Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Var his hudpleier for å få hjelp til den stakkars huden min. Veldig tørr, stram og sensibel.

Har bare brukt apotekkremer for allergikere før, men hun kunne fortelle at Elixir er guds gave til kvinnehud! Jeg kjøpte dagkremen og et serum. Når jeg tar på kremen så stikker og svir det litt. Jeg tenkte at det bare er de aktive ingrediensene som jobber... :sjenert:

Nå, 1 uke etter, så ser jeg ut som om jeg har fått en alvorlig sykdom. Røde flekker i hele fjeset. Skjoldete og med supertørre flekker.

Er det bare meg som har denne erfaringen? Skal jeg bare fortsette å bruke kremen? At det må bli verre før det er bedre?

Ser virkelig ikke ut...

Ligner på noen i Star Trek eller noe... :fnise:

Hjelp!

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

TS her.

Ingen erfaringer? :sjenert:

I dag har de supertørre flekkene begynt å flasse av. Henger og "Vifter" fra hele ansiktet og detter av hvis jeg rører dem.

Hva er dette? Allergisk reaksjon?

F M L ....

AnonymBruker
Skrevet

:hakeslepp:

Shitt! Eg trur du bør slutte med den kremen der med eingong! Kan då umogeleg vere sunt å det der. Høyres nesten ut som om du har ekstem eller noko slikt, utan at eg er ekspert.

Kanskje du burde ringe dei hud-folka for å høyre om dette er normalt?

Eg skal jaffal halde meg godt unna denne kremen...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå vet jeg ikke akkurat hvilke produkter du bruker derifra, men det høres uansett ikke så bra ut.. tror også du bør ta en telefon til den hudpleieren og spørre. Høres ut som du kanskje enten har fått en allergisk reaksjon på den, at den er for aktiv/røff for din hud, eller evt. at den gir ALT for lite fukt for deg. Det er jo noen kremer der huden skal "bli verre før den blir bedre", men dette gjelder stort sett bare ved typiske produkter for uren hud - at produktene "renser" ut huden, og da kommer alle urenheter frem, før det blir bedre. Men det høres jo ikke ut som det er et slikt produkt du har kjøpt. Så alt i alt ville jeg nok kutta kremen!

Jeg bruker og er godt fornøyd med noen produkter fra Elixir. Jeg bruker Gentle cleanser, Rich moisturizing cream (eller noe sånt), og Antioxidant pads. Dette er jo veldig milde produkter uten særlig mange superaktive ingredienser, noe som passer min sensitive hud. Jeg er i alle fall superfornøyd med Elixir så langt!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må slutte med en gang og faktisk ta en tur til legen - for du har fått en allergisk reaksjon så det holder.

Jeg synes å huske når jeg leste på baksiden av ingrediensliste til Elixir at de har gaksme mange aktive ingredienser jeg, da? :klo:

Det kan være jeg kikket på et par aktive produkter.....de bruker jo fruktsyrer og avitaminsyre - det er jo veldig aktivt for en med ekstremt sensibel hud.

Nå kan jeg bruke slike produkter(får maks utbrudd som reaksjon) - men før når jeg hadde sensibel hud kjentes det som om huden ble satt i flammer om jeg forsøkte feil produkter(og det var jo alt med parfyme og aktive ingredienser).

Ta deg en tur på apoteket og kjøp reparerende krem for kjempesensitiv hud, avene sine eksempelvis.

Eller ta på kaldpresset jojobaolje fra helsekosten frem til det roer seg.

Vanligvis anbefaler jeg ikke Avene - men både det og jojoba er helt nøytralt for sensitiv hud.

Jeg ville uansett oppsøkt legen før jeg smurte på noe som helst, egentlig. Dog jojobaolje er 100% safe.

AnonymBruker
Skrevet

Hudpleiere har faen ikke peiling. Jeg skulle ønsker folk kunne slutte å kaste bort penger på sånt tull og heller ta en tur til LEGEN!!!!!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...