AnonymBruker Skrevet 9. mai 2012 #1 Skrevet 9. mai 2012 Jeg har dessverre betalingsanmerkinger og har rotet det til... Så lurer jeg på om det er noen sjans for at jeg kan forsikre mine to hunder selv om jeg har betalingsanmerkning? Hvilket selskap anbefaler dere i såfall?
Portvinpiken Skrevet 9. mai 2012 #2 Skrevet 9. mai 2012 Jeg har dessverre betalingsanmerkinger og har rotet det til... Så lurer jeg på om det er noen sjans for at jeg kan forsikre mine to hunder selv om jeg har betalingsanmerkning? Hvilket selskap anbefaler dere i såfall? Aner ikke, trodde ikke det var et problem å kjøpe forsikring for det er jo ikke det samme som å låne penger? Jeg har nettopp gått en runde på forsikringene mine, og kom frem til at Codan hadde best dekning for rimeligst premie, og at IF var klart dyrest.
bobbi Skrevet 9. mai 2012 #3 Skrevet 9. mai 2012 Det går sikkert greit å få forsikring, selv om du har betalingsanmerkninger. Det kan jo hende selskapene har forskjellig policy på det, men en jeg kjenner fikk forsikret hunden sin gjennom Agria, på tross av "rot" i økonomien
Ryvre Skrevet 9. mai 2012 #4 Skrevet 9. mai 2012 Aner ikke, trodde ikke det var et problem å kjøpe forsikring for det er jo ikke det samme som å låne penger? . Har noe med at de blir usikre på om du klarer å betale for deg Uansett, ring de forskjellige selskapene så får du svar. Når jeg skulle forsikre bilen så var det kun en bank som ville gi meg forsikring Har forsikring på hunden og har anmerkninger og det har gått bra. Det handler om å vise dem at du klarer å betale det månedlige beløpet
LexSuperior Skrevet 9. mai 2012 #5 Skrevet 9. mai 2012 Nå vet jeg ikke om du har muligheten til det, men det bør i hvertfall ikke være noe problem å få forsikring dersom du betaler hele beløpet på en gang. Jeg gjør alltid det uansett. Da bør ikke anmerkningene ha noe å si ettersom avtalen ikke er inngått før du har betalt. Når det gjelder anbefalinger så bruker de fleste jeg kjenner enten agria eller gjensidige :-)
Portvinpiken Skrevet 10. mai 2012 #6 Skrevet 10. mai 2012 Nå vet jeg ikke om du har muligheten til det, men det bør i hvertfall ikke være noe problem å få forsikring dersom du betaler hele beløpet på en gang. Jeg gjør alltid det uansett. Da bør ikke anmerkningene ha noe å si ettersom avtalen ikke er inngått før du har betalt. Når det gjelder anbefalinger så bruker de fleste jeg kjenner enten agria eller gjensidige :-) Det var litt sånn jeg tenkte også. Hvis man betaler hele beløpet så har man jo betalt for det året uansett, og da blir det jo det samme som å betale for en vare. Betaler man ikke, så får man heller ikke varen; i dette tilfelle forsikringen.
Leo Skrevet 10. mai 2012 #7 Skrevet 10. mai 2012 Mange forsikringsselskaper kredittsjekker kundene sine før de får tegne forsikring. Årsaken er ikke bare at man er redd for at premien ikke blir betalt, men også at all statistikk viser at de som ikke har orden på økonomien sin, også gjerne utviser mer risikoadferd på andre av livets områder og at de derfor er mer utsatt for skader. Jeg ser ikke bort fra at forsikringsselskapene også antar at sannsynligheten for svik (Forsøk på forsikringssvindel) er større hos personer som har en betalingsanmerkning som "bevis" på at de har et mer avslappet forhold til etikk og moral enn de som ikke har det. 1
Skyligth Skrevet 11. mai 2012 #8 Skrevet 11. mai 2012 Bruk Agria, de sjekker ikke kredittanmerkninger i tillegg har dedirekteoppgjør med mange veterinærer så du slipper legge ut summen selv for så å få den igjen av selskapet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå