Fanteria Skrevet 8. mai 2012 #1 Skrevet 8. mai 2012 Da blir det kjærestetur i juli til sørkysten av Frankrike. De første dagene blir okkupert av Tour de France, men så var det resten av ferietiden. Totalt 2 uker, leiebil og ingen ting som holder oss på ett sted. Er det noe dere ville anbefalt? Noe som vi absolutt burde få med oss når vi først har denne friheten?
KaDust Skrevet 8. mai 2012 #2 Skrevet 8. mai 2012 CARCASSONNE! En middelalderby som er absolutt verdt å se! 2
Purple Basil Skrevet 8. mai 2012 #3 Skrevet 8. mai 2012 Tog langs kysten av sør-frankrike:D Fine byer langs kysten! Ville tatt tog til Italia og, er ikke langt unna!
KaDust Skrevet 9. mai 2012 #4 Skrevet 9. mai 2012 Forsåvidt er pyrineene noe å se også. Det vi gjorde var at vi kjørte gjennom fjellene og til andorra. Var kjempekoselig!
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2012 #5 Skrevet 10. mai 2012 Da blir det kjærestetur i juli til sørkysten av Frankrike. De første dagene blir okkupert av Tour de France, men så var det resten av ferietiden. Totalt 2 uker, leiebil og ingen ting som holder oss på ett sted. Er det noe dere ville anbefalt? Noe som vi absolutt burde få med oss når vi først har denne friheten? Jeg støtter absolutt forslaget om Carcassonne. Det ligger også noen fine småbyer langs Canal du Midi, som renner gjennom Carcassonne og nedoer. Veldig greit å stoppe innom noen av dem. Collioure er også veldig fint, ligger mot spanskegrensen langs kysten. De kjente byene som Cannes, Nice, Monaco osv, er stappfulle i juli, og jeg synes det bare er masete å dra til disse byene da, spesielt med bil. Da foretrekker jeg de litt mindre byene og gjerne noen småbyer vekk fra kysten også. Motorveiene er raske så man kommer seg veldig langt på et par timer. GOD TUR!
Fanteria Skrevet 10. mai 2012 Forfatter #6 Skrevet 10. mai 2012 Takk for tips skal få satt meg ned i løpet av den neste tiden og sette opp en liten liste over steder vi vil se Jeg har selv opplevd Nancy, la Ciotat og St. Raphael. Men det var en Bilferie da jeg var 16. Men får sett stedene med andre øyne nå som man er blitt litt eldre og har andre interessefelt.
The Kitten Skrevet 10. mai 2012 #7 Skrevet 10. mai 2012 Forsåvidt er pyrineene noe å se også. Det vi gjorde var at vi kjørte gjennom fjellene og til andorra. Var kjempekoselig! De er utrolig flotte! Jeg og noen venninner kjørte fra Toulouse til Bordeaux i vårferien. I tillegg vil jeg anbefale å se en del av Baskerland (som strengt tatt ikke er et land).
aglaea Skrevet 22. mai 2012 #8 Skrevet 22. mai 2012 St. Paul de Vence! Og forsåvidt mange andre små koselige landsbyer i Provence også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå