AnonymBruker Skrevet 8. mai 2012 #1 Skrevet 8. mai 2012 Jeg lurer faktisk på om jeg er litt av begge deler.. Er det noen nettside man kan finne ut dette på? Tenkte jeg skulle farge håret, men vet ikke om jeg skal gå for kald eller varm tone? Jeg har brune øyne og grålig kommunefarget hår. Og er det forresten noen her som vet om Schwartzkopf Opal Medium Askeblond 542 er kald eller varm? Trodde den var kald, men får litt rødskjær i forhold til min egen farge.
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2012 #2 Skrevet 8. mai 2012 Dette lurer jeg også på! Men kanskje det er fint med varm tone om du har brune øyne?
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2012 #3 Skrevet 8. mai 2012 Hold et plagg opp mot ansiktet ditt. Bytt på med varm og kald farge. Da er det lettere å se. få gjerne hjelp av en venninne. Jeg trodde jeg kledde varme farger og ble veldig overrasket da det ikke stemte.
Glynis Skrevet 8. mai 2012 #5 Skrevet 8. mai 2012 Man kan ha begge deler. Jeg har (naturlig) glovarmt hår og iskald hud. Har aldri blitt stoppet på gaten av noen som mener jeg er et freakshow.
Gjest Tigress Skrevet 9. mai 2012 #6 Skrevet 9. mai 2012 Ofte høyrer ein frå folk at ein ser betre ut i somme fargar, og om ein då følgjer med, så kan ein få ein viss idé. Får du alltid komplimentar når du går i oransje har du truleg varm hudtone, for å seie det slik. Om eg har fatta det rett då. Sjølv fekk eg hjelp av ei venninne som er utdanna hudpleiar, og valde eigentleg berre å stole på ho.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2012 #7 Skrevet 9. mai 2012 Du kan også se på blodårene dine på underarmen. Er de blå, har du kald hudtone. Er de mer grønnlig, har du varm hudtone.
icec Skrevet 9. mai 2012 #8 Skrevet 9. mai 2012 Er det noen nettside man kan finne ut dette på? http://tikei.no/index.php?main_page=page&id=1
Gjest Nica. Skrevet 9. mai 2012 #9 Skrevet 9. mai 2012 Jeg synes det er lettere å se når en en vinterblek. Jeg er kald-nøytral, og om vinteren har jeg et rosaskjær i huden. Samboeren min er varm, og han har et mer gulaktig skjær. Du kan også se på håret ditt, og hvilke typer smykker du kler best.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2012 #10 Skrevet 9. mai 2012 Takk for tips!! Føler ikke at jeg ble veldig mye klokere på meg selv da.. Jeg kler både gull og sølv,men føler gull er penest. Jeg kan bruke knæsj turkis, og brunt og beige, rosa tror jeg også jeg kler, men det ultimate fargen til meg er grå-beige-brunt, på en måte :gjeiper: Klarer noen her å se det for meg om jeg legger ut bilde av øynene mine, feks?
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2012 #11 Skrevet 9. mai 2012 Om du skal poste bilde av øyet ditt er det fint om du legger ved et bilde hvor endel hud vises. Kanskje også et bilde av underarmen din i sollys. Blåe blodårer kan være et tegn på kald, grønne på varm. Rosa er heller ikke rosa, fuksia er kald mens mer fersken er varmere.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2012 #12 Skrevet 9. mai 2012 Jeg får kommentarer på at jeg kler en litt mørk ferskenfarge (ikke av de lyseste som er på mote nå, men av de mørkeste). Er jeg da varm eller kald?
lykkelig89 Skrevet 9. mai 2012 #13 Skrevet 9. mai 2012 Du ser det på tallet etter komma i fargen, men husker ikke hva som er rød toner.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2012 #14 Skrevet 9. mai 2012 Om du skal poste bilde av øyet ditt er det fint om du legger ved et bilde hvor endel hud vises. Kanskje også et bilde av underarmen din i sollys. Blåe blodårer kan være et tegn på kald, grønne på varm. Rosa er heller ikke rosa, fuksia er kald mens mer fersken er varmere. Da har jeg prøvd å tatt noen bilder, ble ikke veldig bra men det var det jeg fikk til nå.. Ettervekst: Ettervekst i sollys: Øye: Underarm- Venene kommer ikke tydelig frem, men jeg synes de ser mest turkise ut, hverken blå eller grønne.
