeg til å bli feit osv. Men selv har jeg nettopp kost meg med en hel pakke mozerella pizza. Jeg blir vel ikke tykk av en pizza? Jo selvfølgelig om jeg spiser 3 pakker hver dag, men når man har et sunt kosthold, men unner meg pizza en gang, blir man vel ikke feit? Haha får ikke helt fram poenget mitt, og ser at dette spørsmålet ser helt menigsløst ut, men håper noen skjønner hva jeg mener... nei så klart ikke. Men for en som er overvektig og bevisst slanker seg og jobber for å klare et kaloriunderskudd så kan den bollen, og den brusen være avgjørende! Og det handler også om at ikke alle er så flinke til å ha helt kontroll over lysten på slikt og da kan det faktisk ødelegge en god sirkel og spise bolle og drikke brus.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå