AnonymBruker Skrevet 9. mai 2012 #1 Skrevet 9. mai 2012 Vil gjerne være mett mer enn 2-3 t da dette passer best med dagen min. Frokost rundt kl 6.45. Lunsj rundt 11.30. Middag rundt 17.00. Kvelds rundt 21.00. Blir så mange timer mellom hvert måltid. Og blir sulten etter bare 2 t, så da går jeg halve dagen og er sulten og tenker på mat LEI!! Er 164 cm, ca 58 kg. Stillesittende arbeid, men går iallefall en tur på 30 min hver dag (pluss at jeg går mest mulig i løpet av dagen), jogger også ofte 3 ganger hver uke (jogger 1 min går 1 min osv i 30 min). Pluss at jeg har en toåring som krever sitt. Prøver spise minst mulig godis, men koser meg med noe om jeg får lyst, men rpøver da å holde det til et minimum.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2012 #3 Skrevet 9. mai 2012 Jeg ville lagt inn et eller to mellommåltider jeg, da spiser man mindre til de store måltidene, og man slipper å bli så sulten:) 2
Sol28 Skrevet 9. mai 2012 #4 Skrevet 9. mai 2012 Få i deg proteiner Det er det som metter best etter min mening, egg, tunfisk, rent kjøtt osv 3
vaffla Skrevet 9. mai 2012 #5 Skrevet 9. mai 2012 Til frokost spiser eg ofte yoghurt, havregryn og banan - metter lenge. Egg som pålegg eller egg generellt metter og lenge. Ellers ville eg ha lagt inn et mellommåltid etter frokost og etter lunsj. Feks ei frukt, litt grønnsaker ( gulrot, sukkererter), knekkebrød..
Redbull Skrevet 9. mai 2012 #6 Skrevet 9. mai 2012 Les deg opp på LCHF. Jeg spiser 1-3 måltider iløpet av en hel dag. Mett og god hele dagen 4
fridr Skrevet 9. mai 2012 #7 Skrevet 9. mai 2012 Havregryn/havregrøt metter jo lenge For noen. Jeg blir sulten igjen etter en halvtime! Eneste som funka for meg var å spise LCHF. Da kunne jeg gå en hel skoledag uten å være sulten. Dvs 6-7 timer. Men LCHF passer jo ikke alle. Proteiner og fett er uansett det som metter mest og lengst. 4
Gjest Indra Skrevet 9. mai 2012 #8 Skrevet 9. mai 2012 Det metter lenge om du spiser et stort måltid. Tipper frokost og lunsj kanskje er i knappeste laget om du stadig er sulten i løpet av dagen.
Supera Skrevet 10. mai 2012 #9 Skrevet 10. mai 2012 Jeg kan også skrive under på at LCHF metter best for meg. Før spiste jeg typisk 600 kcal med brødmat kl 7 og da var jeg sulten kl 11 og magen knurret. Hvis jeg nå spiser 600 kcal med LCHF-mat, så holder det meg mett i 6-8 timer. Altså at jeg blir sulten mellom 1 og 3. Så det er absolutt ikke det samme hvor kaloriene kommer fra. De metter forskjellig. Studier hvor de sammenligner lavkalorilavfett og lavkarbo, så ender lavkarbo med å spise mindre kalorier enn lavkalori til tross for at de ikke har noen kalorirestriksjon. Det metter rett og slett bedre! Jeg foretrekker å spise få og store måltider. På LCHF er blodsukkeret såpass stabilt at man kan det. Når man spiser mye karbohydrater, så anbefaler de at man skal spise litt og ofte slik at blodsukkeret ikke blir så altfor høyt (og er heller nesten konstant høyt). Men hvis man spiser mat som ikke har en stor påvirkning på blodsukkeret, så kan man spise 1 måltid om dagen hvis man vil. Jeg spiser når jeg er sulten, og så spiser jeg meg passelig mett. Hvis jeg spiser meg stappmett, så tar det lengre tid før jeg blir sulten igjen. Rett og slett. 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2012 #10 Skrevet 10. mai 2012 Frokost: egg(kokt, stekt, omelett, eggerøre)+ en brødskive til. Lunsj: godt krydret kyllingfilet og litt grønnsaker Middag: fisk, kyllingfilet, karbonadedeig med masse grønnsaker, evt litt potet, ris eller pasta. Kvelds: grovt knekkebrød med f.eks kyllingpålegg Mellommåltider kan være en neve nøtter og frukt. Slik ser dagsmenyen min ut og jeg holder meg mett hele dagen.
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2012 #11 Skrevet 10. mai 2012 Frokost: egg(kokt, stekt, omelett, eggerøre)+ en brødskive til. Lunsj: godt krydret kyllingfilet og litt grønnsaker Middag: fisk, kyllingfilet, karbonadedeig med masse grønnsaker, evt litt potet, ris eller pasta. Kvelds: grovt knekkebrød med f.eks kyllingpålegg Mellommåltider kan være en neve nøtter og frukt. Slik ser dagsmenyen min ut og jeg holder meg mett hele dagen. Takk Hvor mange egg til frokost? Og hvor mange knekkebrød til kvelds?
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2012 #12 Skrevet 10. mai 2012 Takk Hvor mange egg til frokost? Og hvor mange knekkebrød til kvelds? Jeg spiser 1 stort eller 2 små egg til frokost og 2 knekkebrød til kvelds.
altflyter Skrevet 10. mai 2012 #13 Skrevet 10. mai 2012 En blanding av havregryn, banan og kulturmelk metter i timevis, og er godt også
Sportiva Skrevet 10. mai 2012 #14 Skrevet 10. mai 2012 Selv følger jeg ikke lavkarboprinsippet, men jeg vet godt at mye fett og proteiner metter lenger. Jeg tilsetter ekstra fett og proteiner i frokost- og lunchmåltidet slik at jeg slipper å bli så sulten. På den måten spiser jeg stort sett bare tre måltider om dagen, av og til mellommåltider i forbindelse med trening. Til frokost spiser jeg havregrøt med tilsatt blåbær, linfrø (knuste)/hempfrø, kokosmasse (eller fett), proteinpulver/egg og masse kanel (hindrer store blodsukkersvingninger). Til lunch spiser jeg gjerne noe med egg, peanøttsmør, kokosmelk eller ost. Og grønnsaker, selvfølgelig! Jeg spiser ikke kjøtt og velger derfor fett og protein fra andre kilder.
Redbull Skrevet 10. mai 2012 #15 Skrevet 10. mai 2012 Hvor mange egg til frokost? Og hvor mange knekkebrød til kvelds? Jøss.... Så mange at du blir mett så klart!! Til frokost spiser jeg kom3-4 egg vispet sammen med fløte, pluss masse grønnsaker - holder meg mett til middag i 17-18 tiden. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå