AnonymBruker Skrevet 9. mai 2012 #1 Skrevet 9. mai 2012 Vi har en nabokatt som til stadighet kommer ned til oss og plager vår katt. Den er direkte slem og får katten vår til å hyle febrilsk hver gang. Er det slemt om jeg kaster et glass vann på den hvis jeg har mulighet? Syns så synd på stakkars pusen vår som stadig får juling. Hun er utrolig dårlig til å forsvare seg.
sebastianen Skrevet 9. mai 2012 #2 Skrevet 9. mai 2012 Vi har en nabokatt som til stadighet kommer ned til oss og plager vår katt. Den er direkte slem og får katten vår til å hyle febrilsk hver gang. Er det slemt om jeg kaster et glass vann på den hvis jeg har mulighet? Syns så synd på stakkars pusen vår som stadig får juling. Hun er utrolig dårlig til å forsvare seg. Tips, vannpistol for bedre treffsikkerhet. Nei, det går nok bra, vann er ikke farlig for katter.
Søster K Skrevet 9. mai 2012 #3 Skrevet 9. mai 2012 Nei, det skulle vel ikke gjøre noe? Litt vann er ikke farlig, og da kanskje den tar hintet. Det er jo en "vanlig" måte å irettesette katter på å gi dem en liten dusj.. Vi har en fillekatt som kommer og maser utenfor her daglig vi også.. Men forskjellen er at han setter seg utenfor og mjauer høyt (!) og flyfilla vår kommer løpende med en gang
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2012 #4 Skrevet 9. mai 2012 Kanskje jeg skal investere i en vannpistol. Tenkte kanskje naboen kunne bli litt sur hvis han ser jeg spruter vann på katten
sebastianen Skrevet 9. mai 2012 #5 Skrevet 9. mai 2012 Kanskje jeg skal investere i en vannpistol. Tenkte kanskje naboen kunne bli litt sur hvis han ser jeg spruter vann på katten Då får du bare fortelle ham hvordan det er, naboen min sprutet på katten min fordi han gravde opp hagen hennes. Helt greit synes jeg. 1
Tabris Skrevet 9. mai 2012 #6 Skrevet 9. mai 2012 Jeg synes heller ikke dette er slemt. Faktisk synes jeg det er en fin måte å gjøre det på (så sant det ikke er midtvinters og katten ikke kan komme seg inn og bli tørr).
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2012 #7 Skrevet 9. mai 2012 Da skal jeg gjøre det hvis jeg får mulighet. Katten vår er ikke glad i å sloss så hun lar det heller "stå til" og tar imot stakkars.
sebastianen Skrevet 9. mai 2012 #8 Skrevet 9. mai 2012 Må bare legge til at nabokatten deres er ikke slem, den er bare en katt.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2012 #9 Skrevet 9. mai 2012 Må bare legge til at nabokatten deres er ikke slem, den er bare en katt. Ja jeg vet jo det. Men nabokatten er virkelig ute etter katten vår, sikkert fordi hun ikke forsvarer seg. Tar dyr hun har fanget osv.
sebastianen Skrevet 9. mai 2012 #10 Skrevet 9. mai 2012 Ja jeg vet jo det. Men nabokatten er virkelig ute etter katten vår, sikkert fordi hun ikke forsvarer seg. Tar dyr hun har fanget osv. Jada, dere ønsker å stoppe uønsket atferd, helt greit.
Gjest Liss`pia Skrevet 9. mai 2012 #11 Skrevet 9. mai 2012 Kjenner meg igjen. Katta vår har fått gjennomgå av nabokattene. En gang ble jeg så hysterisk at jeg kastet en joggesko etter den ene Traff heldigvis ikke! Det så nesten ut som om de jaktet på han, snek seg i buskene og hoppet på han når de fikk mulighet. Han sprang som en galning opp i matmors armer eller under en trillebår som vi snudde på hodet for å gi han en plass til å gjemme seg. Vår katt har imidlertid nå lært seg å ta igjen. Jeg leste at de må lære å "holde sin plass" og ikke løpe vekk for å få respekt av andre katter. Nå blir han illsint bare han ser de andre kattene, han står helt i ro og knurrer og freser. Det jo litt synd egentlig at han ikke kommer overens med andre katter, men de plager han i alle fall ikke lengre og bare viker unna. Tøffingen vår Han måtte dog runde året og bli litt større først, så det hadde nok med at han var "nykommeren" i nabolaget. Hvor gammel er din katt?
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2012 #12 Skrevet 9. mai 2012 Kjenner meg igjen. Katta vår har fått gjennomgå av nabokattene. En gang ble jeg så hysterisk at jeg kastet en joggesko etter den ene Traff heldigvis ikke! Det så nesten ut som om de jaktet på han, snek seg i buskene og hoppet på han når de fikk mulighet. Han sprang som en galning opp i matmors armer eller under en trillebår som vi snudde på hodet for å gi han en plass til å gjemme seg. Vår katt har imidlertid nå lært seg å ta igjen. Jeg leste at de må lære å "holde sin plass" og ikke løpe vekk for å få respekt av andre katter. Nå blir han illsint bare han ser de andre kattene, han står helt i ro og knurrer og freser. Det jo litt synd egentlig at han ikke kommer overens med andre katter, men de plager han i alle fall ikke lengre og bare viker unna. Tøffingen vår Han måtte dog runde året og bli litt større først, så det hadde nok med at han var "nykommeren" i nabolaget. Hvor gammel er din katt? Hun er 4 år. Tror hun bare er sånn. Barna våre får også gjøre som de vil med henne. Vi håper jo stadig hun skal sette dem litt på plass når de plager henne, men det er sjeldent hun gjør. Heldigvis er hun veldig rask så hun får tilslutt løpt ifra nabokatten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå