Tøysejenta Skrevet 9. mai 2012 #1 Skrevet 9. mai 2012 Jeg har veldig lyst til å bli psykolog, men ser at snittet i Oslo er veldig høyt. Sånn som jeg har forstått det, begynner det et studie på våren også med et lavere snitt. Når søker jeg på det? Er fristen lik studiene til høsten, eller er det en egen frist? Jeg er ikke ferdig med vgs, så spør mest av nysgjerrighet. :)Og stemmer det at jeg ikke trenger årsstudiet der, eller er det bare at karakterene fra årsstudiet ikke teller på inntaket?
Kelsier Skrevet 9. mai 2012 #2 Skrevet 9. mai 2012 Man søker på våropptak samtidig som man søker høstopptak, altså før 15. april. 1
Tøysejenta Skrevet 9. mai 2012 Forfatter #3 Skrevet 9. mai 2012 Man søker på våropptak samtidig som man søker høstopptak, altså før 15. april. Flott! Og man får svar på sommeren?
FrøkenDetektiv Skrevet 9. mai 2012 #4 Skrevet 9. mai 2012 Man får svar 20. juli både for vårsemester og høstsemester. Man trenger ikke årsstudie i psykologi for å komme inn, og det hjelper heller ingenting mht opptaket å ha det. De tar altså opp søkere via vgs-vitnemål. :-) 1
Tøysejenta Skrevet 9. mai 2012 Forfatter #5 Skrevet 9. mai 2012 Man får svar 20. juli både for vårsemester og høstsemester. Man trenger ikke årsstudie i psykologi for å komme inn, og det hjelper heller ingenting mht opptaket å ha det. De tar altså opp søkere via vgs-vitnemål. :-) Så bra!! Takk til dere begge to for svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå