Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

"I tillegg til styrketreningen trener hun veldig mye kondisjon. Hun går på tredemølle, opptil tre timer om dagen.

- Men jeg løper aldri siden det kan spise opp musklene, sier Arti."

Sier hun her

Så om man vil ha en trent og atletisk kropp så lønner det seg ikke å løpe da?

Men man må jo det om man skal gå ned i vekt?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

løp. du. Trener du stryke tre ganger i uka og løper to mister du ikke muskler med mindre du sulter deg. så lenge kroppen har fettreserver tar den ikke av muskler som blir stimulert gjevnli. slutt å les å ta råd fra alle disse tulle ekspertene.

AnonymBruker
Skrevet

Det som er greia da, er at jeg har vel ikke så alt for mye fettreserver. Spiser to brødskiver til frokost, og kyllingfilèt med masse grønnsaker til middag. Jeg har rett og slett ikke lyst på mer! Huff, at dette må være så forbaska avansert altså. I dag har jeg fått i meg 446 kcal. Jeg skal ligge under 1550. Men får jeg ikke i meg mer mat, så gjør jeg jo ikke det. Jeg skal ned 15 kg ca.

Gjest Yellow Taxi
Skrevet

Det som er greia da, er at jeg har vel ikke så alt for mye fettreserver. Spiser to brødskiver til frokost, og kyllingfilèt med masse grønnsaker til middag. Jeg har rett og slett ikke lyst på mer! Huff, at dette må være så forbaska avansert altså. I dag har jeg fått i meg 446 kcal. Jeg skal ligge under 1550. Men får jeg ikke i meg mer mat, så gjør jeg jo ikke det. Jeg skal ned 15 kg ca.

Oh noes you didnt! Nå kommer KG-mafian og stenger tråden! For du vet vel at man blir anorektisk av å lese dette?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Blah... Jeg kan vel prøve å ta noe sånn "mellommåltidshake" av noe slag da. Men jeg sulter meg jo ikke. Ikke har jeg den store troen på at det ødelegger forbrenningen heller. Men ja, KG-mafiaen får komme å ta meg! Jeg er klar! :gjeiper:

AnonymBruker
Skrevet

Blah... Jeg kan vel prøve å ta noe sånn "mellommåltidshake" av noe slag da. Men jeg sulter meg jo ikke. Ikke har jeg den store troen på at det ødelegger forbrenningen heller. Men ja, KG-mafiaen får komme å ta meg! Jeg er klar! :gjeiper:

Det ødelegger forbrenningen din i den grad at et sånt kaloriunderskudd sørger for at det er mer enn bare fett kroppen din vil ta av. Så klart du går ned i vekt, men ikke i den arten at du en dag ser six-pack abs når du er ferdig, men i den grad at du bare blir tynn og slapp.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det ødelegger forbrenningen din i den grad at et sånt kaloriunderskudd sørger for at det er mer enn bare fett kroppen din vil ta av. Så klart du går ned i vekt, men ikke i den arten at du en dag ser six-pack abs når du er ferdig, men i den grad at du bare blir tynn og slapp.

Hva anbefaler du meg å gjøre da? :) jeg spør fordi jeg trenger råd. Skal jeg tvinge i meg mat? Finnes det noen sånne shakes man kan drikke? Hjelp meg? :sjenert:

AnonymBruker
Skrevet

Siden hun stiller i bodyfitness ønsker hun et visst volum på musklene i tillegg til styrke. Siden vi "vanlige" mennesker gjerne ikke trener så hardt og går på diett, kan vi fint kombinere løping og styrke.

Spis mer forresten, vil du ikke ha muskler? Eller er det du som til stadighet starter tråder om å ligge på rundt 500 kcal og hvordan det påvirker kroppen? Er det deg, så vil jeg si deg noen alvors ord: slutt å pine kroppen din! Slutt å lese alle mulige artikler om mat og trening. Kontakt en ernæringsfysiolog, samt PT og lær ordentlig om mat og trening! Fortsetter du på denne måten, kommer du til å dø!

• Liker 1
Skrevet

For mye trening er heller ikke bra, men du skal løpe ganske så mye før det går utover muskelbyggingen.

Dama det linkes til trener mye kardio for å ha lav fettprosent, slik at hun har bra definisjon. At hun går fort istedenfor å løpe er fordi det er mere effektivt for fettforbrenningen enn løping.

Synes forøvrig ikke hun hadde så symetrisk kropp, spinkle legger og lår og alt for lite definisjon, skuldrene var veldig bra da.

AnonymBruker
Skrevet

Hva anbefaler du meg å gjøre da? :) jeg spør fordi jeg trenger råd. Skal jeg tvinge i meg mat? Finnes det noen sånne shakes man kan drikke? Hjelp meg? :sjenert:

Hvis du sliter med å få i deg mat så start enkelt å spis deg mett hvertfall 3 ganger om dagen. Ikke tell kalorier. Begynn å tren styrke, intensivt ca 40 minutter 3 ganger i uken. Fult kroppsprogram. Ikke spis for tett intill du legger deg, helst ikke etter 3 timer før. PÅ den måten vil du etterhvert gå ned sunt og godt i vekt, samtidig som du får i deg nok næringsstoffer til å bygge litt muskler. Aldri begynn med noen ekstremgreier før du har et skikkelig grunnlag hvertfall. Lykke til :)

AnonymBruker
Skrevet

Siden hun stiller i bodyfitness ønsker hun et visst volum på musklene i tillegg til styrke. Siden vi "vanlige" mennesker gjerne ikke trener så hardt og går på diett, kan vi fint kombinere løping og styrke.

