AnonymBruker Skrevet 8. mai 2012 #1 Skrevet 8. mai 2012 Jeg har brukt mineralsminke litt her og litt der igjennom årene, og merket for ikke så lenge siden at jeg plutselig fikk litt vondt i pusten etter og ha stått foran speilet og påført dette med kabukien. Tenkte litt over dette da jeg alltid har merket meg at det kommer en liten 'støvsky' i luften imens påføringen foregår, som jeg sannsynligvis innhalerer, så jeg gjorde et lite internettsøk... Hjelp, jeg fant faktisk noe om dette bl.a HER Er det ikke litt skremmende? Mineralsminken er jo tross alt finmalte mineraler/metaller, og det er vel ikke det beste å få i lungene sine???
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2012 #2 Skrevet 8. mai 2012 Jeg vrir alltid hodet en annen vei eller holder pusten når jeg holder på med ting som kan innhaleres, det gjelder alt. Hårspray, øyenskygge, mineralsminke. Det burde jo være fast rutine for alle. 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2012 #5 Skrevet 8. mai 2012 Jeg vrir alltid hodet en annen vei eller holder pusten når jeg holder på med ting som kan innhaleres, det gjelder alt. Hårspray, øyenskygge, mineralsminke. Det burde jo være fast rutine for alle. Nå er det jo ikke sånn at jeg står med åpen munn og trekker pusten midt i støvskyen (eller hårsprayen), men vil tippe litt havner i lungene igjennom årene når man påfører det regelmessig.. Litt interessant (og skremmende) er det ihvertfall, og sikkert litt greit å være klar over.
Gjest BabyBlue Skrevet 8. mai 2012 #6 Skrevet 8. mai 2012 Holder alltid pusten når pudder virvler rundt i lufta, synes også det er skummelt å tenke på at man kan puste det inn
OhSerendipity Skrevet 8. mai 2012 #8 Skrevet 8. mai 2012 Alt er farlig nå til dags. Snart blir det vel farlig å puste også. Oh wait, det ER det jo allerede! http://mj-f21.miljojournalistene.no/-/bulletin/show/620225_er-det-farlig-aa-puste-i-oslo?ref=mst Vi dør uansett, og jeg tviler sterkt på at mineralsminke blir årsaken.
Jade Skrevet 8. mai 2012 #9 Skrevet 8. mai 2012 Man bør ikke puste inn pudderprodukter, nei. Så vær sparsom med inn-pustingen når du påfører sminken
Gjest Tigress Skrevet 9. mai 2012 #10 Skrevet 9. mai 2012 (endret) Ein kan jo løyse det heile ved å røre pudderet ut i dagkremen sin? Hudpleiaren min tilrår det, og ho ser alltid fantastisk ut! Dessutan er det fint for oss som ofte ser litt kakete ut med pudderfoundation. Endring: skrivefeil. Slikt driv vi verkeleg ikkje med, det er ille nok at eg truleg gjer masse nynorskfeil... Endret 9. mai 2012 av Tigress
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå