Gå til innhold

Klamydia.

Fremhevede innlegg

Gjest anonym jeg
Skrevet

Jeg var til legen for ett par mnd siden og fikk vite at jeg hadde klamydia. Jeg tok medisinen som jeg fikk for dette og skulle vært på kontroll etterpå, men jeg klarer ikke å dra. Jeg har fått helt hetta for å dra på gu igjen. Jeg synes det lukter litt av utfloden min, men klamydiaen burde jo være borte nå. Har ikke hatt sex med noen etter jeg fant ut at jeg hadde blitt smitta. Hva kan jeg gjøre utenom å gå til legen?? Er det noe tester det går an å kjøpe så jeg kan teste meg selv??

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg var til legen for ett par mnd siden og fikk vite at jeg hadde klamydia. Jeg tok medisinen som jeg fikk for dette og skulle vært på kontroll etterpå' date=' men jeg klarer ikke å dra. Jeg har fått helt hetta for å dra på gu igjen. Jeg synes det lukter litt av utfloden min, men klamydiaen burde jo være borte nå. Har ikke hatt sex med noen etter jeg fant ut at jeg hadde blitt smitta. Hva kan jeg gjøre utenom å gå til legen?? Er det noe tester det går an å kjøpe så jeg kan teste meg selv??[/quote']

Utenom å gå til legen.. skal vi se.. Du kan sitte der og vente på at egglederne dine kan bli varig skadet, du får betennelse i livmorhalsen, du kan bli ufruktbar.. Trenger jeg å si mer? Dra til legen du. Det er over på 5 min og det er helsen din vi snakker om. Burde være borte holder ikke når du selv har mistanke. Alltid bedre å være på den sikre siden. Det er ikke alltid at medisinen er sterk nok, det kommer helt an på ditt immunforsvar og hvor lenge du har gått med klamydia.

Gjest Moonshadow
Skrevet

Jeg har faktisk hørt om at det skal gå ann å kjøpe noe så du får ta testen hjemme, men husker ikke hvor. Skjønner at du kan synes det er vanskelig. Jeg må ha beroligende om jeg skal på gu pgr av ting i fortiden, så jeg forstår deg veldig godt. Håper kanskje noen her vet hvor det var du kunne få kjøpt disse testene så du får testet deg.

Gjest anonym jeg
Skrevet
Utenom å gå til legen.. skal vi se.. Du kan sitte der og vente på at egglederne dine kan bli varig skadet' date=' du får betennelse i livmorhalsen, du kan bli ufruktbar.. Trenger jeg å si mer? Dra til legen du. Det er over på 5 min og det er helsen din vi snakker om. Burde være borte holder ikke når du selv har mistanke. Alltid bedre å være på den sikre siden. Det er ikke alltid at medisinen er sterk nok, det kommer helt an på ditt immunforsvar og hvor lenge du har gått med klamydia.[/quote']

Prøblemet er jo at jeg rett og slett ikke klarer det. Det er grunner til at jeg ikke får til å dra til gynekolog.

Tinak: Tusen takk.. Enkelte har vist vanskelig for å forstå at ikke alle har like lett for å gjøre alt som er vanlig for de fleste. Synes også å huske at det går å teste seg selv, derfor jeg spurte :)

Gjest Moonshadow
Skrevet

Bare hyggelig :) Skal si i fra om jeg kommer over det igjen.

Skrevet

Du bør jo kanskje ta deg en telefon til legene da og spørre. Mener man kan ta urinprøve sånn at du ikke trenger en GU. Se på Oalfia-klinikken sine sider for info. Bor du i Oslo kan du jo ta deg en tur dit - hvis de tar urinprøve altså. Eller er det lege i det hele tatt ? Daburde du jo kanskej oppsøke psykolog - for legen vil du jo måtte ha kontakt med av og til.

Du kan jo også ringe legen du var første gang og be om å få en kur til uten å måtte ta undersøkelse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...