Gå til innhold

Program om Jehovas Vitner og seksuelle overgrep.

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Det er ikke meningen å virke nedlatende mot JV, tvert i mot. Jeg kunne faktisk tenke meg å være en del av menigheten, derfor denne store interesse for deres tro. Jeg har så mange spm. Men føler at vitner bare gir meg de svarene jeg vil høre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det står i litteratur jeg har lest, skrevet av vitner. Det er nettopp det de lærer. At organisasjonens medlemmer er de som vil få leve på jordens paradis.

I heftet fra vakttårnet;Hva Gud krever av oss, står det at denne menigheten er den eneste rette, og alle andre religioner er satans verk, de er lurt til å tro noe annet av satan.

Jeg er vel ikke noen særlig tilhenger av Jehovas Vitne egentlig. Men akkurat det med at de tror alle andre religioner eller trossamfunn er satans verk - det er vel egentlig generelt for de fleste religioner er det ikke. Både kristne og islamer og you name it mener jo det da. Tilogmed jeg som er litt alternativ mener at folk som lar seg rive med eller obsesse med spesielle ting blir lurt. Om enn ikke av akkurat satan så ligger der vel samme holdning bak - eller?

Atmi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

det jeg reagerer på er at de, som en veldig ny trosretning mener at de er de enste riktige kristne. Hva med alle de som følger bibelen, skal de dø under harmagedon, bare fordi de ikke mener JV er den rette vei....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fighter
Det er ikke meningen å virke nedlatende mot JV' date=' tvert i mot. Jeg kunne faktisk tenke meg å være en del av menigheten, derfor denne store interesse for deres tro. Jeg har så mange spm. Men føler at vitner bare gir meg de svarene jeg vil høre.[/quote']

Jeg kjenner en som har vært et Jehovas Vitne. Han gikk ut av det fordi han følte at han ikke fikk være seg selv der. Han fikk beskjed om hva han skulle mene, hva han skulle lese, hvordan han skulle oppføre seg på alle mulig slags måter. Han opplevde tiden i JV som et slags mentalt fengsel. Tenk deg nøye om før du vurderer å bli med. Du kan forresten ikke bare bli medlem uten videre, du må leve etter JVs regler(de er mange) før du kan døpes. Og du er ikke medlem før du er døpt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

ja synes det hele er litt skremmende i tillegg, for har lest noen bøker fra eks vitners egne historier.

Men det er da ikke slik at alle vitner er helt like. De kan da ikke ha samme regler. Noen fortalte at det ikke var lov med kjæreste før man var døp, da kunne man bare leie hverandre, ikke no mer.

noen viste til et blad skrevet av vakttårnet, om regler på hvordan det var lov å danse, visse steder i verden mente vitner at dans var forbudt.

Så står det at jehova hater fyll, men de vitnene jeg kjenner drikker som bare det.

Er det noen som vet hvordan vitner følger disse tingene jeg har nevnt ovenfor i dag??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke meningen å virke nedlatende mot JV, tvert i mot. Jeg kunne faktisk tenke meg å være en del av menigheten, derfor denne store interesse for deres tro. Jeg har så mange spm. Men føler at vitner bare gir meg de svarene jeg vil høre.

Hei Gjest!

Jeg er et av Jehovas vitner, og jeg svarer deg gjerne på alt det du lurer på, helt ærlig og oppriktig. Føl deg fri til å sende meg en privat melding.

Kri :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...