Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Mahareth
Skrevet

Hvis alt går som planlagt fremover vil vi flytte til en annen by i løpet av det nærmeste året. Da er min plan å bytte arbeidsplass til en annen avdeling i samme butikkjede som jeg jobber i per i dag.

Problemet er at permisjonen min vil være over i mars/april neste år, og jeg vil ikke kunne begynne å jobbe i den nye butikken før høsten (nyåpning).

Jeg vil derfor søke om ulønnet permisjon i mellomtiden.

Må jeg da avklare med arbeidsgiver om en eventuell jobb et annet sted i mellomtiden? Jeg tenker da om jeg kan være sommervikar e.l. i en tredje butikk i samme kjede, men vet ikke om jeg har lov til dette mens jeg er i ulønnet permisjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg regner med du snakker om år nr. 2 etter lønnet foreldrepermisjon, som er noe du etter arbeidsmiljøloven kan kreve. Da må permisjonen benyttes til å være med barnet og ikke til å jobbe andre steder. Imidlertid er det ingenting i veien for å bli enig med arbeidsgiver om permisjon på annet grunnlag, og være åpen om hva det er snakk om. En annen mulighet er selvsagt å si opp jobben til den lønnede permisjonen er ute, og samtidig sørge for at kontrakt om å begynne på nyjobben over sommeren er på plass.

Gjest Mahareth
Skrevet

Takk for svar :) Å si opp er ikke et alternativ, da jeg kan ta med meg ansiennitet fra butikken jeg er ansatt i i dag til neste butikk, såfremt jeg ikke sier opp mellom.

Da skal jeg heller søke om permisjon på annet grunnlag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...