karianne122 Skrevet 8. mai 2012 #1 Skrevet 8. mai 2012 Jeg har da bestemt meg å få bikinikropp til sommeren, men er ikke innterisert i å få så mye mer muskler, det har jeg masse nok av. Men vil bare få bort noen områder med fett, og jogging begynner jeg å bli skikkelig lei av.. Så lurer egentlig mest på om det finnes noen online dansevideoer, der man lærer danser, men samtidig kan miste noen kilo?? haha, hvis dere skjønner ;pp
Gjest T0na Skrevet 8. mai 2012 #4 Skrevet 8. mai 2012 Hei! Det er noe som heter Zumba with Amber som er på youtube, som virker veldig bra. Gjorde det en kort periode, og det er syk trening, skal jeg si deg det er ganske korte videoer hun har, men dersom du setter sammen alle videoene, blir det rundt 45 minutter tilsammen, tenker jeg. Trykk her så kan du se en av videoene
OhMickey Skrevet 8. mai 2012 #5 Skrevet 8. mai 2012 Om du ønsker å få bort fett må du først og fremst se på kostholdet ditt, hvis ikke kan du måtte danse i timesvis. Men hvertfall, dansing er god trening OM man gjør det tungt nok og lenge nok. Finnes haugesvis på youtube. Men det er litt overvurdert måte å gå ned i vekt på etter min mening. Hoppetau er mer effektivt og like moro
Gjest white tiger Skrevet 8. mai 2012 #6 Skrevet 8. mai 2012 Om du ønsker å få bort fett må du først og fremst se på kostholdet ditt, hvis ikke kan du måtte danse i timesvis. Men hvertfall, dansing er god trening OM man gjør det tungt nok og lenge nok. Finnes haugesvis på youtube. Men det er litt overvurdert måte å gå ned i vekt på etter min mening. Hoppetau er mer effektivt og like moro Det er ikke en overvurdert måte å gå ned i vekt på dersom du gjør det riktig. Det handler i liten grad om å gjøre bevegelsene, men om hvordan du gjør dem. Alle bevegelser kan gjøres mer slitsomme dersom du legger mer styrke og energi i dem (det er forskjell på å strekke ut en arm helt uten bruk av styrke og energi og å bruke motstand eller kraft i bevegelsen). Det er gjerne dette de som har danset lite gjør feil. De gjør bevegelsene med minimalt med kraft og motstand. Da får de mindre effekt. Ved å danse bruker man også hele kroppen i motsetning til det man gjør ved å bruke hoppetau
OhMickey Skrevet 9. mai 2012 #7 Skrevet 9. mai 2012 Det er ikke en overvurdert måte å gå ned i vekt på dersom du gjør det riktig. Det handler i liten grad om å gjøre bevegelsene, men om hvordan du gjør dem. Alle bevegelser kan gjøres mer slitsomme dersom du legger mer styrke og energi i dem (det er forskjell på å strekke ut en arm helt uten bruk av styrke og energi og å bruke motstand eller kraft i bevegelsen). Det er gjerne dette de som har danset lite gjør feil. De gjør bevegelsene med minimalt med kraft og motstand. Da får de mindre effekt. Ved å danse bruker man også hele kroppen i motsetning til det man gjør ved å bruke hoppetau Problemet med dans som trening er at 90% gjør det feil, derfor er det ofte ikke en god måte å gå ned i vekt på Du bruker så absolutt hele kroppen i å hoppe tau.\, og det er faktisk bevist til være en mer kaloriforbrennende måte å trene på enn jogging
Gjest Daenerys Skrevet 9. mai 2012 #8 Skrevet 9. mai 2012 Problemet med dans som trening er at 90% gjør det feil, derfor er det ofte ikke en god måte å gå ned i vekt på Du bruker så absolutt hele kroppen i å hoppe tau.\, og det er faktisk bevist til være en mer kaloriforbrennende måte å trene på enn jogging Hvor har du lest det med at hoppetau er mer kaloriforbrennende enn jogging? Og klarer man å hoppe tau like lenge som en lang joggetur?
OhMickey Skrevet 9. mai 2012 #9 Skrevet 9. mai 2012 Greia er at du trenger ikke holde på like lenge som med jogging "Alternativ til jogging Dersom du synes jogging er kjedelig kan du prøve deg på hoppetau i stedet. Kun ti minutter med hoppetau kan være tilsvarende det du forbrenner gjennom en halv times joggetur. Fitness-ekspert Edward J. Jackowski har laget en plan for hvordan du kan forbedre ditt kondisjonsnivå og effektivt kvitte deg med problemområder på kroppen. Opplæringen vil være utfordrende enten du kommer rett fra sofalivet eller allerede er aktiv." hentet fra: http://www.klikk.no/kvinneguiden/helse/article750433.ece
OhMickey Skrevet 9. mai 2012 #10 Skrevet 9. mai 2012 Her er litt mer, om noen skulle være interessert: "En av de siste og største trendene blant helsebevisste New Yorkere er trening med hoppetau. Hoppetau har lenge vært brukt som trening, men det nye er at du kan trene med hoppetau i gruppeklasser og lære deg teknikk og økt hastighet ved hjelp av en personlig hoppetrener. Når du kan de ulike teknikkene og kan hoppe i 10 minutter uten stans, renner fettet bokstavelig talt av. Exude Fitness heter selskapet i New York som har spesialisert seg på å hjelpe klienter med å gå ned i vekt ved hjelp av hoppetau. – Å hoppe tau i 10 minutter med 150 hopp i minuttet tilsvarer 30 minutter med rolig jogging, sier Edward Jackowski som driver stedet, og som har skrevet boken «Jump into fitness». Han sier også at hoppetauet bare gir 1/5 av belastningen på rygg og knær, sammenlignet med jogging. Du bruker hele kroppen når du hopper tau, noe som er med på å stramme opp fra topp til tå. Øvelse gjør mester, så kjøp et nytt, godt hoppetau og sett i gang. Når du klarer å hoppe i 10 minutter uten å glippe, så er du en levende fettforbrenningsmaskin, ifølge Jackowski. " hentet fra http://www.klikk.no/helse/dinkropp/trim/article702949.ece
Gjest Daenerys Skrevet 9. mai 2012 #11 Skrevet 9. mai 2012 Hm. Jo, greit nok det Men at en trener mener dette syns jeg ikke beviser noe sånn egentlig. Jeg kommer til å jogge videre uansett Men det var ikke meningen å kuppe tråden til ts, beklager.
vaffla Skrevet 9. mai 2012 #12 Skrevet 9. mai 2012 Om du har wii, kjøp zumba til det! Kjempe kjekt! og god trening
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå