Gå til innhold

SPise sunt, mat fra kantine....

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå skal jeg virkelig ta mag i nakken og begynne kampe for å finne bikini formen igjen......

Så nå er det slutt på alt det tullet jeg putter i meg hver dag. Det eneste jeg er lurer på er hvordan jeg skal gjøre det i lunsjen. Har en sinnsykt fristende kantine på jobben.... Det er lite (ingenting) av lett produkter. Har egenltig ikke peiling på hva det er lite kalorier inn, så håper noen her kan si sånn ca hav jeg bør spise til lunsh, og evt om dette er greit:

En grov brødskive med leverpostei (dan vanlige med barn på)

En grov brødskive med egg (ikke noe ektra på den)

En gulerot

Er salatbar her, men da ender jeg bare opp med masse pasta, litt mais og agurk...

Er vanvittig sær når det gjelder mat... Liker nesten ingen ting.. Hvilke andre pålegg kan man spise?? Tror det er litt fomye "fancy" mat her til å slanke... Er det sunt å spise egg hver dag? Særlig når man skal slanke seg??

Og ja, jeg vet at man skal bevege seg mye når man vil gå ned. Trener 3 ganger i uka + at jeg rir hver dag. Mer har jeg ikke tid til...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes ikke den lunsjen ser så aller verst ut, jeg. Ville kanskje byttet ut leverposteien (mye fett, dårlig kjøtt) med skinke eller annet kjøttpålegg (lite fett, bra kjøtt), men ellers er egg og gulrot bra!

Skrevet

Hvorfor ikke ta med egen matpakke?

Jeg ville ikke ha spist egg hver dag hvis jeg var på slanker'n.

Spis heller magert kjøttpålegg som kalkun og skinke. Gilde har en kjempe god leverpsotei som heter Go' og Mager som også er fin å spise.

PS: Spis gjerne mer frukt! Appelsinene er sinnsykt gode nå!

Gjest dixie i.i
Skrevet

Skulle gjerne tatt med matpakke jeg, men vi har "gratis" kantine, så det er vel ikke helt populært å ha med egen mat....

Skal ta en runde i morgen jeg og se om jeg finner noe mere magert. Eneste er at alt pålegg ligger i sånnes små skåler, men masse "ekstra" greier, og jeg er så kresen.....

Skrevet

Rene kjøttprodukter som kokt skinke o.l. er magert og godt. Egg, makrell i tomat (stort sett alt av fiskepålegg er bra), lettost, cottage cheese (kan godt brukes som pålegg med forskjellige grønnsaker) osv er også bra. Unngå spesielt fete pålegg som majonesbaserte salater, salami, remulade/majones oppå pålegget osv. Kanskje kan du erstatte en skive brød med frukt? Hva med å foreslå for de som driver kantinen at de kan ha noen kalorifattige påleggsalternativer?

Skrevet

Egg er da en bra proteinkilde! Spiser selv 1egg og en eggehvite til frokost! (lagd til eggerøre)

Ellers er det Arkana sier fornuftig :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...