Spis mer forresten, vil du ikke ha muskler? Eller er det du som til stadighet starter tråder om å ligge på rundt 500 kcal og hvordan det påvirker kroppen? Er det deg, så vil jeg si deg noen alvors ord: slutt å pine kroppen din! Slutt å lese alle mulige artikler om mat og trening. Kontakt en ernæringsfysiolog, samt PT og lær ordentlig om mat og trening! Fortsetter du på denne måten, kommer du til å dø!

Nei, det er ikke meg. Takk for svar. Eller vent, jeg fikk faktisk ikke svar på det jeg lurte på!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Oh noes you didnt! Nå kommer KG-mafian og stenger tråden! For du vet vel at man blir anorektisk av å lese dette?

:skratte:

Jeg går forresten god for at TS ikke er 500-kcal-dama, for det er meg, det! Fungerer aldeles utmerket!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk 500-kcal-dama! :gjeiper: Jeeez! Men jeg skal prøve å lage meg noen hjemmelagde shaker/smoothies osv. Et eller annet drikkbart i allefall! Tusen takk for svar dere andre :)

AnonymBruker
Skrevet

TS her igjen.

Her er noen forslag til mellommåltider på en random side jeg fant:

Frukt og nøtter

Hjemmelaget fruktsalat

Knekkebrød med magert pålegg

Yoghurt med kornblanding eller frukt

Ei skive grovbrød med skinke og grønnsaker

Kesam med frukt

Smoothie laget av lettyoghurt, frukt og bær

Salat med grønnsaker og bønner

Og jeg syns jo ikke noe av dette er godt :(

Kanskje hovedproblemet mitt er at jeg ikke er glad nok i mat!

AnonymBruker
Skrevet

Værsågod!

Hiv forresten innpå med mandler og andre nøtter, f.eks. Ha avocado i salaten eller hell litt olje over den. Olje eller avokado i smoothien. Ekstra smør på brødskiva, ekte majones i stedet for lett, helmelk i stedet for lettmelk... små grep for å øke kalorimengden uten at det fyller magen opp så veldig. :)

For nei, jeg anbefaler ikke å ligge på 500kcal om dagen. :)

• Liker 1
Gjest navnelapp
Skrevet

Be legen din henvise deg til ein ernæringsfysiolog. Då kan du få tips til mat som du likar, og du vil kunne få ein matplan som passar ditt aktivitetsnivå. Og så kan det hende du vil ha nytte å snakke med nokon, ei helsesøster, ein psykolog eller ein "coach" om ditt forhold til mat. Det virkar ikkje heilt sunt.

AnonymBruker
Skrevet

HALLO!!! Jeg veier 79 kg og er 1.68 høy... Jeg har såpass selvinnsikt at jeg ser at jeg har fett som må bort!! Ikke snakk til meg som om jeg skulle vært en anorektiker. Går jo faen ikke ann å spørre om noe som helst her inne lengre. Jeg spurte om alternative mellommåltider som var drikkbare.

TS

• Liker 1
Gjest navnelapp
Skrevet

HALLO!!! Jeg veier 79 kg og er 1.68 høy... Jeg har såpass selvinnsikt at jeg ser at jeg har fett som må bort!! Ikke snakk til meg som om jeg skulle vært en anorektiker. Går jo faen ikke ann å spørre om noe som helst her inne lengre. Jeg spurte om alternative mellommåltider som var drikkbare.

TS

Men korleis i alle dagar tenkte du at vi skulle vite det? Tankelesing er alvorleg overvurdert som kommunikasjonsmetode.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Men korleis i alle dagar tenkte du at vi skulle vite det? Tankelesing er alvorleg overvurdert som kommunikasjonsmetode.

SORRY!! JEG TRODDE JEG ALLEREDE HADDE NEVNT DET!! ....... :gjeiper: :sjenert:

Nå vet dere det! :smilyblomst::nigo:

*dådyrøyne*

Skrevet

Logg maten din på diett.no, slik at du vet at du får i deg nok. Om du ikke spiser nok vil du under en lengre kondisøkt forbrenne muskler i en viss grad ja.

Du kan med fordel drikke proteinshake som ett av mellommåltidene dine, kan annbefale Stacker 100% whwy chocolate royal, smaker sjokomelk. Bland gjerne med det "feiteste" melka du liker :) ec helmelk, lettmelk, rismelk o.l.

Du kan også drikke karbohydrat-shake, om du sliter i å få i deg nok. Begge disse får du kjøpt på gymgrossisten.no, x-life.no, proteinfabrikken.no. Smak deg frem til noe du liker. Gainer kan også være noe for deg.

Ikke vær redd for å spise mer. Jeg trener styrke 3 dager i uka, og kondisjon 1 gang i uka, og ligger på 2200kcal om dagen, og går ikke op ett gram engang :) For å bygge muskler MÅ du ligge på overskudd, og få i deg nok proteiner. Proteinshaken kan du drikke når som helst på dagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...