Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg går på treningsstudio og bruker forskjellige apparater der for styrketrening, vil gjerne ha mer muskler i kroppen. Trener også utholdenhet.

Jeg vil ha mindre legger og lår og har blitt fortalt av venninner at det da er veldig dumt å trene styrke i de områdene da det bare vil gjøre meg større.. Men det er fettet jeg vil få bort og bli mer strammere i kroppen min, og da trenger jeg vel styrke også? :sjenert:

Jeg ser for meg at ved å kombinere både utholdenhet og styrke så vil jeg fortsatt bli "tynnere" i beina.

Er jeg heelt på bærtur nå, burde jeg holde meg til utholdenhet og styrke i overkroppen?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

For å stramme opp lårene må du trene styrke.

Skrevet

Få deg en personlig trener time på treningssenteret, så setter den opp en plan som passer til dine mål! Jeg har gått ned 43kg på ett år og økt muskelmassen min betraktelig vha personlig trener (og kostholdsendring skal sies). De har utdannelsen og kunnskapen til å hjelpe deg med både rett trening og ofte også kosthold i forhold til hva målet med treningen din er.

Masse lykke til videre med treningen! :tommelsmil:

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg sier som reklamene: "Jeg gikk ned tre buksestørrelser på tung styrketrening". Den type venninner som kommer med sånne uttalelser om svære lår av styrketrening er de som bruker mer tid på treningsstudioet til å prate om gutter og klaske armene opp og ned med 1 kilos vekter uten effekt slik at de kan beholde de tynnfeite kroppene sine inntakt år etter år :)

Endret av edderkoppdame
AnonymBruker
Skrevet

du bygger litt muskler der, men de vil ikke bli så betydelige at du ser tjukkere ut rundt lårene. MUsklene vil derimot være med å øke hvileforbrenningen din, å hjelpe deg å ta av ønsket fett senere.

Skrevet

Jeg trener tung styrke på lårene mine, og de er allerede 15 cm mindre i omkrets :)

Skrevet

Tren styrke styrke styrke og atter styrke.

Disse er fantastiske:

Bulgarsk utfall med 7 kg i hver hånd.

Nordic hamstring.

Hoftehev.

Skrevet

Jeg går på treningsstudio og bruker forskjellige apparater der for styrketrening, vil gjerne ha mer muskler i kroppen. Trener også utholdenhet.

Jeg vil ha mindre legger og lår og har blitt fortalt av venninner at det da er veldig dumt å trene styrke i de områdene da det bare vil gjøre meg større.. Men det er fettet jeg vil få bort og bli mer strammere i kroppen min, og da trenger jeg vel styrke også? :sjenert:

Jeg ser for meg at ved å kombinere både utholdenhet og styrke så vil jeg fortsatt bli "tynnere" i beina.

Er jeg heelt på bærtur nå, burde jeg holde meg til utholdenhet og styrke i overkroppen?

Jenter klarer ikke bygge muskler i samme skala som menn, det er faktisk svært vanskelig å få større muskler for damer! Forskjellen damer merker er at de blir strammere og sterkere. Derfor kan du trygt trene styrke på leggene og lårene uten at de vokser. Tvert i mot vil de blir slankere fordi du trener kardio, og de vil bli strammere fordi du trener styrke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...