Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hadde i dag skriftlig privatisteksamen for vgs altså, MEN klarte megabrøleren å glemme å skrive opp kilde. Hadde bare med en bok som jeg kun brukte for å sjekke noen spilleregler, alt jeg skrev var mitt "eget". Er dette automatisk strykkarakter? Er det eventuelt noen måte å få "slengt" på kilden, er jo bare 5 ord :/ Sitter og har det fryktelig vondt!

Noen som vet værsåsnill?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

i kroppsøving om det har noe å si..

Skrevet

Var det skoleeksamen, eller var det oppgave du fikk med hjem og leverte inn 2 dager etterpå osv?

De er kjempestrenge på de eksamenstypene hvor du sitter hjemme og skriver, men ikke fult så strenge når det gjelder skoleeksamen.. :)

Skrevet

Kunnskapsløftet er VELDIG kildeorientert, men om det gir automatisk stryk å ikke oppgi kilde vet jeg ikke. MEN det trekker nok desverre karakteren ned en god del.

Skrevet

Nei, det gir ikke automatisk stryk. Men er det åpenbart at det du har skrevet er hentet rett ut fra en lærebok blir du nok trukket ganske kraftig. Er det derimot slik at du har formulert alt selv, men bare hatt boka der som hjelpemiddel, så spiller det ikke så stor rolle. Med andre ord, har du sitert noe fra, eller henvist til boka, så blir du nok trukket en del - men blir IKKE automatisk strøket. Håper det beroliget deg litt! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...