AnonymBruker Skrevet 8. mai 2012 #1 Skrevet 8. mai 2012 Jeg lurer på en liten ting når det kommer dine og mine osv. Mannen min har to barn fra før og vi ha to barn sammen. Badet vårt er igjennom vårt soverom så alle må igjennom det for å gå på do etc. Og det er helt ok. Men med en gang mannen min og jeg er nede i to minutter så kommer datteren hans ned. Hun "skal bare" et eller annet. Noen ganger er det helt ok at hun går på badet, men andre ganger så merker jeg at mine intime grenser blir tråkket litt på. Det er vanskelig situasjon siden jeg egentlig ikek vet hver gang om det er noe, men har sett at hun kommer ned for å se hva jeg og pappa gjør. Spesielt "irriterende" er det når jeg .feks skal dusje eller gå på då. Så kommer hun ned på badet.
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2012 #2 Skrevet 8. mai 2012 Oj. Sånn hadde jeg ikke orket det. At for å komme på badet så må man gjennom soverommet. 4 barn som skal tisse og dermed går igjennom soverommet. Hadde aldri turt å ha sex da. Lås døra når du er på badet og spar som f*** for å lage et nytt bad. 3
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2012 #3 Skrevet 8. mai 2012 Oj. Sånn hadde jeg ikke orket det. At for å komme på badet så må man gjennom soverommet. 4 barn som skal tisse og dermed går igjennom soverommet. Hadde aldri turt å ha sex da. Lås døra når du er på badet og spar som f*** for å lage et nytt bad. det i seg selv er ikke noe problem. ingen av oss( heldigvis) som er dotrengende om natten. Men merker at spesielt han sine barn synes det er veldig koselig å være i sengen vår (vi snakker om tennåringer her) g jeg sesielt liker å ha min seng alene. Probleme går heller på at hun sim er nysgjerrig kommer ned for å sjekke føler jeg. At pappa ikke er opptat med noe annet.
loffen Skrevet 8. mai 2012 #5 Skrevet 8. mai 2012 Vil du være alene på badet, så lås døra da vel? Jeg hadde også låst soveromsdøra om dere vil være alene. Snakk med mannen din om det, og la han ta det opp med datteren sin. Uansett høres det helt håpløst ut med denne baderomsløsningen, og er ening med vedkommende som foreslår å bygge nytt bad! 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2012 #6 Skrevet 8. mai 2012 Så lenge dere har gjort soverommet deres til et "offentlig" sted, ved å bruke det som gang for å komme inn på bad/toalett, så må du bare godta at det blir mye renning og at tenåringene baser rundt i senga deres. Dere har rett og slett valgt bort privatliv. 5
Rosalie Skrevet 8. mai 2012 #7 Skrevet 8. mai 2012 Vil du være alene på badet, så lås døra da vel? Jeg hadde også låst soveromsdøra om dere vil være alene. Snakk med mannen din om det, og la han ta det opp med datteren sin. Uansett høres det helt håpløst ut med denne baderomsløsningen, og er ening med vedkommende som foreslår å bygge nytt bad! De kan jo ikke låse soveromsdøren så lenge man må gjennom soverommet for å komme inn på husets toalett. Og datteren skal da ikke måtte føle at hun sniker seg på privat grunn når hun skal på badet. 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2012 #8 Skrevet 8. mai 2012 Jeg hadde iallefall startet med å låse døra til badet når jeg skulle dusje evt på do. (Det gjør man jo uansett hvis man er mange som deler på badet.) Er det mulig å endre adgangen til badet evt installere iallefall do et annet sted så dere får ha soverommet mer for dere selv?
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2012 #9 Skrevet 8. mai 2012 De kan jo ikke låse soveromsdøren så lenge man må gjennom soverommet for å komme inn på husets toalett. Og datteren skal da ikke måtte føle at hun sniker seg på privat grunn når hun skal på badet. Vi kommer aldri til å låse soveromsdøren for barna. badet er det. Vi har hatt et bad, men måtte rive det av andre årsaker. Problemer er ikke at dem bruker badet, men hun må bruke det hver gang han og jeg er nede tilfeldig. Enten det er at vi prater om en ting som anngår oss alle som dem ikke skal høre med en gang, eller at vi rett og slett står å kliner litt.
