Gå til innhold

Hvor i Skien er det bra å bo?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal flytte til Skien og lurer på hvilke områder som er bra og ikke? Vil helst bo sentralt. Har et barn på 1år.

Er ikke kjent der, men vil gjerne bo i et litt "finere" strøk...

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

ved brekkeparken er greit å bo.(her er det lekeplass og så er ganske greit når du har barn.pluss tar kun et par minutter å¨gå til byen men er langt roligere her enn midt i byen. eller på frogner.falkum er og ganske så greit.gjerpen er greit .kjørbekk er industri område så ikke best å bo der med barn ,er ikke nært sentrum heller men ganske så nært herkules(kjøpesenter).gråtenmoen er greit nok.

ville holdt meg unna gulset.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil legge til at Bøle også er et hyggelig og fint område. Det samme er (som nevnt) Bratsbergkleiva, Falkum og Bakken. Nordre bydel har en del fint.

Jeg ville styrt unna: Gulset og Klyve, egentlig også Gimsøy, selv om Gimsøy kan være ok. Styr også unna Skotfos, med mindre du ønsker tenåringsgraviditet og avbrutt skolegang.

På Gulset finner du et av de finere områdene, men også mange nei-områder, og skolen har et dårlig rykte.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

gulset er ikke spesielt sentrumsnært .

skotfos er heller ikke sentrumsnært

AnonymBruker
Skrevet

Enig med hun over. Kleiva/Frogner-området er bra. Nær byen og fint strøk.

Bor selv på Gråtenmoen så her er det jo bra :)

Man kan gå til byen hvis man vil en liten gåtur. Kort vei til både Skien og Porsgrunn. Rett ved fine turområder og fritidspark er det også. OG sykehuset!

Liker området Gråten/Gråtenmoen/Gjemsø.

Liker heller ikke Gulset selv om jeg har bodd der selv. Ville styrt unna Klyve også.

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor noen over her mener at du skal styre unna Klyve. Klyve har både steder der det er masse leiligheter og blokker, og steder med fine hus og hager til billig pris. Barneskolen er stor og fin, samtidig som at Kongerød ungdomskole holder på å bli bygd, etter sist brann. Skolen ser stor og fint ut,(mye bedre enn andre ungdomsskoler i Skien. Det finnes veldig mange barn, så er lite sannsynlighet for at barnet ditt kommer til å være alene ute.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil legge til at Bøle også er et hyggelig og fint område. Det samme er (som nevnt) Bratsbergkleiva, Falkum og Bakken. Nordre bydel har en del fint.

Jeg ville styrt unna: Gulset og Klyve, egentlig også Gimsøy, selv om Gimsøy kan være ok. Styr også unna Skotfos, med mindre du ønsker tenåringsgraviditet og avbrutt skolegang.

På Gulset finner du et av de finere områdene, men også mange nei-områder, og skolen har et dårlig rykte.

Hvilken skole? Nå er faktisk Kollmyr regnet som en av landets beste.

Bakken hadde jeg ikke orket. Gjennomgangstrafikk for byens løse fugler.

Falkum: Bråkete under kampene. Vet det. Har bodd der.

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken skole? Nå er faktisk Kollmyr regnet som en av landets beste.

Bakken hadde jeg ikke orket. Gjennomgangstrafikk for byens løse fugler.

Falkum: Bråkete under kampene. Vet det. Har bodd der.

Tror nok kollmyr er grei, men jeg hadde aldri sendt barna mine til Gulset ungdomsskole.

Kan selvfølgelig hende at Gulset ungdomsskole har totalforandret ryktet sitt de siste fem årene, men er det ikke det ville jeg aldri sendt barna mine dit.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ha, ha. Alle er anonyme. Livredde for å treffe en KG'er på butikken etterpå :)

AnonymBruker
Skrevet

Ha, ha. Alle er anonyme. Livredde for å treffe en KG'er på butikken etterpå :)

:skratte:

vis det er snakk om skole så er faktisk den besteskolen i Porsgrunn. internasjonale skolen.mye bedre enn alle de andre.

AnonymBruker
Skrevet

Tror nok kollmyr er grei, men jeg hadde aldri sendt barna mine til Gulset ungdomsskole.

Kan selvfølgelig hende at Gulset ungdomsskole har totalforandret ryktet sitt de siste fem årene, men er det ikke det ville jeg aldri sendt barna mine dit.

Ungdomskolen er jeg enig i. Vet det var en periode politiet måtte gå vakter der i friminuttene. Det var vel noe med et par gjenger.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor Skien? Det er et belastet område generellt :(

AnonymBruker
Skrevet

:skratte:

vis det er snakk om skole så er faktisk den besteskolen i Porsgrunn. internasjonale skolen.mye bedre enn alle de andre.

Ja, det er greit, men den koster penger.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor Skien? Det er et belastet område generellt :(

Belastet på hvilken måte? Det er vel ikke mer belastet her enn andre steder.

Ville heller bodd her enn i Oslo.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er greit, men den koster penger.

ja men velbrukte penger synes nå jeg:) den ligger på herøya (skal flytte til hovet nå) så bor man i skien må man ha bil å kjøre bort.

men nå har ts ikke et så stort barn at skole er aktuelt enda.men barnehagen som henger i sammen med den skolen koster nesten det samme som vanlige barnehager.

AnonymBruker
Skrevet

belastet i form av mye narkotika.der jeg bodde før i skien(midt i byen) hadde naboen hasjplanter på verandaen.og det var politirazzia i leiligheten der å folk ble slengt oppover veggen i gangen av politiet..så der var det ikke best.

MEN på sammetid så er det ikke så mange narkiser som vandrer rundt i skien ...har noen men synes ikke det er værre enn oslo.

jeg ville anbefalt å bo på frogner eller ved brekkeparken.

AnonymBruker
Skrevet

Ungdomskolen er jeg enig i. Vet det var en periode politiet måtte gå vakter der i friminuttene. Det var vel noe med et par gjenger.

Ja, vært mye gjengsurr der oppe. Flere i denne gjengen sitter jo inne nå, men det er fremdeles et problem til tider.

Forøvrig er det mange koselige områder i skien, kan ikke si jeg tenker at "der er mye, mye finere enn der". (dog kan ser jeg et par områder som liksom ikke måler like stekt opp til de andre. :gjeiper: (flere er nevnt allerede). Gråtenmoen er jo ganske sentralt da, En del koselige hus oppover der. :) men er ikke kjempekjent med alle boligområdene i skien (bor i naboby'n) mest kjent i de områdene jeg har venninner/kamerater.

Lykke til! :)

AnonymBruker
Skrevet

Det er et narkoreir uten sidestykke og masse kriminalitet. Jeg ville mye heller bodd i Oslo på vestkanten.

AnonymBruker
Skrevet

Det er et narkoreir uten sidestykke og masse kriminalitet. Jeg ville mye heller bodd i Oslo på vestkanten.

jeg er uenig.så ille er det faktisk ikke. og dette sier jeg på tross av at jeg kjenner flere av dem som driver med slikt.

AnonymBruker
Skrevet

jeg er uenig.så ille er det faktisk ikke. og dette sier jeg på tross av at jeg kjenner flere av dem som driver med slikt.

Nettopp, du kjenner flere som driver med slikt. Skien har et kjempeproblem med ungdomskriminalitet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...