Gå til innhold

Arbeidsavklaringspenger og feriepenger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Får man feriepenger når man går på AAP?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, men det er ikke noe skattetrekk i juni måned.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, desverre :( Men det får du hvis du går på dagpenger. Kjenner ei som får ganske mye i feriepenger av nav pga dagpenger. Men på aap fpr du kun to skattefrie utebatlinger i året. En i juni og en i desember.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feriepenger er for bortfall av inntekt i feriefritiden (som jo er ulønnet). Når man går på AAP vil man alltid få godkjent pauser i tiltak uten opphold i AAP-utbetaling tilsvarende feriefritids lengde, som i følge lovverket er 4 uker pluss 1 dag. Ergo skjønner jeg ikke "desverre, vi får ikke feiepenger"-sytinga.

Feriepenger fra dagpenger er opptil 9,5% av 66% av tidligere inntekt. Ingenting å bli feit av.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LightBulb

Ikke feriepenger, men 2 skattefrie utbetalinger i juni og 1 i desember.

Endret av LightBulb
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst, er det skattefritt i Juni på begge utbetalingene fra nav som kommer da? :popcorn: Dette liker jeg!! :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest LightBulb

Sitat fra Nav.no:

Arbeidsavklaringspengane skal utbetalast utan skattetrekk for to 14-dagarsperiodar i juni og for den første 14-dagarsutbetalinga i desember.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst, er det skattefritt i Juni på begge utbetalingene fra nav som kommer da? :popcorn: Dette liker jeg!! :briller:

hva skattefri neste måned på begge utbetalingene dvs 6069 kr utbetalt hver 14 dag neste måned :D:D:D????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minner om at "uten skattetrekk" ikke er det samme som "skattefritt"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva skattefri neste måned på begge utbetalingene dvs 6069 kr utbetalt hver 14 dag neste måned :D:D:D????

Tydligvis :D Dette liker jeg godt, siden jeg jobber som ekstra\sommerhjelp så blir jo aap mindre ettersom jeg jobber. Så da vet jeg at jeg får penger selvom jeg jobber :D Om jeg bare tjener 2000 på aap så blir det ihvertfall ikke trekt skatt av. Lenge leve!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minner om at "uten skattetrekk" ikke er det samme som "skattefritt"...

Minner om at det høyst sannsynlig ikke er det vi bryr oss så mye om, det er det å ha litt mer utbetalt en måned som er herlig :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minner om at det høyst sannsynlig ikke er det vi bryr oss så mye om, det er det å ha litt mer utbetalt en måned som er herlig :)

Vel og bra det, men når dette i tråden over omtales av noen som "skattefritt" så er det altså feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel og bra det, men når dette i tråden over omtales av noen som "skattefritt" så er det altså feil.

Utbetalingene er jo i seg selv skattefrie. At det fører til litt større trekk resten av året gjør jo ikke de to utbetalingene noe mindre frie for skatt... Siden vi nå først liker å kverulere ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Værsågod! Dette dere får i AAP, trygd, uførestønad og alt av penger dere får uten å løfte en finger, er det jeg og andre landsmenn som jobber og tjener penger som betaler!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Værsågod! Dette dere får i AAP, trygd, uførestønad og alt av penger dere får uten å løfte en finger, er det jeg og andre landsmenn som jobber og tjener penger som betaler!

Ja, men du er så heldig at du er frisk nok til å kunne jobbe! Og det er verdt mer enn du kanskje tror....

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Værsågod! Dette dere får i AAP, trygd, uførestønad og alt av penger dere får uten å løfte en finger, er det jeg og andre landsmenn som jobber og tjener penger som betaler!

Takk! Håper ikke du er like bitter for at du betaler for veier andre går på eller biblioteker andre benytter seg av. Synes det er fint jeg, at vi har en ordning som gjør at alle bidrar til å holde hverandre og landet gående. Om det er noen trøst, bidrar de kronene dine som evt går til meg, til at jeg nå til tross for kronisk sykdom er under utdanning og god behandling, og snart kommer jeg til å kunne bidra til samfunnet forhåpentligvis resten av livet :)

Endret av Snop
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk! Håper ikke du er like bitter for at du betaler for veier andre går på eller biblioteker andre benytter seg av. Synes det er fint jeg, at vi har en ordning som gjør at alle bidrar til å holde hverandre og landet gående. Om det er noen trøst, bidrar de kronene dine som evt går til meg, til at jeg nå til tross for kronisk sykdom er under utdanning og god behandling, og snart kommer jeg til å kunne bidra til samfunnet forhåpentligvis resten av livet :)

Det var stor trøst, faktisk:) Godt å høre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Værsågod! Dette dere får i AAP, trygd, uførestønad og alt av penger dere får uten å løfte en finger, er det jeg og andre landsmenn som jobber og tjener penger som betaler!

Jeg har jobbet i flere år før jeg ble syk og ikke lenger kunne jobb. Jeg har betalt skatt og betaler fortsatt skatt. Så jeg vil påstå at det er til meg selv jeg har betalt. Ikke du personlig som har betalt. Og jeg sitter ikke på ræv uten å løfte en finger, jeg jobber hver eneste dag med å bli bedre sånn at jeg skal kunne komme meg ut i jobb igjen, for jeg har den sjansen, uansett hvor liten den er, så har jeg en liten smule av en sjanse til å klare det. Men det er det veldig mange som ikke har, mange som aldri blir frisk nok til å jobbe igjen. Og der sitter de med verdens dårligste samvittighet fordi de "plager" andre med å være syk.

Hver eneste en av de som sitter der med AAP/uføretrygd sitter ikke der av egen fri vilje. (Jeg regner ikke med de som faktisk har lurt seg inn i systemet, for der er jeg enig, de snylter. Men dem er det ikke flest av) Alle ønsker å jobbe, sånn at de får bedre livskvalitet, mulighet for å kjøpe bolig, bil osv. For det er jammen ikke mye de syke får. Å sitte der å klage og bære deg over at du betaler for alle syke blir for dumt. Du burde være glad for at de syke får hjelp til å klare seg. For da vet du at om du blir syk, så blir du ikke satt på gata og glemt. Du får hjelp, for det om summen ikke er så mye å hoppe i taket for.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feriepenger er for bortfall av inntekt i feriefritiden (som jo er ulønnet). Når man går på AAP vil man alltid få godkjent pauser i tiltak uten opphold i AAP-utbetaling tilsvarende feriefritids lengde, som i følge lovverket er 4 uker pluss 1 dag. Ergo skjønner jeg ikke "desverre, vi får ikke feiepenger"-sytinga.

Nei. Tar man ferie fra tiltak som ikke er stengt i tidsrommet blir man trukket i AAP. Jo, på AAP har man lik rett til ferie som andre, men man har ikke rett til utbetaling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Værsågod! Dette dere får i AAP, trygd, uførestønad og alt av penger dere får uten å løfte en finger, er det jeg og andre landsmenn som jobber og tjener penger som betaler!

'

Eller du kan være glad du ikke sitter i rullestol som 38-åring etter et hjerneslag, som jeg gjøre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...