AnonymBruker Skrevet 8. mai 2012 #1 Skrevet 8. mai 2012 Jeg går på treningsstudio og bruker forskjellige apparater der for styrketrening, vil gjerne ha mer muskler i kroppen. Trener også utholdenhet. Jeg vil ha mindre legger og lår og har blitt fortalt av venninner at det da er veldig dumt å trene styrke i de områdene da det bare vil gjøre meg større.. Men det er fettet jeg vil få bort og bli mer strammere i kroppen min, og da trenger jeg vel styrke også? Jeg ser for meg at ved å kombinere både utholdenhet og styrke så vil jeg fortsatt bli "tynnere" i beina. Er jeg heelt på bærtur nå, burde jeg holde meg til utholdenhet og styrke i overkroppen?
csj061 Skrevet 9. mai 2012 #3 Skrevet 9. mai 2012 Få deg en personlig trener time på treningssenteret, så setter den opp en plan som passer til dine mål! Jeg har gått ned 43kg på ett år og økt muskelmassen min betraktelig vha personlig trener (og kostholdsendring skal sies). De har utdannelsen og kunnskapen til å hjelpe deg med både rett trening og ofte også kosthold i forhold til hva målet med treningen din er. Masse lykke til videre med treningen! 1
OhMickey Skrevet 9. mai 2012 #4 Skrevet 9. mai 2012 Det skal VELDIG mye styrketrening til for å få store lår og legger, ikke noe å frykte i det hele tatt. Vil du stramme opp er styrke veien å gå http://fitnessbloggen.no/treningsprogram-for-nybegynnere/ Å kombinere styrke og utholdenhet er definitivt ikke feil
edderkoppdame Skrevet 9. mai 2012 #5 Skrevet 9. mai 2012 (endret) Jeg sier som reklamene: "Jeg gikk ned tre buksestørrelser på tung styrketrening". Den type venninner som kommer med sånne uttalelser om svære lår av styrketrening er de som bruker mer tid på treningsstudioet til å prate om gutter og klaske armene opp og ned med 1 kilos vekter uten effekt slik at de kan beholde de tynnfeite kroppene sine inntakt år etter år Endret 9. mai 2012 av edderkoppdame
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2012 #6 Skrevet 9. mai 2012 du bygger litt muskler der, men de vil ikke bli så betydelige at du ser tjukkere ut rundt lårene. MUsklene vil derimot være med å øke hvileforbrenningen din, å hjelpe deg å ta av ønsket fett senere.
Inwe Skrevet 9. mai 2012 #7 Skrevet 9. mai 2012 Jeg trener tung styrke på lårene mine, og de er allerede 15 cm mindre i omkrets
Sailor Skrevet 11. mai 2012 #8 Skrevet 11. mai 2012 Tren styrke styrke styrke og atter styrke. Disse er fantastiske: Bulgarsk utfall med 7 kg i hver hånd. Nordic hamstring. Hoftehev.
Tullepia Skrevet 11. mai 2012 #9 Skrevet 11. mai 2012 Jeg går på treningsstudio og bruker forskjellige apparater der for styrketrening, vil gjerne ha mer muskler i kroppen. Trener også utholdenhet. Jeg vil ha mindre legger og lår og har blitt fortalt av venninner at det da er veldig dumt å trene styrke i de områdene da det bare vil gjøre meg større.. Men det er fettet jeg vil få bort og bli mer strammere i kroppen min, og da trenger jeg vel styrke også? Jeg ser for meg at ved å kombinere både utholdenhet og styrke så vil jeg fortsatt bli "tynnere" i beina. Er jeg heelt på bærtur nå, burde jeg holde meg til utholdenhet og styrke i overkroppen? Jenter klarer ikke bygge muskler i samme skala som menn, det er faktisk svært vanskelig å få større muskler for damer! Forskjellen damer merker er at de blir strammere og sterkere. Derfor kan du trygt trene styrke på leggene og lårene uten at de vokser. Tvert i mot vil de blir slankere fordi du trener kardio, og de vil bli strammere fordi du trener styrke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå