Gå til innhold

Hva kan jeg bruke en nydelig notatbok til?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått en nydelig notatbok fra paperblanks i gave, men vet ikke helt hva jeg skal bruke den til. Har tenkt på å bruke den til oppskrifter, men den er såpass fin at jeg ikke vil grise mat på den. Jeg er ikke særlig poetisk av meg, skriver hverken dikt eller historier, så aner ikke hva jeg kan bruke den til... men jeg vil så gjerne bruke den!

Hva kan jeg bruke den til? Hva bruker dere slike fine notatbøker til?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

jeg har mange til forskjellige ting. Skriver ned gaver jeg gir og får, jul og bursdag osv.

En til fester jeg har, med sted, gjester, maten og huskelister.

En til passord med datoer og oppdateringer, serier jeg titter på på nettet, hvor langt jeg er kommet pr. serie.

Og en helt spesiell, hvor venner og familie skriver hilsner når vi treffes.Om det er på kjøpesenter, faliliemiddag eller kafebesøk...

Jeg skulle ikke åpne den før jeg trengte trøst en dag. Så knakk jeg halebeinet rett av, å lå lage der... Da åpnet jeg den for 1. gang. Der stod det hilsner fra uken før, og 3 år tilbake i tid. :rodmer:

Endret av Wonders
  • Liker 1
Skrevet

Hvis du har barn kan du jo skrive opp gullkorn og koselige ting de sier.

Eller du kan skrive opp fine ordtak og dikt du kommer over...

Skrive dagbok? Skrive litt om livet ditt og om verden anno 2012, som du kan gi videre til barn/barnebarn/oldebarn når den tid kommer? :)

• Liker 2
Gjest Tekola
Skrevet

Hva med å ha den som en bok hvor du skriver ned lure ting du hører og komplimenter du får? Sånn at når du har en dag hvor du er litt nedfor, så kan du ta frem denne og bla litt i den? :)

Gjest uAnonymBruker
Skrevet

Jeg har en jeg skriver ned fine ting i, sånn som fine sitater, fine sangtekster eller deler av dem, fine SMSer jeg får, venninnene mine har skrevet en hyggelig hilsen i den. Sånn at det blir en gladbok jeg kan ta frem om jeg er molefonken en dag:)

Skrevet

Jeg har en kjempefin en til oppskrifter.

Den blir ikke griset til siden jeg har den i et slikt stativ på kjøkkenet hvor den kan stå oppslått mens jeg lager mat.

Også har jeg en fin notatbok som jeg skriver ned alt mulig rart. Fine dikt eg finner, limer inn konsertbilletter, skribler og tegner litt.

Har en til fotografering som jeg skriver ned tips og triks, lokasjoner osv

Skrevet

Min bok inneholder ønskelister, bøker jeg vil lese, musikk jeg skal sjekke ut, fine sitater, ideer, handlelister, kule fakta, skisser over nevroner, pensumlister (sånn at jeg kan stryke ut kapitler etterhvert) og annet småplukk.

• Liker 1
Gjest finurlig
Skrevet

Nå skal jeg gå ut og kjøpe meg en pen notatbok, for her var det veldig mange koselige forslag :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skriv ned tre positive ting med dagen i dag før du tar kvelden. Sånn fortsetter du helt til boka er full av positive ting. Ta den fram på dager du synes dårlig om deg selv og er litt smådeppa.

Skrevet

Jeg har tre fine notatbøker; en til oppskrifter, en til fine dikt og sangtekster og en julebok. I juleboka skriver jeg opp hva jeg har kjøpt til hvem, hva jeg har bakt og huskeliste til neste jul.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...