Gå til innhold

Noen som har bestilt....

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

varer fra noen av de nett-butikkene som ble nevnt under innlegget fine/kule klær?

Blir det dyrt å bestille? Jeg mener; er det mye som må betales i toll o.l.? Jeg har kjempelyst å kjøpe klær og sko fra noen av de nett-butikkene, men jeg vet liksom ikke om det er verdt det?

Noen som har erfaring?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymjente18
Skrevet

Det spørs jo hvilke butikker du snakker om.

Skrevet

Generellt om å handle på nett:

Det som kommer i tillegg er

1: frakt. Dette varierer fra nettbutikk til nettbutikk. Noen har gratis levering, andre (spes. USA ifølge min erfaring) har svinedyr frakt. Det kommer også ann på vekten av forsendelsen. Dette må du lese deg til selv på den aktuelle nettsiden.

2: moms/mva avgift. Hvis varen du kjøper koster over 200 NOK må du betale mva avgift på 24% på hele regningen -også fraktkostnadene.

Dvs. at hvis du kjøper en genser som koster 195 kr, og frakten er 50 kr slipper du mva avgift selv om du har betalt 245 kr for pakken. MEN hvis varen koster 215 kr, og frakten er 50 kr skal du betale mva avgift (24%) av 265 kr i tillegg.

Hvis du skal betale mva kan du la posten ordne dette for deg, men de tar et gebyr (husker ikke hvor mye) for å utføre jobben. Hvis varen koster under 1000 kr kan du fortolle selv på nett via toll.no (husk å registrere deg i god tid i forveien) og da slipper du postens gebyr.

Koster varen over 1000 kr må du la posten fortolle for deg.

Håper dette var oversiktlig.

Moralen må bli at du må regne ut i hvert enkelt til felle hva det kommer til å koste deg totalt og om det er verd det.

Sjekk også hva slags rutiner butikken har for å bytte og eventuellt returnere varene.

God shopping!

*Lisa*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...