Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Starlit
Skrevet

Hvorfor er det så utrolig vanskelig å få seg en jobb? :gjeiper:

I mitt tilfelle er det å kunne få seg en jobb, det samme som å vinne i lotto(av sansynlighet).

Det blir lyst ut gode stillinger nå, og har søkt på 2 statoilstasjoner, 1 mix butikk, en bomstasjonjobb, en burgesrsjappe, 2 matvarebutikker og en kiosk.

I tillegg har jeg meldt meg arb.ledig hos nav, og opprettet profil på Jobzone, Iss, og lagt ut cv på finn.no..

Hvorfor får jeg ikke napp??

Hvorfor får ikke arbeidsvillige personer en jobb?

Jeg vil jo så gjerne være selvstendig og tjene mine egne penger, men får ikke det..

Dette ender med at en tilslutt må gå på sosialen, mot sin vilje.. For man er jo nødt til å leve av noe..

jeg har før opplevd å gått 1 helt år arb.ledig..

Der jeg bor er det høy konkurranse om omtrent alle jobbene..

Har sagt til sambo at jeg blir nødt til å flytte til bedre kår, for at jeg skal kunne få jobbtilbud. Men han nekter, forde han har sin jobb der vi bor.

Hva gjør jeg?

Videoannonse
Annonse
Gjest Mahareth
Skrevet

Hva du gjør? Ikke vent på at jobbene skal bli lyst ut, vis interesse i diverse butikker og kiosker som ikke har lyst ut noe. Minst halvparten av alle jobber i denne kategorien blir aldri lyst ut, men blir besatt av dem som har vist interesse på riktig tidspunkt.

• Liker 1
Gjest Frk.Franzen
Skrevet

Spørs jo både på hvordan søknaden/cvn ser ut og om du bor i by. Jeg søkte på ganske mange jobber når jeg bodde i Tromsø, men fikk ikke tilbud om jobbintervju før jeg flyttet noen mnd seinere. Nå som jeg bor i ei bygd har jeg blitt tilbudt nesten alle jobbene jeg har søkt på. Legg ut søknad/cv her da så kan du få tilbakemeldinger om det er noe som burde endres på.

• Liker 1
Gjest Starlit
Skrevet

Har bodd i en by før, men bor nå i et bondestrøk på landet.

Føler mange arb.givere griner på nesen så snart de får høre hvor jeg nå bor..

De vil helst ansette noen som bor rett ved jobbene..etc.

Og her ute på landet, jobber det folk for å sikre pensjonen sin. Ingen unge blir sluppet til..

Selv om jeg har jobbet 5 år i samme servicebransje, ser ikke dette ut til å hjelpe..

Har kostet på noen hundrelapper på bussturer og blekk, for bare å komme meg ut å søke på jobb..

Så siste utvei nå føler jeg blir å gå via bekjentskaper, eller å tippe lotto..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...