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2012 #11 Skrevet 8. mai 2012 Kan dere bytte soverom med en av de andre? Nei desverre. De har en del mindre rom enn oss. Og det er ikke kult for en tennåring at de voksne skal bruke badet mens de f.ks har besøk osv.
Gjest Bjørk Skrevet 8. mai 2012 #12 Skrevet 8. mai 2012 Kan dere ta stue til soverom en periode da,evt del av stue med lettvegger og la det gamle soverommet deres bli en tvstue tilgjengelig for alle og passasje inn til bad plager ingen lenger?
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2012 #13 Skrevet 8. mai 2012 Vi kommer aldri til å låse soveromsdøren for barna. badet er det. Vi har hatt et bad, men måtte rive det av andre årsaker. Problemer er ikke at dem bruker badet, men hun må bruke det hver gang han og jeg er nede tilfeldig. Enten det er at vi prater om en ting som anngår oss alle som dem ikke skal høre med en gang, eller at vi rett og slett står å kliner litt. Og det kan du ikke gjøre noe med, så lenge soverommet deres er åpen sone for hele gjengen. Om hun er nysgjerrig så må hun faktisk få være det. Og jeg kan heller ikke se at det skal være noe problem at hun ønsker å bruke badet hver gang dere sniker avgårde. Normal adferd å være nysgjerrig i den alderen, og ihvertfall å ikke måtte være utenfor (for øvrig har aldri mine foreldre sneket seg av gårde for å kline litt eller prate på tomannshånd. Slikt noe drev de med når de var hjemme alene, ute alene eller etter at vi ungene hadde lagt oss på kvelden. 1
sauen87 Skrevet 8. mai 2012 #14 Skrevet 8. mai 2012 Jeg tror jeg ville prøvd å finne en annen løsning ift badet. Kan dere installere et toalett et annet sted i huset? Trenger jo egentlig bare være en bod som bygges om til toalett. Eventuelt sette opp noen lettvegger et sted så dere får et ekstra soverom? Bruke kjellerstue e.l. som soverom, og isteden gjøre deres nåværende soverom om til oppholdsrom? Hadde ikke orket at alle måtte gjennom soverommet for å gå på do... 2
loffen Skrevet 8. mai 2012 #15 Skrevet 8. mai 2012 De kan jo ikke låse soveromsdøren så lenge man må gjennom soverommet for å komme inn på husets toalett. Og datteren skal da ikke måtte føle at hun sniker seg på privat grunn når hun skal på badet. Nei, men da må hun banke på soveromsdøra før hun kan komme inn! Det er da ikke snakk om å nekte folk å gå på do heller.
Gjest Gjest Skrevet 8. mai 2012 #16 Skrevet 8. mai 2012 I gamle dager løste man slike problemer med å bruke tissepotte. Å stenge barna ute for langt tid av ganger er ikke sunt. Slik dere har det nå så er det bare å akseptere at dere ikke har noe privatliv til vanlig og tilpasse seg det. Å påføre ungene problemer med at de holde seg og utvikle psykiske problemer rund tissing er ikke akseptabelt. 1
Rosalie Skrevet 9. mai 2012 #17 Skrevet 9. mai 2012 Nei, men da må hun banke på soveromsdøra før hun kan komme inn! Det er da ikke snakk om å nekte folk å gå på do heller. Nei, ungene skal da ikke måtte banke på gangsdøra (gangen er tilfeldigvis også foreldresoverommet) for å få komme seg inn på badet. Ærlig talt! Her er det de voksne som har valgt å gjøre sin private sfære offentlig for hele familien, ved å ikke fikse opp i det andre badet i huset, slik at alle (inkl gjester!) må gjennom foreldresoverommet bare de skal tisse litt. Hadde dette virkelig vært et stort problem hadde de nok klart å finne en annen løsning (som å sette i stand det badet som nå er ubrukelig).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå