AnonymBruker Skrevet 8. mai 2012 #1 Skrevet 8. mai 2012 Jeg skal snart på jobbintervju, og jeg har lest flere steder at det er viktig å forberede seg, men jeg forstår ikke helt hvordan jeg skal kunne forberede meg. Jeg har et presentabelt antrekk hengende i klart i skapet så jeg ikke skal stå fortvilet foran skittentøyskurven kvelden før, men det er vel ikke det de tenker på. Vitnemål og attester er uansett samlet i en perm. Derfor spør jeg: Hva gjorde du for å forberede deg før du var på jobbintervju sist? Hva bør jeg gjøre.
Gjest Gorgonzola Skrevet 8. mai 2012 #2 Skrevet 8. mai 2012 Hvis du tror pent antrekk og orden i papirene er det som skal til, da har du en jobb å gjøre i forkant. Altså: Du har søkt på jobben og skal nå på intervju. Det betyr per def at de mener du er kvalifisert. De forventer selvsagt å møte noen som ser ok ut med tanke på antrekk. Så lang så vel. Dersom du har lyst på jobben er intervjuet en arena der du minimum skal gjøre to ting. 1. Fortelle om deg selv (de skal bli litt kjent med personen bak papirene) 2. Redegjøre for din motivasjon for jobben og hva du kan bidra med/tilføre organisasjonen/bedriften. Det er punkt 1 og 2 over som handler om forberedelser.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2012 #3 Skrevet 9. mai 2012 Jeg var nylig på intervju og trodde jeg hadde forberedt meg greit. Men jeg blir veldig nervøs av sånne ting føler jeg ikke fikk svart skikkelig på spørsmålene de stilte. Hadde sett på vanlig stilte spørsmål og prøvd å svare på de for meg selv, lest meg litt opp om bedriften og funnet noen spørsmål jeg ville stille til de. Neste gang kommer jeg til å gjøre mer for å få frem kompetansen min skikkelig!
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2012 #4 Skrevet 9. mai 2012 Hvis du tror pent antrekk og orden i papirene er det som skal til, da har du en jobb å gjøre i forkant. Altså: Du har søkt på jobben og skal nå på intervju. Det betyr per def at de mener du er kvalifisert. De forventer selvsagt å møte noen som ser ok ut med tanke på antrekk. Så lang så vel. Dersom du har lyst på jobben er intervjuet en arena der du minimum skal gjøre to ting. 1. Fortelle om deg selv (de skal bli litt kjent med personen bak papirene) 2. Redegjøre for din motivasjon for jobben og hva du kan bidra med/tilføre organisasjonen/bedriften. Det er punkt 1 og 2 over som handler om forberedelser. Nei, jeg mente jo nettopp at det ikke var noe særlig til forberedelser. Men de to punktene du nevnte vet jeg jo alt om allerede. De hadde jeg jo klart for meg idet jeg søkte på jobben. Men nå ble intervjuet framskjøvet til i dag, så jeg måtte bare troppe opp uten noen flere forberedelser enn det.Det gikk veldig bra. Jobben er min!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå