Gå til innhold

Layout på kirkeprogrammene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen!

Hvordan skal deres kirkeprogram se ut? Da tenker jeg på farget/hvitt papir, bilde på forsiden, tekst på forsiden, hvor mange sider det blir osv

Og skal dere bare ha med salmene, eller mer detaljert hva som skal skje?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vårt kirkeprogram blir en A4-side som brettes på midten slik at det blir i A5(?)-størrelse. På forsiden skal vi ha et bilde av kirken tatt for 100 år siden (!) og navnene våre samt kirken. Og dato da selvsagt.

Inne i programmet har vi kun salmene og inngangs- og utgangsmarsj. Dette for at heftet ikke skal bli så stort også. I tillegg kommer vi nok til å skrive både prestens og organistens navn på bakerste side.

Vi har laget en skisse til dette kirkeprogrammet alt og det ble skikkelig flott!12

Gjest Anonymous
Skrevet

Å herregud!

Enda en utgift jeg ikke har tenkt på! Hvor mye koster det å få trykket disse programmene?

Skrevet

Vi lager dem selv i Word vi og printer dem ut på printeren. Så for oss koster det oss ikke en krone.

Men om du ikke skal ha noe spesielt ark eller liknenende på programmet, kan du jo bare få kopiert de opp et sted og så brette dem til selv etterpå?12

Skrevet

Vi har printet dette ut på a4 ark, som en bok.

1 side: Bilde av kirken, navnene våre, dato

2 side: Rituale steg for steg

3 side: Salmene, navnet på presten, organisten, kirketjeneren

4 side: bilde av oss to inne i et hjerte12

Skrevet

Eks:

s.1:

Velkommen til ____ og _____'s vielse

Bilde av enten kirke eller dere

Navn på kirke + dato

s.2:

Program:

Innmarsj

Velkommen

Salme

Ekteskapsinngåelse

Salme

Skriftlesning

Tale

Forbønn

Salme

Velsignelse

Utmarsj

(+ evt. annen musikk)

s. 3-4:

Tekst til salmene12

Skrevet

Skal kirkeprogrammene deres være i hvitt eller farget papir??

Skrevet

Våre kirkeprogrammer, samt alle andre trykksaker (invitasjoner, bordkort og sanghefte-omslag under middagen) var i litt tykt kremfarget papir. Kirkeprogrammene ble brettet på høykant, A4 brettet som høyt smalt program, ikke i A5-format.

Vi hadde forresten en enkel beskrivelse av seremonien med, og salme-tekstene flettet innimellom denne.

Navn på prest, organist og solist nederst på side 3. På baksiden kun en illustrasjon av et lykkelig brudepar på vei ut av kirken!

icon_smile.gif

Skrevet

Vi skal bruke hvite ark, helt enkelt og greit. Men nå bruker også hvitt til alle andre slike farger i bryllupet.12

Skrevet

Vi skal bruke samme arkene som vi laget invitasjonene på, kremgule litt tykke ark, og brent i kanten. Gruer meg litt til den jobben, men venninde gjengen stiller opp og brenner sammen med meg.12

Skrevet

Scorpion73; dne jobben har også vi hatt! Heldigvis skal vi ikke ha det på kirkeprogrammene. Men vi har brent 30 invitasjoner, 40 sanghefte-forsider og 40 bordkort. For en jobb, men så blir det lekkert også da!12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...