Niennas Skrevet 8. mai 2012 #1 Skrevet 8. mai 2012 Må si jeg reagerte når jeg så at kvinneguiden.no hadde postet på sin facebookside dette bildet idag: Er det greit at noen (uansett om det er readaksjonen på KG.no eller "mannen i gata") poster sånne bilder? Er det ikke mobbing bare fordi disse kvinnene er populære og mange steder sett på som veldig vakre? 3
andy capp Skrevet 8. mai 2012 #2 Skrevet 8. mai 2012 Jeg har vanskelig for å se at dette skal kalles mobbing. Dette er kvinner som har utseende og kropp som det viktigste "arbeidsverktøyet" i betydningen av at det er det de lever av. Da må de også forvente å bli sett kritisk på. Du kan ikke forvente å ha et slikt yrke og gå gjennom livet uten at kropp og utseende blir kommentert. Slik sett er det lov å kommentere kjendisers utseende (spesielt de som lever av det), men ikke den vanlige mann/kvinne i gata som tilfeldigvis blir tatt bilde av. Mener og at det ikke er like greit å kommentere på samme måten på kjendiser som er kjent for andre ting enn utsennde. Men den dagen du får betalt for hvordan du ser ut, hvorfor ikke. Alle blir på en eller annen måte bedømt ut fra hvordan vi presterer innen det vi har betalt for å gjøre. Samtidig er jeg enig i påstanden. Skjønner ikke når det de øverste bildene representerer ble hottere enn det vi ser på de nederste... 7
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2012 #3 Skrevet 8. mai 2012 Jeg synes det der er mobbing av tynne kvinner. Se for deg den samme bildemontasjen med menn, så skjønner du hvor moralsk forkastelig det er. 6
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2012 #4 Skrevet 8. mai 2012 Kiera Knightley er skuespiller, jeg skjønner ikke hvorfor hun skal fortjene eller tåle noe mer enn noen andre å bli mobbet for kroppen sin. Tror ikke det er lov å verken lage eller publisere en sånn bildemontasje med en sånn tekst, i følge den store røde boka med riksvåpenet på. 1
Niennas Skrevet 8. mai 2012 Forfatter #5 Skrevet 8. mai 2012 Jeg synes det der er mobbing av tynne kvinner. Se for deg den samme bildemontasjen med menn, så skjønner du hvor moralsk forkastelig det er. Fullstendig enig! Jeg forstår hvorfor folk velger å poste sånne ting, da det skal være en slags trøst til de "ikke-syltynne", men jeg synes det er direkte mobbing, og jeg synes synd på de som skal framstilles som "stygge". Også om det er internasjonale stjerner? Har ikke Kiera Knightley, Kristen Dunst, Nicole Richie eller Heidi Montag følelser, og kan bli lei seg over å bli hengt ut når de er naturlige og de kan jo ikke akkurat skjule noe med bikini heller. Alle skjønner jo at hvis man legger ut bilde av The Gossip-vokalist Beth Ditto, og slenger med en kommentar om at hvalsesongen er i gang så er det galt. Hvorfor forstår ikke folk det hvis det er snakk om tynne mennesker? 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2012 #6 Skrevet 8. mai 2012 jeg synes ikke dette er mobbing.men snarere sannhet.synes de nederste kvinnene ser langt bedre ut enn de pinnene med pupper øverst faktisk. 2
frøkna Skrevet 9. mai 2012 #8 Skrevet 9. mai 2012 Alle de som er vist i bildene får såpass mye "snakkis" for utseende sitt uansett så tror de er hardhuda nok til å tåle det. Når jeg så bildet tenkte ikke jeg på det som å henge ut enkeltpersonene som er vist der, men for å vise hvordan det kvinnelige kroppsidealet har endret seg siden 50 og 60- tallet. 3
Gjest hogwash Skrevet 9. mai 2012 #9 Skrevet 9. mai 2012 Er jo tydelig at det er noen i redaksjonen som har postet det. "Dette var bare ment som en liten "feel good"- notis til alle (inkludert oss i redaksjonen) som stresser med tanken på å skulle hoppe inn i bikinien om typ 6-8 uker. Ikke meningen å støte noen." Jeg synes det er direkte stygt gjort mot tynne. PS: måtte moderere meg en smule i ordbruken.
Gjest Vodka Skrevet 9. mai 2012 #10 Skrevet 9. mai 2012 Alle de som er vist i bildene får såpass mye "snakkis" for utseende sitt uansett så tror de er hardhuda nok til å tåle det. Når jeg så bildet tenkte ikke jeg på det som å henge ut enkeltpersonene som er vist der, men for å vise hvordan det kvinnelige kroppsidealet har endret seg siden 50 og 60- tallet. Men hva med alle normale jenter som har likedan kropp som f.eks. Kirsten Dunst eller Nicole Richie på det bildet der. Det er ikke sikkert de tar det like greit? 1
Jolene Skrevet 9. mai 2012 #11 Skrevet 9. mai 2012 Ser virkelig ikke problemet. Kjendiser lever av å kunne vise frem kroppen sin, og da må en kunne tåle positive/negative ting om den. Er forøvrig enig med den bildemontasjen der. Sånne beinrangler er ikke i nærheten så sexy som feks marilyn.
Niennas Skrevet 9. mai 2012 Forfatter #13 Skrevet 9. mai 2012 Men hva med alle normale jenter som har likedan kropp som f.eks. Kirsten Dunst eller Nicole Richie på det bildet der. Det er ikke sikkert de tar det like greit? Veldig godt poeng! Det blir naivt å tro at det er kun de som faktisk ser ut som Marilyn o.l. føler seg bedre av dette, men de som ligner på f.eks. Nicole Richie ikke tar dette ille opp. Ser virkelig ikke problemet. Kjendiser lever av å kunne vise frem kroppen sin, og da må en kunne tåle positive/negative ting om den. Er forøvrig enig med den bildemontasjen der. Sånne beinrangler er ikke i nærheten så sexy som feks marilyn. Kjendiser, som f.eks. Kiera Knightley lever av talentet sitt. Jeg håper for hennes del at hun føler seg vel i sin kropp, men det finnes MANGE jenter som har lik kropp som henne, og som ikke føler seg vel i kroppen sin i det hele tatt. 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2012 #14 Skrevet 10. mai 2012 Fullstendig enig! Jeg forstår hvorfor folk velger å poste sånne ting, da det skal være en slags trøst til de "ikke-syltynne", men jeg synes det er direkte mobbing, og jeg synes synd på de som skal framstilles som "stygge". Også om det er internasjonale stjerner? Har ikke Kiera Knightley, Kristen Dunst, Nicole Richie eller Heidi Montag følelser, og kan bli lei seg over å bli hengt ut når de er naturlige og de kan jo ikke akkurat skjule noe med bikini heller. Alle skjønner jo at hvis man legger ut bilde av The Gossip-vokalist Beth Ditto, og slenger med en kommentar om at hvalsesongen er i gang så er det galt. Hvorfor forstår ikke folk det hvis det er snakk om tynne mennesker? Det er velkjent at Nicole Richie ikke er naturlig tynn, men sannsynligvis noget spiseforstyrret. Se eks. før og etterbildene her: http://www.customizedgirl.com/blog/?p=113 Helt enig i at man ikke skal disse folk for å være naturlig tynne, men jeg tror ikke det er tilfellet for alle du nevner her... 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2012 #15 Skrevet 10. mai 2012 Må si jeg reagerte når jeg så at kvinneguiden.no hadde postet på sin facebookside dette bildet idag: Er det greit at noen (uansett om det er readaksjonen på KG.no eller "mannen i gata") poster sånne bilder? Er det ikke mobbing bare fordi disse kvinnene er populære og mange steder sett på som veldig vakre? Jeg postet dette bildet på min egen fb side. Jeg var litt i tvil først, fordi jeg tenkte på at det kunne oppfattes som mobbing av tynne jenter. Men bortsett fra Keira Nightley, så er det allment kjent at Heidi har operert seg fra å være sunn og naturlig søt/pen til å bli en dukke, Nicole Ricthcie har sultet seg (si hva f dere vil, men hun har (hatt) anoreksia) og Kirsten vet jeg ikke. Poenget var uansett å ytre en mening om at det som har vært skjønnhetsidealet de siste ti årene ahr forårsaket mye sykdom hos jenter og gutter. Oppfordrer alle til å ta en titt på modellene fra 90-tallet, bla Cindy Crawford. Hun så sunn ut på HM reklamen i undertøy. Flotte former! Hva skjedde med at alle skulle bli skjeletter? 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2012 #16 Skrevet 10. mai 2012 Jeg syns hele greia med de bildene er idiotisk. Det er ikke bra å være for tynn, det er heller ikke bra å veie litt for mye. Hvorvidt det er hot eller ikke er i det hele tatt ganske urelevant, da det er snakk om helt subjektive meninger. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå