Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos Jordmor i morges.

Hun målte magen og målte meg på 28 cm. Er 31+2 i dag, så ligger litt under gjennomsnittet.

Men kurven min har sakte men sikkert flatet seg ut de siste 3 gangene.

Skal til legen neste uke,så fikk beskjed om at det da blir mulig med en henvisning til UL for å sjekke at hun vokser slik hun skal.

Er masse liv i magen og jeg legger på meg så håper og tror alt er bra. Vil gjerne ha en UL jeg nå så jeg får beroliget meg med at hun har det bra der inne..

Noen her med erfaring rundt dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det skjedde med meg og. Kom på UL og alt var fint. Legen på sykehuset målte på nytt der og han kom frem til et helt annet mål enn jordmor. Merkelige greier.

Skrevet

Jeg ble fulgt opp jevnlig med vekstkontroll og kontroll av trivsel hos fosteret fra uke 32 i første svangerskap. UL og ctg blant annet. Ble henvist pga lavt SF-mål og liten tilvekst siste kontroller. De fulgte da med på om fosteret vokste, om det var aktivt og på blodgjennomstrømning i navlestrengen. Fikk god oppfølging på sykehuset. Hos meg så alt bra ut hver gang, men fosteret ble estimert til å være mindre enn gjennomsnittet. Viste seg å bare være genetisk heldigvis. Kom en liten gutt på 2,6 kg termin. Frisk og rask. :)

Skrevet

Takk for svar jenter.

Håpe jeg får en UL jeg nå bare så jeg får forsikra meg om at tulla har det bra der inne :)

Skrevet

Mitt SF-mål både flatet ut og falt ganske langt ut i svangerskapet,og det kom rett og slett av at babyen tidligere hadde ligget i seteleie (som gir høyere SF-mål) og så hadde snudd seg.

Skrevet

Jeg hadde ekstrem lav sf-mål. Lå langt under det grønne området. Var på UL flere ganger men hver gang fikk jeg konstantert at alt var normalt. Jenta mi kom på termin og var 3,1 kg og helt perfekt. Ble litt stressa av alt styret da. Men bedre å sjekke en gang for mye ..

Skrevet

Min er også lav. 26 cm i uke 32. Ultralyd viste at alt var helt fint. Bare nyter at magen ikke er så stor.

Skrevet

Min flatet ogå ut. Fosteret slluttet og vokse i uke 34. Ble født tre uker før termin på naturlig vis, men jeg hadde blitt satt i gang om det ikke hadde skjedd da, gutten min veide 2600g, og hadde veldig gulsott, men var ellers frisk. Magen min var svært liten. Så ikke gravid ut fr helt på slutten.

Skrevet

Jeg ser absolutt gravid ut,men kanskje ikke så stor som mange pleier å være. Folk kommenterer det hele tiden at jeg er så lita.

Jeg ser det som en stor fordel å ikke få et kjempe stort barn.

Man skal jo føde dette barnet også ;)

Det er masse liv i magen så tror hun har det bra der inne..

Men tar gjerne imot 1 ultralyd ekstra :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...