Drømmespill Skrevet 9. mai 2012 #1 Skrevet 9. mai 2012 jeg prøver å finne ut hvor mye jeg må jobbe for at ting skal "gå rundt" for meg neste år. Jeg og typen skal bo sammen, og stipendene/lånet vil dekke både husleie og mat. Så jeg lurer på hvor mye dere bruker i måneden etter at de "store" utgiftene er betalt? Jeg er student, så er kanskje ikke så relevant hva du bruker på en husholdning på 5 stykker liksom
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2012 #2 Skrevet 9. mai 2012 Dette er helt personavhengig. Jeg kan leve utrolig billig for så å bruke flere tusen på småting i løpet av en dag. Du bruker så mye penger som du bestemmer deg for i budsjettet ditt.
Drømmespill Skrevet 9. mai 2012 Forfatter #3 Skrevet 9. mai 2012 Dette er helt personavhengig. Jeg kan leve utrolig billig for så å bruke flere tusen på småting i løpet av en dag. Du bruker så mye penger som du bestemmer deg for i budsjettet ditt. Såklart, men er bare gøy å se hva andre bruker, så jeg kanskje får litt innsikt i meg selv også
TheSgirl Skrevet 9. mai 2012 #4 Skrevet 9. mai 2012 Jeg tror i snitt jeg ligger på ca.1500,- i mnd. Da er det alt fra shopping på nett (ebay,bubbleroom,bokklubben og cdon er flittig brukt:P) og ute i gata. Men er jeg ute på shopping bruker jeg fort litt mere. Men alt er såklart avhengig av hva man har å bruke Når jeg hadde mindre utbetalt bestemte jeg meg for ved hver utbetaling (når regningene var betalt) og unne meg selv en ting jeg hadde lyst på. Synes det er viktig så man ikke føler at alt man tjener går til regninger. Dette trengte ikke og koste mye,men var mest for min egen "selvfølelse" om jeg kan bruke det ordet Du finner nok en balansegang i det.
Surriball Skrevet 9. mai 2012 #5 Skrevet 9. mai 2012 Jeg lever kun på studielån for tiden, og etter at mat, husleie, telefon, forsikring og linser er betalt sitter jeg igjen med ca 2000 kr til "dill". Dvs alt annet jeg skulle trenge, som klær, sko, kantinemat, linsevæske, gaver, buss, skolesaker, you name it. Det forsvinner fort!
OhSerendipity Skrevet 9. mai 2012 #6 Skrevet 9. mai 2012 (endret) Dilldall bruker jeg lite penger på. Så og si alt jeg har til overs etter at husleia (og alle andre faste utgifter) er betalt går til mat (handlevarer, spise lunsj ute, kaffe, vin osv). Ellers hender det jeg splurger kraftig på bøker og musikk, men ikke på månedlig basis! Jeg lever ikke på budsjett, jeg lever bare med en konstant tankegang om å bruke minst mulig penger og spare mest mulig. Endret 9. mai 2012 av OhSerendipity
Nilla Skrevet 9. mai 2012 #7 Skrevet 9. mai 2012 Ta å sjekk ut hva Sifo mener du kan/bør bruke. Kan ihvertfall kanskje gi en pekepinn.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2012 #8 Skrevet 9. mai 2012 jeg prøver å finne ut hvor mye jeg må jobbe for at ting skal "gå rundt" for meg neste år. Jeg og typen skal bo sammen, og stipendene/lånet vil dekke både husleie og mat. Så jeg lurer på hvor mye dere bruker i måneden etter at de "store" utgiftene er betalt? Jeg er student, så er kanskje ikke så relevant hva du bruker på en husholdning på 5 stykker liksom Dill? HELST IKKE.fRISØREN ER MINE DILLPENGER
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå