Dolly-Betty Skrevet 8. mai 2012 #1 Skrevet 8. mai 2012 I juni skal vi begynne å prøve. Er spendt og lurer på hvordan det går. Er det noen som har erfaring med om det er lettere å bli gravid hvis man ikke har brukt p-piller? Jeg er 25 år og har aldri gått på piller. Det er nok sikkert uvanlige min generasjon. Vi har holdt oss til kondom. Jeg har stabil syklus og kan kjenne eggløsning, men skal det ikke gå vår vei så er det ikke sikkert dissek tingene hjelper. Tenker i utgangspunktet at det er fint å være kjent med kroppen sin slik jeg har blitt uten å gå på piller.
FrøkenStrøken Skrevet 8. mai 2012 #2 Skrevet 8. mai 2012 Tror ikke det har betydning, da ville det jo vært veldig dumt å la alle som vil ta pillene? Men det har betydning om du nylig har sluttet å ta dem, siden kroppen kan bruke tid på å finne vanlig syklus. Jeg tror du, som aldri har brukt piller, stiller likt med meg, som sluttet på dem fire år før jeg begynte å prøve.
Dolly-Betty Skrevet 8. mai 2012 Forfatter #3 Skrevet 8. mai 2012 Tror ikke det har betydning, da ville det jo vært veldig dumt å la alle som vil ta pillene? Men det har betydning om du nylig har sluttet å ta dem, siden kroppen kan bruke tid på å finne vanlig syklus. Jeg tror du, som aldri har brukt piller, stiller likt med meg, som sluttet på dem fire år før jeg begynte å prøve. Ja, så mye som fire år uten piller gjør kroppen syklusmessig normal vil jeg tro. Hører jo om de som slutter med piller og ikke får normal syklus før etter et år gjerne.
Gjest Dorey Skrevet 9. mai 2012 #4 Skrevet 9. mai 2012 Jeg vet ikke om det har noe å si, men jeg ble gravid første gang vi hadde sex under eggløsning. Har ikke brukt hormonell prevensjon, bortsett fra en periode for 4 år siden. Lykke til
Mollypolly Skrevet 9. mai 2012 #5 Skrevet 9. mai 2012 Jeg tror det er et godt utgangspunkt at du ikke har gått på piller, da som du sier - har stabil syklus og kjenner eggløsningsdato. Jeg har gått på p-piller, og er nå prøver, men aner jo ikke hvordan min egentlige syklus er - eller når eggløsning kommer, så jeg venter bare på å få tilbake min naturlige syklus... Og det slipper jo du. Men det trenger jo ikke ha noen betydning såklart, men jeg vil tro det er en fordel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå