AnonymBruker Skrevet 8. mai 2012 #1 Skrevet 8. mai 2012 har lyst til å farge håret i en kald, brun nyanse, farge det selv. Men det er veldig lite utvalg i butikkene av kalde, brune nyanser, nesten alle er varme. Den eneste jeg har funnet i butikken er Swartzkopf Natural & Easy Lys Askebrun. På nettsidene til hårfargemerkene ser jeg at det fins massevis av kalde, brune nyanser i sortimentet deres, men disse finnes ikke i butikkene i Norge. Rart, siden Norge er vel et land hvor mange kler kalde hårfarger, det burde vel være et marked for disse her? Noen som har tips til hvor man kan kjøpe kalde, brune hårfarger, enten i butikk eller på nett 3
Gjest Indra Skrevet 8. mai 2012 #2 Skrevet 8. mai 2012 Jeg kjøper kalde farger på butikken stadig vekk. Jeg liker Casting sine hårfarger, jeg får mange komplimenter. Favorittene er Iced Mochaccino (nr. 613)og Iced Truffle (nr. 513). Jeg ville ganske enkelt bestilt farge på nettet om jeg ikke fant disse i butikkene.
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2012 #3 Skrevet 8. mai 2012 åja,så flott, takk for svar. Hvordan er disse fargene, blir de mørkere enn på boksen? Har erfaring med at loreals farger gjerne blir mye mørkere enn på boksen..
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2012 #4 Skrevet 8. mai 2012 jeg har farget håret mitt mange ganger igjennom årene. og ja det blir som regel mørkere enn på boksen. 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2012 #6 Skrevet 8. mai 2012 Lys brun fra Casting blir nesten sort på meg, så ja, de blir veldig mye mørkere. 1
Gjest Indra Skrevet 8. mai 2012 #7 Skrevet 8. mai 2012 Lys brun fra Casting blir nesten sort på meg, så ja, de blir veldig mye mørkere. Oi, det har jeg aldri opplevd. Man må passe på ikke la fargen sitte for lenge eller farge hår som er for lyst. Følger man instruksjonene blir ikke håret sort, da gjør du feil et sted. Kanskje for lys utgangsfarge?
Gjest Indra Skrevet 8. mai 2012 #8 Skrevet 8. mai 2012 åja,så flott, takk for svar. Hvordan er disse fargene, blir de mørkere enn på boksen? Har erfaring med at loreals farger gjerne blir mye mørkere enn på boksen.. Det kommer helt an på. Iced Mochaccino er den lyseste av de to, etter noen uker går den nesten ton-i-ton med min vanlige, litt kommunebrune hårfarge. Jeg er forresten superfornøyd med akkurat den nyansen. Den går perfekt til mellombrunt hår som verken er fugl eller fisk Tenk Tone Damli Aaberge.
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2012 #9 Skrevet 8. mai 2012 Oi, det har jeg aldri opplevd. Man må passe på ikke la fargen sitte for lenge eller farge hår som er for lyst. Følger man instruksjonene blir ikke håret sort, da gjør du feil et sted. Kanskje for lys utgangsfarge? Nei, det er gjort helt etter boken og håret mitt er brunt i utgangspunktet, så nei. 1
Gjest Indra Skrevet 8. mai 2012 #10 Skrevet 8. mai 2012 Nei, det er gjort helt etter boken og håret mitt er brunt i utgangspunktet, så nei. Jaja, feil skjer. Jeg har brukt disse fargene lenge og opplever ikke at de blir sorte, tror ikke det er et problem sånn generelt.
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2012 #11 Skrevet 8. mai 2012 Jaja, feil skjer. Jeg har brukt disse fargene lenge og opplever ikke at de blir sorte, tror ikke det er et problem sånn generelt. Jeg har også brukt disse mye og det skjer hver gang. Jeg er heller ikke den eneste som opplever dette, bare les litt i trådene her du. Det er tatt opp mange ganger. 3
Lykkelitenen Skrevet 8. mai 2012 #12 Skrevet 8. mai 2012 At casting blir mørkere er ikke noen hemelighet og noe de selv advarer mot på kursing, man bør alltid velge en nyanse lysere enn man egentlig ønsker seg siden de blir mørkere enn man tror. Men hårkvalitet har også noe å si, tørt hår eller hår som er slitt vil trekke mer farge og bli mørkere Men finner man sin nyanse i denne er den utrolig flott og glansfull! 1
Gjest Indra Skrevet 8. mai 2012 #13 Skrevet 8. mai 2012 Jeg har også brukt disse mye og det skjer hver gang. Jeg er heller ikke den eneste som opplever dette, bare les litt i trådene her du. Det er tatt opp mange ganger. Ta hårkur før du farger håret, så unngår du kanskje problemet.
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2012 #14 Skrevet 8. mai 2012 Ta hårkur før du farger håret, så unngår du kanskje problemet. Har gjort det også, ingen forskjell. Son sagt, jeg er ikke den eneste som opplever dette, se svaret til Lykkelitenen over. Nå har jeg uansett sluttet med Casting fordi hodebunnen min har blitt svært lite glad i den og håret får uansett rødskjær etter en stund. 1
Gjest Indra Skrevet 8. mai 2012 #15 Skrevet 8. mai 2012 Brukerfeil er ikke det samme som produktfeil, men jeg skal ikke kverulere mer på det. Alle har forskjellig utgangspunkt, man må finne sitt produkt. Jeg fant iallfall min absolutte favorittfarge da jeg forsøkte 613. Alle Iced-fargene til Casting synes jeg ser veldig bra og naturlige ut. Rødskjæret du snakker om kommer av at det er røde pigmenter som sitter lengst i håret når man farger det, ettersom fargen vaskes ut vil dette røde skjæret oppleves sterkere. Det får du med alt av hårfarge.
Lykkelitenen Skrevet 8. mai 2012 #16 Skrevet 8. mai 2012 Det er nok ikke brukerfeil som er skylden, men misvisende produktbilder og en farge som er utrolig pigmentert. Men en god hårkur og eventuelt litt hårolje kan hjelpe for de som har tørt og slitt hår i utganspunktet siden de naturligvis blir mer utsatt for at håret blir mørkere. 1
Gjest Indra Skrevet 8. mai 2012 #17 Skrevet 8. mai 2012 Fra litt dårlig resultat til sort hår er det ganske langt, da. Men nå skal jeg slutte. Lover.
Lykkelitenen Skrevet 8. mai 2012 #18 Skrevet 8. mai 2012 haha, det er sant, for mange er det ikke noe mellom lysebrunt og sort og alt som er mørkere enn lysebrunt blir omtalt som sort "jeg farget håret i går, og SE, det er blitt SORT!" Ehh, nei, det er brunt, du har faktisk minst to toner igjen før du er på sort kjære deg (tenkt maaaaange ganger på jobb) 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2012 #19 Skrevet 8. mai 2012 er ikke det ofte slik at jenter i Norge tar feil av brunt og blondt, fordi man tror det hvite, blekede håret er blondt, og at naturlig blond i tone 6 og 7 feks er brunt. Det hvite håret har ingenting med naturlig blondfarge å gjøre 6
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2012 #20 Skrevet 8. mai 2012 finnes det andre enn disse Castingfargene som er kalde brunfarger? eller er de de eneste?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå