Gå til innhold

Bonsaitrær

Langstrømpe

Anbefalte innlegg

Mine bonsaitrær har blitt for store for skålene sine. Er det noen som vet hvor jeg kan få kjøpt nye skåler (i Oslo-området eller på nettet)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har desverre ingen bilder, men de ser ut som bittesmå, gamle trær. Veldig fine synes jeg. Første gang jeg så de var på Karate Kid-filmen,og da fikk jeg veldig lyst på sånne. Og en god del år etter kom det en Bonsaibutikk der jeg bodde, og da kjøpte jeg et par trær. Jeg har også lagd avleggere og produsert noen egne trær.

De trenger ganske mye stell, om sommeren må jeg klippe de omtrent hver uke. I tillegg må de vannes ofte siden de bor i små skåler som ikke kan holde på så mye vann. De skal også helst pottes om med jevne mellomrom for at de skal trives godt.

Butikken jeg har handlet i eksisterer ikke lenger, så derfor trenger jeg altså tips om andre butikker. Takk til dere som allerede har kommet med tips, og hvis noen andre vet om andre steder vil jeg også gjerne vite om disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bjørnsdatter

Les tråden en gang til, så ser du at Tex har hatt sin i snart ti år... Det vil jeg betegne som holdbart.

De blir jo ikke sånn over natta heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt et tre i snart ti år' date=' det har ikke vokst et millimeter engang.....[/quote']

Eh... sikker på at det ikke er av plastikk? :roll: Siden det ikke har vokst noe liksom... hørtes litt rart ut... :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...