Gjest Vena Cava Skrevet 8. mai 2012 #1 Skrevet 8. mai 2012 Hei dere. Nå har jeg bestilt meg noe sminkesaker på ebay. Jeg hørte at ting skulle være ganske mye billigere der, og det er det jo, for det meste! Men, hvordan er kvaliteten? Jeg har hørt litt om at det kan være falske varer osv. Hvordan kan man sjekke ut om varen er ekte eller ikke? Eller må man bare vente til det kommer i posten..? Det er liksom ikke bare bare å sende i retur heller, da det helt sikkert ikke er billig porto til utlandet.... Noen erfaringer med dette nettstedet som dere vil dele? Hilsen Muff. :-)
Jade Skrevet 8. mai 2012 #2 Skrevet 8. mai 2012 (endret) Du kan jo velge noen med veldig mange feedback, og 99,99999% positiv feedback. Men det er uansett ingen garanti så lenge du ikke kjøper igjennom en autorisert forhandler. De som forfalsker sminke blir bare flinkere og flinkere. Mange merker ikke engang at de påfører falsk sminke. I verste fall bruker du sminke med skadelige ingredienser. Endret 8. mai 2012 av Jade 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2012 #3 Skrevet 8. mai 2012 Av innlegget ditt, TS, så virker det litt som du kanskje ikke har skjønt ebay helt? Det er ikke sånn at det er en stor nettbutikk som selger alt mulig, det er på en måte en samleside for alle som har lyst til å selge noe på ebay. Nesten litt som Finn. Så hvis du skulle få lyst til å selge noe på ebay hadde ikke det vært noe problem. Så hva du har kjøpt, hvordan kvaliteten er, og om det er falsk eller ikke, kommer helt an på hvilken selger du har kjøpt hos. Du kan sjekke "feedbacken" til hver enkelt selger - hvis de har dårlig feedback bør du holde deg unna, men hvis de har tilnærmet 100% positiv feedback går det som regel bra. Det vil alltid være noen som selger falske varer. Jeg har handlet masse på ebay, og det har gått bra alle utenom en gang, da fikk jeg ikke varen min. Var selvfølgelig for treig til å si fra til ebay også, så fikk ikke tilbake pengene. Men sånt kan skje, jeg handler fortsatt på ebay med jevne mellomrom 3
Gjest Vena Cava Skrevet 8. mai 2012 #4 Skrevet 8. mai 2012 Takk for svar begge Jeg vet at det ikke er en stor nettbutikk, men at privatpersoner også kan legge inn salg. Jeg var litt nøye når jeg bestilte med at jeg valgte de som hadde høy score, men likevel er det jo en risk å ta. Får bare vente spent på posten, så håper jeg varene er bra. Og er det ikke så har jeg jo ikke tapt høye summen. Hvor lang tid tok det før du fikk varene, anonymbruker? Jeg fikk en melding idag om at vare var sendt.
smalls Skrevet 8. mai 2012 #5 Skrevet 8. mai 2012 Jeg har kun bestilt klær, sko og et par småting fra ebay. Jeg har blitt kjempe fornøyd hver gang jeg har fått varen i posten
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2012 #6 Skrevet 8. mai 2012 Det blir som å spørre om finn er til å stole på... 1
icec Skrevet 8. mai 2012 #7 Skrevet 8. mai 2012 Jeg pleier alltid å lese den negative feedbacken til selgeren. Hvis noen skriver at noe er falskt eller virker mistenkelig, så holder jeg meg unna. Jeg kjøper heller ikke high-end merker fra selgere fra Hongkong osv, føles tryggere når det kommer fra Usa eller England. 3
Wonders Skrevet 9. mai 2012 #8 Skrevet 9. mai 2012 (endret) Jeg handler kun fra Top Rated Seller ! Endret 9. mai 2012 av Wonders
Canitb Skrevet 9. mai 2012 #9 Skrevet 9. mai 2012 Det er som QXL om du har vært der. Så veldig viktig å se på rating av personer. Hvis man leser negativ rating så vær litt på vakt at vedkommende som har skrevet negativ rating kan også være helt på jordet. Så jeg holder meg til høy prosent rating av personen og at de har gjort endel handler før.
Wonders Skrevet 9. mai 2012 #10 Skrevet 9. mai 2012 http://pages.ebay.com/topratedsellers/index.html Her står det om Top-rated sellers på ebay.com
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2012 #11 Skrevet 9. mai 2012 Takk for svar begge Jeg vet at det ikke er en stor nettbutikk, men at privatpersoner også kan legge inn salg. Jeg var litt nøye når jeg bestilte med at jeg valgte de som hadde høy score, men likevel er det jo en risk å ta. Får bare vente spent på posten, så håper jeg varene er bra. Og er det ikke så har jeg jo ikke tapt høye summen. Hvor lang tid tok det før du fikk varene, anonymbruker? Jeg fikk en melding idag om at vare var sendt. Har tatt alt fra under en uke til over en måned til jeg har fått det jeg har bestilt. Men som sagt, siden det er så mange selgere varierer jo dette enormt. Det blir litt som å spørre hvor lang leveringstid det er på "alle" nettbutikker, hvis du skjønner, for det er jo så forskjellig. Men jeg håper du blir fornøyd :-)
Gjest Vena Cava Skrevet 9. mai 2012 #12 Skrevet 9. mai 2012 Har tatt alt fra under en uke til over en måned til jeg har fått det jeg har bestilt. Men som sagt, siden det er så mange selgere varierer jo dette enormt. Det blir litt som å spørre hvor lang leveringstid det er på "alle" nettbutikker, hvis du skjønner, for det er jo så forskjellig. Men jeg håper du blir fornøyd :-) Ja jeg forstår jo det. Men ville bare høre hvor lenge andre folk har ventet. Vet jo at det kan variere. Men takk for svar uansett. Skal sette meg ned og vente nå jeg, er litt spent
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå