Gjest Madelene1 Skrevet 9. mai 2012 #1 Skrevet 9. mai 2012 Hvor lenge er det "normalt" at et barn på 1 er syk? Hun har vært syk i over en uke nå. Feber hadde hun i 3 dager, som heldigvis er over nå. Før feberen hostet hun mye, en skikkelig "ond" hoste. Nesen rant også. Nå som feberen gikk over for 2 dager siden, hoster hun fortsatt. Hosten er fortsatt "ond". Nesen renner og hun har kun spist 50 ml mme + en kjeks idag. (nå er klokken 12:56) Hun ville heller ikke spise kveldsmat igår, og sov natten igjennom uten å våkne for å spise på natten. Hun leker og det virker som at hun har det tålig greit (som om hun sutrer litt.) Men jeg blir samtidig veldig bekymret når hun ikke spiser så mye. Hun har jo en veldig liten kropp... Bleiene er våte, men idag har hun ikke bæsjet. Hun bæsjer som regel hver dag. Jeg ringte til legen idag, det jeg fikk til svar var at vi skulle vente til fredag, om hun ikke ble bedre, skulle vi få en akutttime på dagen. Kan slenge med at hun holder på å få de bakerste tennene (tre stykk på en gang) så dette kan jo også stoppe spisingen litt, men allikevel... Noen mødre/fedre som kan gi meg råd? Er nok så rådvill akkurat nå...
BiggA Skrevet 9. mai 2012 #2 Skrevet 9. mai 2012 Hvor lenge er det "normalt" at et barn på 1 er syk? Hun har vært syk i over en uke nå. Feber hadde hun i 3 dager, som heldigvis er over nå. Før feberen hostet hun mye, en skikkelig "ond" hoste. Nesen rant også. Nå som feberen gikk over for 2 dager siden, hoster hun fortsatt. Hosten er fortsatt "ond". Nesen renner og hun har kun spist 50 ml mme + en kjeks idag. (nå er klokken 12:56) Hun ville heller ikke spise kveldsmat igår, og sov natten igjennom uten å våkne for å spise på natten. Hun leker og det virker som at hun har det tålig greit (som om hun sutrer litt.) Men jeg blir samtidig veldig bekymret når hun ikke spiser så mye. Hun har jo en veldig liten kropp... Bleiene er våte, men idag har hun ikke bæsjet. Hun bæsjer som regel hver dag. Jeg ringte til legen idag, det jeg fikk til svar var at vi skulle vente til fredag, om hun ikke ble bedre, skulle vi få en akutttime på dagen. Kan slenge med at hun holder på å få de bakerste tennene (tre stykk på en gang) så dette kan jo også stoppe spisingen litt, men allikevel... Noen mødre/fedre som kan gi meg råd? Er nok så rådvill akkurat nå... Hei! Jeg har selv tre barn og har mange ganger bekymret meg(unødig) når barna ikke spiser fordi de er syke. Siden hun ikke har feber lengre, og bleien er våt er det trolig ikke så mye å bekymre seg for. fortsett å gi henne drikke, men kanskje noe annet enn melk, da det øker slimet. Vet ikke hva hunhar begynt å spise\drikke enda, men litt eplejuice eller barnesaft skulle jeg tro gikk greit. Det går jo også an å gi henne en stikkpille beregnet for barn. Man har jo selv kjent på "vondter" i kroppen når man er syk. det er ikke farlig et par dager så lenge man holder seg til anbefalt dosering. Ellers så er det jo slik med oss voksne også at influensaen kan "sitte i kroppen" noen uker før vi er i toppform. Det jo heller ikke usannsynlig at tenner påvirker matlysten og gir ubehag. Ut fre egne erfaringer tror jeg nok at hun vil være i form igjen innen en ukes tid. Får hun feber igjen så er det jo greit å kontakte legen. Ha en fin dag og God bedring!
Marsipan Skrevet 9. mai 2012 #3 Skrevet 9. mai 2012 Så lenge hun er feberfri, leker og ellers virker i ok form, ville jeg ikke bekymret meg så mye. Allmentilstanden er det viktigste å følge med på. Stygg hoste kan kanskje skyldes vondt i halsen? Isåfall er det ikke rart om matlysten ikke er på topp. Så lenge bleiene er våte, får hun i seg væske nok, ihvertfall, og det er det viktigste. Det er kjedelig med syke barn, men de skal igjennom noen runder, så det er bare til å smøre seg med tålmodighet. Det går nok snart over
bush babe Skrevet 9. mai 2012 #4 Skrevet 9. mai 2012 Jeg syns mine barn stort sett er syke en ukes tid, akkurat som meg selv, når vi først blir forkjøla eller noe. Har de lanvarig, høy feber passer jeg på, men ellers er det ikke noe å bekymre seg for. De spiser seg "opp igjen" raskt etter sykdom.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2012 #5 Skrevet 9. mai 2012 Så lenge hun drikker, så er dette ingenting og bry seg om. Gi henne drikke, og la henne holde på! Til deg: SLAPP AV!
Gjest Madelene1 Skrevet 10. mai 2012 #6 Skrevet 10. mai 2012 Takk for svar. Idag virker hun MYE bedre. Nesen renner og litt små hosting nå og da. Men heldigvis ikke i nærheten slik som det var.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå