Gå til innhold

Kattungene er snart 12 uker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er våre tre små 12 uker om en måned, og nye eiere er allerede avklart.

Det jeg lurer på er hvordan kattemor vil komme til å reagere på at kattungene forsvinner?

Er det helt greit, eller kan hun bli deprimert eller lignende?

Nå er det sånn at to stk skal til en familie og sistemann til en annen, så jeg tenkte det var greit å ikke la alle gå på samme dag, men vente en-to dager så det ikke ble alle på en gang liksom...

Noen erfaringer?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Når vi fikk kattungen vår ville eieren at vi hentet kattungene forskjellige dager, så jeg tror det kan være lurt å gi bort en og en. Tror det er vanlig at kattemammane går å leter litt, og kanskje er litt rare i en liten stund. Men tror ikke det er vanlig at de får noen varige depresjoner.

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Jeg vil tro at over den neste måneden vil du også se stadig flere tegn på at kattemor er lei ungene sine. Hennes måte å avvenne de på ;)

Jeg hadde nok kanskje i tillegg til å be nye eiere hente de hver sin dag, kanskje tatt med kattungene litt vekk fra mor siste tiden. Eller latt mor få gå ut alene. sånn at de er vandt til å være fra hverandre.

Lykke til.

Skrevet

Ok, så bra. Da regner jeg med at det går bra. Tror faktisk mor begynner å bli litt lei allerede..hehe

Da blir det sikkert bedre i løpet av den siste måneden.

Takk for svar :)

Skrevet

Det hender vel at mor går rundt og mjauer og leter etter de små en liten stund, men når de er så store så pleier det å gå fort over. :)

Skrevet

Min erfaring er at kattemor har blitt veldig avslappet etter at ungene er ute av huset :) En gang fikk hun bare en ( begynte å bli gammel da), og da rømte hun de siste ukene og kom ikke tilbake før den var gitt bort :fnise: Stakkars, hun var så sliten :rodmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...