Gjest imli Skrevet 9. mai 2012 #15 Skrevet 9. mai 2012 (endret) Er det ikkje slik at viss ein har varme fargar frå naturens side, kler ein kalde? Eg har i alle fall grønaktige blodårer i armane, brune auge (men ein del mørkare enn TS sine, så kanskje ikkje så "varme"?), litt gyllen hud, så skulle tru eg var "varm". Eg likar best å kle meg i ganske kalde fargar. Får ofte kompliment viss eg kler meg i marineblått t.d. Endret 9. mai 2012 av imli
Gjest imli Skrevet 9. mai 2012 #17 Skrevet 9. mai 2012 Nei, det er omvendt. Ein skal kle seg i varme fargar om ein har varme tonar (og same med kalde)? Eg føler eg ikkje ser fin ut i varme fargar i det heile tatt... Men kanskje eg har kalde tonar, då. Kven veit... Har liksom alltid tenkt at eg er "varm" sidan eg har brune auge, gyllen hud, vert lett brun i sola osv.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2012 #18 Skrevet 9. mai 2012 Ein skal kle seg i varme fargar om ein har varme tonar (og same med kalde)? Eg føler eg ikkje ser fin ut i varme fargar i det heile tatt... Men kanskje eg har kalde tonar, då. Kven veit... Har liksom alltid tenkt at eg er "varm" sidan eg har brune auge, gyllen hud, vert lett brun i sola osv. Man kan jo også være nøytral. Poenget med å kle seg i varme farger når en er varm, er at uttrykket skal bli harmonisk. Det er du som skal være i fokus, ikke det du har på deg. Om du er varm, skal varme farger virke rett, ikke VARMT. Om det lyser varmt, så er den sannsynligvis for varm.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2012 #19 Skrevet 9. mai 2012 Ofte høyrer ein frå folk at ein ser betre ut i somme fargar, og om ein då følgjer med, så kan ein få ein viss idé. Får du alltid komplimentar når du går i oransje har du truleg varm hudtone, for å seie det slik. Om eg har fatta det rett då. Sjølv fekk eg hjelp av ei venninne som er utdanna hudpleiar, og valde eigentleg berre å stole på ho. Feil, orange kan være både varm og kald, det kommer ann på hvilken orange vi snakker om. Er den orange-gul, er den varm, er den orange-blå er den kald. Det gjelder alle farger. Enten går fargen mot gul, eller så går den mot blå. Veldig enkelt å se på røde klær, hold et rødt-gult skjerf mot ansiktet, så et rødt-blått skjerf mot ansiktet, så ser en kjapt om en er passer varme eller kalde farger. Jeg passer kalde farger, og kjøper kun klær som går mot blått.
Måndagsbarn Skrevet 10. mai 2012 #20 Skrevet 10. mai 2012 Jeg hadde "fargelære" i skolen (make up artist) og lærte at alle kan kle både varme og kalde farger selv om de i utgangspunktet ofte heller mer mot det ene enn det andre, men det handler altså om nyanser. "Alle" kler rosa, det handler bare om hvilken rosafarge det er - om den er babyrosa, gammelrosa eller knallrosa f.eks. Selv er jeg både kald og varm, og kan forandre dette utifra hvilken hårfarge jeg har.. Utrolig vanskelig:P Visse har liksom begge deler i seg, og da må man bare satse på de fargene man selv synes man "popper" litt ekstra i:) Når jeg er blond kler jeg knallrødt, turkis, sjøgrønt, marineblått og lavendel, når jeg er brunette kler jeg plommefarget, sitrongult, himmelblått, oransje-rosa og offwhite! Blodårene forteller ofte mer om hvilke sminkefarger du kler enn hvilke klesfarger du bør ha, og der skal du nok også ta det med en klype salt:) Jeg bruker Tikei-sminke i både nøytral og kald farge uten problemer, mens den varme fargen får meg til å se ut som om jeg har konstante pusteproblemer/høyt blodtrykk Det går an å ta fargekurs, mange av disse postordre-sminkefirmaene (type Mary Kay) tilbyr dette, der man kan finne hvilke farger spesifikt som passer til deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå